Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Själva brottet i sig är jag (tyvärr) inte förvånad över. