2026-05-11, 18:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det kan väl vara något Katja började med för att kunna förmå sig själv att ha sex med Linus Bylund?

Sedan fortsatte Katja av bara farten?

Någonstans vill humoristen i mig att det någon gång brister för en av dessa "samhällstoppar" som åtalas.

Jag vill höra henne säga saker som:

Citat:
Då ska ni se Jimmie och Widding då. Jimmie tog dubbel dos, och sade att han aldrig hade varit så lycklig, sen skulle vi köra en vända till. Alla var med på det. För att inte snacka om kommunisterna och mupparna... de är fan erfarna alltså. Jag brukar alltid gå på deras fester. Ni ska bara se vad som kan hända i talarstolen sen.
Citera
2026-05-11, 18:33
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Kan någon av Flashbacks drogkemister förklara hur åklagaren kommit till slutsatsen att Katja brukat amfetamin, estacy och kokain ett visst antal gånger? Att förekomsten av substanserna funnits hos henne är ju påvisat genom urin, blod och hårprodukter men hur kan därefter bedöma att substanser brukats ett visst antal gånger?

Håret växer ju din stolle.
Citera
2026-05-11, 18:38
Avslutad
Citat:
Tack för uttömmande svar Alkisson!

Narkotikan hittas på flera punkter i hårstråt. Fyra punkter betyder fyra bruk.
Citera
2026-05-11, 18:40
Medlem
Citat:
Kan någon av Flashbacks drogkemister förklara hur åklagaren kommit till slutsatsen att Katja brukat amfetamin, estacy och kokain ett visst antal gånger? Att förekomsten av substanserna funnits hos henne är ju påvisat genom urin, blod och hårprodukter men hur kan därefter bedöma att substanser brukats ett visst antal gånger?

Fattade inte heller det där. Det måste ha tagit hårprov för det kan påvisa historik längre tillbaka, tillskillnad från UP och blod som bara visar att hon brukat i närtid.

Antar att hårprov tar fram resultat från droger som man kanske inte visat positivt på på UP/blod? Tycker fan det är lite löjligt, om hon inte va påverkad av det vid tillfället så borde man inte kunna dömas för det. Laddet kanske var bankat också, så de fanns spår av mdma/tjack. Om inte, så är det något hon borde hävda, isåfall finns inte uppsåt till dem drogerna iallafall.
Citera
Avslutad
Citat:
Det står i stämningsansökan att hårprovet togs vid kroppsbesiktningen, så Pundarkatja hade inte ens en försvarsadvokat när hårprovet togs.

Skumt med tanke på att det bara var ett rattfylleri som utreddes just då. Katja kanske skrek till polisen ”jag har aldrig knarkat i mitt liv, undersök mitt hår om ni så vill”. Varpå polisen undersökte håret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Hade väl varit trevligt att ta hårprov på samtliga i riksdagen, efter det så kan vi klara oss med 1/3 del av riksdagen se det som effektivisering.

Men jag fattar inte detta med hårprov.
Jag förstår att det är olämpligt vara påverkad när man kör bil eller jobbar, men tar man ett hårprov som kan visa på nyttjande flera år bakåt?
Citera
2026-05-11, 18:41
Medlem
https://polistidningen.se/2026/05/katja-nyberg-ser-fram-emot-rattegangen/

Citat:
Katja Nyberg bestrider allt förutom ett fall av olovlig körning.

– Jag är förvånad över att han driver rattfyllan. Jag har inte nått upp till gränsen för rattfylla vad gäller alkohol och jag har inte haft någon aktiv narkotikasubstans i kroppen.

Av åtalet framgår Nyberg haft bensoylekgonin i blodet, en restprodukt av kokain. Nyberg tycker att den mediala bevakningen av vissa medier ”inte hållit måttet” och hävdar att åklagaren ”gått all in” i målet.

– Jag ser fram emot att det här prövas rättsligt. Jag ser fram emot rättegången, hoppas att det blir så snart som möjligt så att det inte drar ut mer på tiden.

