2026-05-11, 21:38
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90321
Vad ska vårdcentralen göra åt mina gaser?

Det finns mediciner som kan hjälpa dig!
Citera
2026-05-11, 21:40
Medlem
Ät mindre och tugga mer.

Det enda som fungerar för mig är att jag äter mycket mindre men jag körde en period mängder av olika probiotika och det gav en ganska bra lindring

Jag är rätt säker på att man inte ska ha problem med gaser om allt är som det ska.
Citera
2026-05-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Kan finnas många anledningar - OM det håller i sig länge så är ett läk-besök att rekommendera. Det finns någon generell expert i nån sektion av flashback ang detta med just magen men minns just nu inte var tråden är nånstans.

Annars kan du testa t ex dimetikon från vilket apotek som helst - kostar knappt ngt alls numera. Innan jag drabbades av "ett större systemfel i kroppen" så funkade dessa bra mot just tillfälliga sådana besvär samt även yoghurt/fil med sk "bra bakteriekultur" (nån nämnde matsmältnings-enzymer tror jag - kan funka det oxå - finns på vanliga apotek numera).

För min del numera är det endast "starka mediciner godkända av den djupa staten i landet" (lol) som åtminstone fixar vissa problem men jag är oxå lite utav ett extremfall med otur MEN ovanstående allmänna råd fungerar väldigt bra för många (+ kanske se över kosten lite som en del andra oxå nämner).

Jag misstänker att jag fick ett akut tarm-tillstånd i tarmen av det läkemedlet. Jag tvingades till akut operation.

Verum hälsofil ger mig diarre.

Fattar inte vad du menar med sista stycket.
Citera
2026-05-11, 21:41
Medlem
Q-Trons avatar
Hur är det här ett problem egentligen? Brudarna blir ju som tokiga när de möter en man som med enkelhet skulle kunna trasa sönder deras små bräckliga trumhinnor medelst dova och jordbävningsalstrande flatulensljud. De älskar att bli soniskt dominerade. Men om du nu prompt vill bli av med denna superkraft - som bringar ändlösa mängder kvinnor till deras bara knän, skälvandes av underkastelse och kåthet - då vore det ju bra om du kunde anteckna och sen presentera vad du faktiskt äter och dricker om dagarna för att se vad som skulle kunna orsaka väderspänningarna.
Citera
2026-05-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om du inte begriper vad jag skriver är det väl inte mycket att göra.

Du yrar ju! Skriv tydligt och det ska vara vetenskapkigt! Ingen alternativ medicin!
Citera
2026-05-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Brukar mest vara vegetarianer och veganer som pruttar hela tiden, ät riktiga proteiner så brukar problemet upphöra.

Varför får dom det?
Citera
2026-05-11, 21:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du yrar ju! Skriv tydligt och det ska vara vetenskapkigt! Ingen alternativ medicin!

Jag skrev "fixa din tarmflora". Och du har klargjort att du inte är normalbegåvad så du behöver professionell hjälp för att lösa det för det är inte en grej som du klarar på egen hand.
Citera
2026-05-11, 21:51
Medlem
Citat:
Och hur ska SKÖTERSKOR kunna veta det?

Lugn kompis! Sköterskor härleder det mesta, sen kan de hänvisa vidare om det är särskilt svår flatulens.
Citera
2026-05-11, 21:57
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Vad ska vårdcentralen göra åt mina gaser?

Eftersom du inte tuggar tuggummi, dricker kolsyrad dryck, andas med näsan, yada yada
Så kanske det är så att slemhinnorna i tarmen är irriterade, gör en koloskopi.
Att vara gasig är ett symptom om du har IBD.
Citera
2026-05-11, 22:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Den som är totalt efterbliven är fan du! Du är totalt borta i skallen som yrar en massa skitsnack!

"Tarmflora". Det är alternativ medicin svammel du skriver. Om ens det. Sådant går jag inte på.

Skyll dig själv då. Googla bilder på rektalcancer så du får se hur det ser ut.
Citera
2026-05-11, 22:10
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Den som är totalt efterbliven är fan du! Du är totalt borta i skallen som yrar en massa skitsnack!

"Tarmflora". Det är alternativ medicin svammel du skriver. Om ens det. Sådant går jag inte på.

Förnekar du tarmflorans existens?
Citera
2026-05-11, 22:23
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Titta på statistiken så ser du en explosionsartad ökning av tarmcancer bland unga. Generellt är det någonting som normalt ska uppstå tidigast i 30-40 årsåldern rent historiskt även om det förekommit bland tonåringar också i väldigt liten skala men nu ser vi en radikal ökning bland unga och det finns inget som förklarar det annat än livsstilsvanorna och tarmfloran som vi också vet är betydligt sämre nu än bara för tjugo år sen.
Och hur förbättrar man tarmfloran? Vad är det den nutida människan gör fel när det gäller föda som skapar en bra tarmflora?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in