Citat:
Ursprungligen postat av
Knaseligas
Som du skrev tidigare så borde det vara upp till Ryssland att ligga i för att få gynsamma fredsförhandlingar men fred för Putin är väl detsamma som att hans tid är över och dessutom så torde intresset för Ukraina att sluta fred bli mindre och mindre med tanke på att fler noterare en slagsida hos Ryssland.
Om Putin skulle vilja ha fred, så skulle jag nog säga..att det börjar bli lite hast för honom. Han behöver "sockra" gröten i eventuella fredsförhandlingar. Men man ser inget av det..
Tror han är lite villrådig just nu, då pga av hans alla tidigare beslut med att ha enbart ha "ja sägare" kring sig. Det är baksidan av det hela.., att enbart umgås med sykofanter.., kommer inget gott av det.
Problemet är ju samtidigt för honom, att han skall vara prezz och framstå som
stark och allt annat. Inte att han drar ner hela landet i ekonomisk ruin..där i värsta fallet själva staten Ryssland kan bli uppstyckat !
För Ukraina, det kommer att bli komplicerat tippar jag. Men..för varje dag som går..så tror jag nog att deras förhandlingsläge förstärks. Kanske t.o.m att man lite håller igen just nu..för att "smälla till" med en offensiv lite senare. Det är dock spekulativa tankar...(närmast önsketänkande ifrån mig medger jag). Men man får se..