En toxikolog har varit inkopplad i utredningen. Blod och hår har analyserats. Åklagarens slutsats är att Katja Nyberg konsumerat droger vid fler tillfällen under fjolåret.

Har du brukat kokain, amfetamin eller ecstasy?
– Nej, det har jag inte.

Trots bevisningen som läggs fram i åtalet?
– Ja. Jag har inte brukat det.

Analyser av ditt hår och blod har gett utslag för narkotika och rester av narkotika. Hur har det i så fall hamnat där?
– Vet man inte så vet man inte. Jag kan inte ge något svar på det. Om jag inte vet hur jag har fått det i mig så hur ska jag kunna förklara det i så fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Narkotikan hittas på flera punkter i hårstråt. Fyra punkter betyder fyra bruk.

Tack kompis, nu fattade till och med jag!
Citera
Medlem
Gorbis avatar
Citat:

Kärringen verkar ha varit ett omkringkörande mobilt knarklabb.

De absolut värsta svinen av de kriminella är de kräk som är grovt kriminella men ändå skall jobba inom polisen.

Fyfan för dessa kretiner till omoraliska amöbor.

Och detta skamlösa svinet sitter sedan i riksdagen och försöker sabotera omröstningarna där, ge horan livstids förvaring utan utskrivningsmöjlighet.

Hennes omoral är på en radioaktiv nivå, släpp aldrig ut kärringen igen i samhället!
Citera
2026-05-11, 18:42
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Pundarkatja vet att även partyknarkare har rösträtt. Går det inte att lura pensionärerna och rasisterna att rösta på Ambition Sverige så går det nog att fiska efter partyknarkarnas röster.

Pundarkatja har också ett antal lojala väljare som hon kan räkna in som trogna väljare. De stolpskotten tar Pundarkatja med sig till valurnorna.
Katjas vän har intygat följande

Citat:
Ytterligare ett rättshaveri där precis allt handlar om vem och precis ingenting om.vad !!

Det är ren och skär lögn, provsvaret visar på att man använt olika analysmetoder för arr analysera provet i den "påhittade" påsen.

Som skall ha legat i en väska som låg i hennes väska och beslaget gjordes utanför Katjas besittning.

Försvararet har begärt DNA prov och fingeravtryck på denna väska som såldedes skall ha legat i väskan och innehållit den påstådda påsen ??

Påpassligt har den förekommit på polisstationen. ?? Så tyvärr finns ingen väska !

NFC skriver uttryckligen i rapporten att om de får del av denna väska. Kan de med säkerhet fastställa DNA.

På den påstådda påsen finns vare sig fingeravtryck eller DNA från Katja Nyberg.

Jag har läst hela rapporten. !!

I rapporten står inte ett ord om förekomst av narkotika i det prover man tagit från Katja personligen...,Noll !

Man hänvisar bara till påsen. Som innehöll spår av Kokain och olika ej definierarbara tillsatser. Så det EXPOPressen skriver är rena och skära lögner tyvärr !!

Men det är Sverige 2026 , och metoder som minner exakt om hur Tyska myndigheter under Hitler gav sig på Judar i Tyskland..

Man kan i princip lägga karbonpapper på sättet detta gjorts mot Katja

Det säger för mig Allt.. !!

JTP 2026-05-11

Usch !
Citera
2026-05-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Men jag fattar inte detta med hårprov.
Jag förstår att det är olämpligt vara påverkad när man kör bil eller jobbar, men tar man ett hårprov som kan visa på nyttjande flera år bakåt?
Metaboliter/kemikalier fastnar i håret. Håret växer ca 1cm per månad 3 månader blir då 3cm hår. Nfc delar upp håret i 1cm längder och gör en analys. Visar bara den cm som sitter närmast hårsäcken att den innehåller droger så har personen tagit droger senaste månaden. Osv
Citera
2026-05-11, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Katjas vän har intygat följande
Vad är det där för tok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto