2026-05-11, 14:30
Avstängd
Detta känns som det bara eskalerar...

Aussie COVID Facility Activated As Hantavirus Cruise Passengers Return | 10 News+
https://www.youtube.com/watch?v=1EZ95XwzzJQ

Skönt iaf att vissa länder tar det extremt seriöst och flyttar dom till isolerade områden!
Citera
2026-05-11, 14:33
Medlem
Vi har ju inte kapacitet att vårda tusentals hantavirus-fall. Det finns inte tusentals isolerade rum på våra infektionsavdelningar.
Med tanke på det borde politikerna ta tag i det här.
Det är ju främst importfall så man borde införa restriktioner för inresande från drabbade länder.
Citera
2026-05-11, 14:46
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Detta känns som det bara eskalerar...

Aussie COVID Facility Activated As Hantavirus Cruise Passengers Return | 10 News+
https://www.youtube.com/watch?v=1EZ95XwzzJQ

Skönt iaf att vissa länder tar det extremt seriöst och flyttar dom till isolerade områden!

Och det som är ännu mer oroande är att Sverige är dom mest blåögda människorna som finns, skötte covid SÄMST I hela världen.

Så bo i det sämsta landet i världen om.der blir en pandemi känns sådär.
Citera
2026-05-11, 14:51
Medlem
otellos avatar
Tydligen fler fall nu, även amerikaner ska ha smittats?
Citera
2026-05-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Säg inte det! Så hjärntvättade av slaviska svenska människor är. Så LAGEN säger skolplikt då är det så. Även om det var 100% dödlighet. Så hade hjärntvättade människor tagit risken. För skolplikt och jobbplikt kan man inte gå emot i Sverige. Det är bevisat.
Tror det handlar lika mycket om att folk inte klarar av att bara vara. Det måste göras något hela tiden. Blir på samma sätt som vid covid, svenskar som inte är tjänstemän får arbeta. Sedan får de skatteintäkterna gå till att kompensera för Sydeuropa som tagit siesta.
Citera
2026-05-11, 14:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Vi har ju inte kapacitet att vårda tusentals hantavirus-fall. Det finns inte tusentals isolerade rum på våra infektionsavdelningar.
Med tanke på det borde politikerna ta tag i det här.
Det är ju främst importfall så man borde införa restriktioner för inresande från drabbade länder.

Ja, jag undrar när vi får första fallet av fri smittspridning i Sverige. Det läskiga förutom den höga dödligheten är ju dessutom den långa inkubationstiden. Det kan lätt gå från 1 till 10.000 fall på bara en vecka. En vecka senare har vi 100.000 fall och med 30-40% dödlighet är det ju bara att räkna. Kommer bli som 100 Estoniakatastrofer i veckan.
Citera
2026-05-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kommer bli kaos. Djungelns lag. Äta eller ätas.
Det här viruset skapar en stor klump i magen hos mig. Speciellt myndigheternas hantering. De verkar inte veta vad de sysslar med. Sverige är väl dessutom ett av de länder som är sämst rustat pga vårdkrisen. Det är sas kris redan innan krisen nått oss.

Tyvärr är den Tidö-regering vi har dåligt ägnad att bekämpa ett virus.
Mentaliteten är satsa på dig själv, skit i andra. Och det fungerar inte.
Citera
2026-05-11, 15:09
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ja, jag undrar när vi får första fallet av fri smittspridning i Sverige. Det läskiga förutom den höga dödligheten är ju dessutom den långa inkubationstiden. Det kan lätt gå från 1 till 10.000 fall på bara en vecka. En vecka senare har vi 100.000 fall och med 30-40% dödlighet är det ju bara att räkna. Kommer bli som 100 Estoniakatastrofer i veckan.

Kanske lika bra? De dumma och svaga rensas bort medan de starka och kapabla gömmer sig i sina bunkrar, alternativt har ett hemligt vaccin som de redan sprutat i sig.

Själv ska jag väl sorteras in bland de hjälplösa utan bunker eller tillgång till hemligt vaccin som förmodligen kommer att bli smittad. När mitt postande på Flashback upphör vet ni som vet vad som hänt mig OCH som kommer att hända er.

C'est la vie.
Adieu.
Citera
2026-05-11, 15:10
Avstängd
Citat:

Detta kändes inte kul att läsa…

” Varför är det så svårt att behandla denna typ av virus?”

”biträdande statsepidemiolog svarar
Specifik läkemedelsbehandling saknas och andes är ett mycket aggressivt virus”

SVT chatt
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/stall-dina-fragor-om-hantavirus-till-experten
Citera
2026-05-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Och jag som ser fram emot först fotbolls vm och sen ny hockeysäsong i höst. Skall det börjas nu igen med lockdowns och hålla avstånd och bla bla bla. Var 6 år en sådan lång tid för globalisterna? var det dags iscensätta en ny fake pandemi nu? ja såklart. Pratade med en kille häromdagen och han sade en rolig sak så vi båda började skratta han sade "har du tänkt på att när ukraina kriget började försvann corona . Vi båda garvade gott.
Och nu sa ju Putin att kriget snart är slut, vilket sammanträffande
Citera
2026-05-11, 15:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Två nya bekräftade fall idag och i väntan på fler svar efter att passagerare både med- och utan symtom nu testats.

Kommande två veckorna kommer att vara MYCKET avgörande i frågan om huruvida det stannar här eller utvecklas till en ny samhällsfarlig smitta.
Nyfiken på hur de kom på att första smittade hade just det viruset. Vad är det för test man gör, om någon vet? Eller var det prover efter han dött?
Senast redigerad av TaxenSixten 2026-05-11 kl. 15:27.
Citera
2026-05-11, 15:23
Avslutad
Kanske får man vara hemma från jobbet om detta får spridning, vore skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in