2022-01-20, 12:32
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Åh vad jobbigt det är att lyssna på danska, bara jag?
Fan tappar ju lusten att titta efter en stund enbart pga språket...

Som mig med norska då. Jag har "förlorat" sevärda norska serier enbart för att jag inte klarar av att lyssna på språket.

Danska har jag ingenting emot, det låter efter lång tid med danska serier för mig som ganska neutralt. Jag har till och med blivit bra på att förstå det. Läsa det har jag aldrig haft problem med.

Bra serie, att slösa bort tiden på. Blir det en säsong två klagar inte jag. Dock var den kvinnliga polisen en högst ointressant karaktär, jag brydde mig inte ett dugg om vad som hände med henne, till skillnad från t ex Martin i Bron.
Senast redigerad av -GG 2022-01-20 kl. 12:37.
Citera
2022-01-20, 20:43
Medlem
Giggsys avatar
Citera
2022-01-20, 20:46
Medlem
Wakzlms avatar
Det bästa jag sett på väldigt länge. 9.5/10
Citera
2022-01-21, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Som mig med norska då. Jag har "förlorat" sevärda norska serier enbart för att jag inte klarar av att lyssna på språket.

Danska har jag ingenting emot, det låter efter lång tid med danska serier för mig som ganska neutralt. Jag har till och med blivit bra på att förstå det. Läsa det har jag aldrig haft problem med.

Bra serie, att slösa bort tiden på. Blir det en säsong två klagar inte jag. Dock var den kvinnliga polisen en högst ointressant karaktär, jag brydde mig inte ett dugg om vad som hände med henne, till skillnad från t ex Martin i Bron.

Intressant, vilket land i Mellanöstern är du från?
Citera
2024-03-19, 10:10
Medlem
fearreapers avatar
https://www.filmtopp.se/nyhet/netflix-bekraftar-gor-en-andra-sasong-av-kastanjemannen?fbclid=IwAR1DDAqzR70TmslrCnrj_z_53K W4y_2mBtT kA1xLN6t4JG4JQ_DhN2eTrkM

Wohooo
Citera
2025-08-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://www.filmtopp.se/nyhet/netflix-bekraftar-gor-en-andra-sasong-av-kastanjemannen?fbclid=IwAR1DDAqzR70TmslrCnrj_z_53K W4y_2mBtT kA1xLN6t4JG4JQ_DhN2eTrkM

Wohooo

Säsong 2 bygger på den fristående boken Tælle til en, tælle til to (Kurragömma på svenska).

Jämför man böckerna, så är det här en bättre bok
Citera
2026-04-22, 22:46
Medlem
BavarianBeetles avatar
Är det bara jag som kände på mig vem mördaren var av en meta-anledning? Jag började misstänka det efter avsnitt 3 typ.

Citera
2026-05-09, 01:28
Medlem
cleolinas avatar
Sträcksåg uppföljaren Kurragömma. Arg och ledsen över utvecklingen i mitten. Läste recensioner av boken på Goodreads och att döma av dem har viktiga ”detaljer” (nåja) ändrats rejält i serien.
Gillar verkligen Thulin och Hess och Thulins dotter Le!
Mörk och ångestdrivande serie. Nu kan man ju inte sova?
Uppskattar för övrigt att de castar bra, t ex att de som spelar föräldrar - barn liknar varandra.
Citera
2026-05-11, 23:14
Medlem
Var ju inte direkt jättespännande.
Vanligtsvis så brukar som presentera lite olika kandidater för gärningsmän, alla har motiv.
Men oj, det var inte dom.
Det var nämligen den kändaste skådespelaren som bara haft en liten biroll hittils.
Precis som dom gjorde med David Dencik i säsong 1.
Men nu presenterade dom inga skurkar alls, det var ju bara Signe som kunde vara mastermind- skurken.
Gjordes ett lamt försök med läraren som knullade elever iof.
Även om det är fiction så blev det lite löjligt att Signe kunde springa runt med både levande och döda kroppar och placera dom som hon ville.
"ja, jag bär upp den här el-chokade mannen till tredje våningen, np"
4/10 nordiska noir-karameller.
Citera
2026-05-12, 12:01
Medlem
Alltså är inte denna gammal? Känns som jag sett kastanjemannen för nåt år sen???
Citera
2026-05-12, 12:19
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Alltså är inte denna gammal? Känns som jag sett kastanjemannen för nåt år sen???

Du skriver i en fem år gammal tråd, så självklart är den gammal.
Citera
2026-05-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Du skriver i en fem år gammal tråd, så självklart är den gammal.

Tänka sig att jag hade rätt ändå! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in