Citat:
Ursprungligen postat av
shadowsignal
Jo då.
Reddit belönar det som känns sant och resonerar med majoriteten, inte det som är sant. Forskning på liknande system visar att tidiga röster skapar snöbollseffekter. Den som skriver något kontroversiellt men korrekt kan bli nedröstad, medan välformulerade men felaktiga åsikter som smeker läsaren medhårs vinner.
Detta håller jag med om. Faktum är att jag har för mig att det varit ett tungt argument mot att Flashback skulle införa något liknande alla 632791 gånger det föreslagits. Bra att de stått emot trycket tycker jag.
Jag tror att Flashback har valt rätt väg. Man vet att man får se en diskussion utvecklas i den ordning den faktiskt gjort, att alla får ta del av den på samma sätt - vilket kan vara viktigt också. Särskilt ur ett långsiktigt perspektiv. Här är det så som det skrevs från början för alla, och alla vet det. Genuint, transparent, och lätt att hänga med.
Många (även jag ibland) vänder sig ibland lite till Flashback bara för att få medhåll och väcka någon slags ”kolla vad många som hållet med mig! Alltså är jag värd något”-mentalitet (Det är nog detta som får folk att vilja införa ”poppis-systemet”) men Flashback skiljer sig för att den delen är en liten del, och här tvingas andra former av uttryck fram, nästan lite som i verkligheten på ett sätt.
P.S. förbered dig för att bli konfronterad av någon som bajsat ner sig för att du skrev ”felaktiga åsikter”.