2026-05-11, 18:36
Medlem
Blocketannonser i all ära men drabbar många nu ,,
Hade bilannons på blocket o fick besök av 2 trevliga mörkhåriga”killar i 40 års åldern som provkörde o prutade inom rimliga gränser o lovade att återkomma med pengar inom en timma ,, men innan ville dom att jag loggade in på ”mina sidor Transportstyrelsen” så det inte var skatteskulder på bilen,,men vid inloggningen kunde dom på ngt sätt få fram mitt bank id,,, då jag har ansiktsigenkänning så borde det inte gå ,men det kommer ju ny teknik o busen är listig o skaffar kunskapen,samt att dom loggar in på Kivra o klarna o byteridentitet o då kan beställa div varor på nätet som skapar en del olycka för offret, när UC o andra bolag får förfrågan o godkänner div köp på nätet o div nätbutiker.
Flertal drabbade numera så var försiktiga o inte så godtrogna.Glöm ej o ta bilnummer mm på dom du handlar med i fortsättningen.
Citera
2026-05-11, 19:26
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
…men innan ville dom att jag loggade in på ”mina sidor Transportstyrelsen” så det inte var skatteskulder på bilen,,men vid inloggningen kunde dom på ngt sätt få fram mitt bank id,,, då jag har ansiktsigenkänning så borde det inte gå ,men det kommer ju ny teknik o busen är listig o skaffar kunskapen,samt att dom loggar in på Kivra o klarna o byteridentitet o då kan beställa div varor på nätet som skapar en del olycka för offret…

Vad fasen yrar du om. Så funkar inte bankID.
Det är inte en magisk nyckel som gör att du kan komma åt allt det där för att du loggat in på transportstyrelsen.
Citera
2026-05-11, 21:42
Medlem
Gör inte affärer med utlänningar.
Har de inte svenska namn så blir det inga affärer. Det är inte svårare än så.
Citera
2026-05-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Blocketannonser i all ära men drabbar många nu ,,
Hade bilannons på blocket o fick besök av 2 trevliga mörkhåriga”killar i 40 års åldern som provkörde o prutade inom rimliga gränser o lovade att återkomma med pengar inom en timma ,, men innan ville dom att jag loggade in på ”mina sidor Transportstyrelsen” så det inte var skatteskulder på bilen,,men vid inloggningen kunde dom på ngt sätt få fram mitt bank id,,, då jag har ansiktsigenkänning så borde det inte gå ,men det kommer ju ny teknik o busen är listig o skaffar kunskapen,samt att dom loggar in på Kivra o klarna o byteridentitet o då kan beställa div varor på nätet som skapar en del olycka för offret, när UC o andra bolag får förfrågan o godkänner div köp på nätet o div nätbutiker.
Flertal drabbade numera så var försiktiga o inte så godtrogna.Glöm ej o ta bilnummer mm på dom du handlar med i fortsättningen.
Även folk som skall sälja släpkärror drabbade förra veckan på samma sätt,,, logga inte in någonstans på någons uppmaning ,, tex transportstyrelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in