2026-05-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Håller med! Verkar som myndigheterna vill att skiten sprids!

Varför skulle dom vilja att det sprids... Skärp dig...
Vi är Svenskar inte Amerikaner sluta med konspirations nonsens...
Citera
2026-05-11, 18:28
Medlem
Någon i tråden kanske redan hunnit svara.

Som jag förstår det testades aldrig ”patient 0” (mannen i fågelskådarparet). Man trodde att han dog av ”naturliga orsaker” på färjan. Det var först när kvinnan i paret insjuknade i samma symtom, blev allt sämre, och förmedlade att hennes man nyligen avlidit i motsvarande sjukdomsförlopp, som provtagning påbörjades.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nyfiken på hur de kom på att första smittade hade just det viruset. Vad är det för test man gör, om någon vet? Eller var det prover efter han dött?
Citera
2026-05-11, 18:41
Medlem
Ni som tror och spekulerar det blir en ny pandemi: Släpp det!!

Virusforskaren var på intervju i Efter Fem för en stund sedan och konstaterade att det inte kan bli en pandemi. Om ni inte sett det själva, kolla intervjun! Varför skulle han säga så annars?
Tänker jag fel?
Citera
2026-05-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022

Virusforskaren var på intervju i Efter Fem för en stund sedan och konstaterade att det inte kan bli en pandemi. Om ni inte sett det själva, kolla intervjun! Varför skulle han säga så annars?
Tänker jag fel?

Såg också. Nej kommer inte bli någon pandemi av detta.
Citera
2026-05-11, 18:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Tänker jag fel?

Jag kommer ihåg när Tegnell sa att det inte fanns någon som helst möjlighet att coronaviruset skulle komma hit, så - ja du tänker fel.

Kan du sammanfatta vad han sa mer exakt?
Citera
2026-05-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Enligt Google ai var det en resa för just natur- och djurintresserade, lite äventyrsresa verkar det som.
Ja men fortfarande verkar dom inte fatta att det är ett nono att klappa vilda djur
Citera
2026-05-11, 19:22
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag kommer ihåg när Tegnell sa att det inte fanns någon som helst möjlighet att coronaviruset skulle komma hit, så - ja du tänker fel.

Kan du sammanfatta vad han sa mer exakt?
Jag kommer mycket väl ihåg. Men på forumet här fick vi rapporter från Asien att det spreds mycket.
Även att Tegnell påstod att det räckte med armlängds avstånden eller att endast de med symptom kunde sprida viruset.
Ändå visste man att förkylningar och influensa (liknande virus) smittade före symptom och kunde spridas via luften.
Troligen mörkande man fakta för att inte skapa panik men hur jävla dumma tror de folk är. Inte katten skulle folk hamstra pasta och toapapper?
Citera
2026-05-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag kommer mycket väl ihåg. Men på forumet här fick vi rapporter från Asien att det spreds mycket.
Även att Tegnell påstod att det räckte med armlängds avstånden eller att endast de med symptom kunde sprida viruset.
Ändå visste man att förkylningar och influensa (liknande virus) smittade före symptom och kunde spridas via luften.
Troligen mörkande man fakta för att inte skapa panik men hur jävla dumma tror de folk är. Inte katten skulle folk hamstra pasta och toapapper?
Just därför har man inget förtroende för dylika. Så otroligt mycket skitsnack om allt som rörde covid, smittspridning, vaccinet m.m.
Citat:
Det kan väl inte han veta. De utgår ju från det de känner till om viruset sedan tidigare. Det var ju samma sak med covid. Först sa de ju att det inte var någon fara bla bla. De visste väl inte bättre. Ett virus kan ju förändras.
Eftersom många följer myndigheternas rekommendationer slaviskt utan att ifrågasätta eller tänka själva är det extra viktigt hur de uttrycker sig. De uttalade sig så tvärsäkert om saker som de sen hade fel i.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-05-11 kl. 19:51.
Citera
2026-05-11, 19:41
Medlem
Citat:

Tänker jag fel?

Det kan väl inte han veta. De utgår ju från det de känner till om viruset sedan tidigare. Det var ju samma sak med covid. Först sa de ju att det inte var någon fara bla bla. De visste väl inte bättre. Ett virus kan ju förändras.
Citera
2026-05-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Ja men fortfarande verkar dom inte fatta att det är ett nono att klappa vilda djur

Det har de säkert inte gjort heller. De (han som först blev sjuk) har väl varit i nära kontakt med någon människa som var smittad snarare. Det smittar ju mellan människor också och det verkar ju mer än tydligt nu.
Citera
2026-05-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Just därför har man inget förtroende för dylika. Så otroligt mycket skitsnack om allt som rörde covid, smittspridning, vaccinet m.m.

Ja men precis. Och fortfarande har man inte fått några svar som borde finnas vid det här laget. Ex var viruset kom ifrån. Allt pekade väl på ett lab men skylldes på någon marknad.

Så nej, jag tror de kan väldigt mycket men man vet ju bara så mycket som man vet och naturen och virus kan överraska. Dessutom var de alltid så jävla säkra på än det ena än det andra som sedan visade sig vara fel. Ingen ödmjukhet alls och inget ”vi vet faktiskt inte” när det hade varit på sin plats att säga så. Och inga kritiska röster mot det väldigt snabbt framtagna vaccinet fick komma till tals. Då tappar i varje fall jag förtroendet.
Citera
2026-05-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ja men precis. Och fortfarande har man inte fått några svar som borde finnas vid det här laget. Ex var viruset kom ifrån. Allt pekade väl på ett lab men skylldes på någon marknad.

Så nej, jag tror de kan väldigt mycket men man vet ju bara så mycket som man vet och naturen och virus kan överraska. Dessutom var de alltid så jävla säkra på än det ena än det andra som sedan visade sig vara fel. Ingen ödmjukhet alls och inget ”vi vet faktiskt inte” när det hade varit på sin plats att säga så. Och inga kritiska röster mot det väldigt snabbt framtagna vaccinet fick komma till tals. Då tappar i varje fall jag förtroendet.
Exakt! Allt var väldigt vinklat till vaccinets fördelar. Och fick ej ifrågasättas.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-05-11 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in