Citat:
Ursprungligen postat av
Superbunny
Hur kan det fortfarande finnas dom som handlar bildelar på Meko? Priserna är ju helt sinnesjuka.
Skulle hjälpa en polare att byta ett hjullager och jag sa till honom att köpa ett på Mekonomen.
Han ringde dock upp mig och frågade om dom verkligen skulle kosta så mycket.
Till hans bil hade Mekonomen ett hjullager av fabrikat FAG med nummer 713613860 för 2665 kr.
Jag googlade artikelnumret och hittade exakt samma FAG lager på Trodo för 632 kr.
Mekonomen lär ju ha en brutal marginal på sina bildelar. Hur är det ens möjligt att folk fortsätter att handla där.
Jag tror ju inte att Trodo direkt har någon dålig marginal på sina delar. Jag tänker att Mekonomen lär ju köpa in det där hjullagret för typ 300 spänn eller något liknande.
Sjukt.
Försvarar och älskar på intet sätt Mekonomen, men ditt pris på hjullager av fabrikat FAG stämmer inte med min erfarenhet.
Hos Mekonomen betalade jag 536:- för dubbla hjullager inkl packbox.
Varför jag köpte hos Mekonomen var för att dom var dom enda som snabbt kunde leverera.
Men jag köpte även 2 bakljus, 2 sidomarkeringsljus, 2 triangelformade röda reflexer, 2 runda vita reflexer, 7-ledare till släpvagn, släpvagnskontakt samt Abiko-kabelskor och rostskyddsfärg.
Jag renoverade en släpvagn.
På sak för sak kunde jag konstatera att Mekonomen i de flesta fallen var närmast dubbelt så dyra som Biltema.
Billigast på Abiko-kabelskor var LIDL - och då fick man med både låda och tång.
Men det upptäckte jag lite senare, när släpvagnen var klar.
Gungorna och karusellen?