2026-05-11, 20:09
Medlem
staybounds avatar
Vad du beter dig konstigt. Snäser av alla. Varför? Förstår att du inte kan gå till vården och snäsa så de har väll gett upp på dig. Eller så kan du berätta lite hur länge det hållit på, hur dina andra bajsvanor ser ut och om det är något problem med dem.
Citera
2026-05-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trinny
Holistic måltidsenzym funkar.

Vad är det?
Citera
2026-05-11, 20:10
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90321
Jag små pruttar precis hela tiden, var- och varannan minut, och jag kan inte hålla tillbaka pruttarna. Varför har jag dessa frekventa pruttar och hur minskar jag dessa?
Är bättre, på fasta tider och aldrig annars, och rör på dig mer. Om det inte blir bra då har du nåt fel i kroppen
Citera
2026-05-11, 20:11
Medlem
Naer-Matarons avatar
Är du svullen ofta, halsbränna, uppstötningar? I sånna fall kan det vara brock på magmunnen vilket ofta kan medföra mycket pruttar pga gaser. Talar om egen erfarenhet 💩
Citera
2026-05-11, 20:14
Medlem
Små pruttar hela tiden låter som man sväljer luft på något vis, som i mitt fall med sugrör...?
Citera
2026-05-11, 20:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag är INTE ung!

Och du menar att det är mindre risk då eller? Det här är en kumulativ risk, ju äldre du blir ju högre är risken. Notera att jag skrev "tidig varningssignal". Om du åtgärdar det nu så är det antagligen inte någon större fara. Har du däremot haft en dålig tarmflora i mer än tio år är det betydligt allvarligare.
Citera
2026-05-11, 20:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag små pruttar precis hela tiden, var- och varannan minut, och jag kan inte hålla tillbaka pruttarna. Varför har jag dessa frekventa pruttar och hur minskar jag dessa?
Drick Kefir och sådant. Eller gör du det redan?
Citera
2026-05-11, 20:28
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Kan finnas många anledningar - OM det håller i sig länge så är ett läk-besök att rekommendera. Det finns någon generell expert i nån sektion av flashback ang detta med just magen men minns just nu inte var tråden är nånstans.

Annars kan du testa t ex dimetikon från vilket apotek som helst - kostar knappt ngt alls numera. Innan jag drabbades av "ett större systemfel i kroppen" så funkade dessa bra mot just tillfälliga sådana besvär samt även yoghurt/fil med sk "bra bakteriekultur" (nån nämnde matsmältnings-enzymer tror jag - kan funka det oxå - finns på vanliga apotek numera).

För min del numera är det endast "starka mediciner godkända av den djupa staten i landet" (lol) som åtminstone fixar vissa problem men jag är oxå lite utav ett extremfall med otur MEN ovanstående allmänna råd fungerar väldigt bra för många (+ kanske se över kosten lite som en del andra oxå nämner).
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-05-11 kl. 20:34.
Citera
2026-05-11, 20:29
Medlem
kibokos avatar
Brukar mest vara vegetarianer och veganer som pruttar hela tiden, ät riktiga proteiner så brukar problemet upphöra.
Citera
2026-05-11, 20:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Små pruttar hela tiden låter som man sväljer luft på något vis, som i mitt fall med sugrör...?
Sugrör är väl bara för barn på kalas. Varför skulle man använda det?
Citera
2026-05-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Sugrör är väl bara för barn på kalas. Varför skulle man använda det?
Jag min stolle trodde jag skulle skydda mina tänder från kaffets inverkan...
Citera
2026-05-11, 20:36
Medlem
Hawaii73s avatar
Du kommer inte svälta, däremot svälter du ut dem dåliga bakterierna i tarmen, du kommer få bättre näringsupptag pga fastan, raka motsatsen till svält.
Do your homework

Citat:
Nej jag tänker inte svälta.
Senast redigerad av Hawaii73 2026-05-11 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in