Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Exakt. Ignorera skiten så går monstret upp i rök och ingen lyder befängda påhitt när deras kritiska tänkande är totalt bortkopplat i manisk hypokondri utan orsak.
The only thing we have to fear is fear itself. (Citat från en mordisk dåre iofs, men sant ändå)
Det är nog inte så dumt att ta ett virusutbrott på allvar och att använda sig av vedertagna metoder för att förhindra smittspridning.
Naturligtvis är det som vanligt med knepiga historier i sociala media, men det är ju ändå inget nytt.
Det är svårt att både vara kritisk och försiktig samtidigt, det håller jag faktiskt med om. Men jag skulle inte gå så långt som att ignorera det helt och hållet och bara hoppas på att ha tur.
Jag tror att man ska ”jaga” myndigheterna och stödja vården, det är ändå de sistnämnda som är hjältarna i den här situationen.
Jag har stor respekt för dem som aktivt agerar för att hjälpa medmänniskor med smittsamma sjukdomar, det är bra gjort av dem att ta den kalkylerade risken att själv bli smittad och dessutom sedan få sitta i karantän för att rädda andras liv. Det är väl självklart att de ska ha tillgång till skyddsutrustning och vaccin, och samtidigt ska det finnas bra forskning och utbildning.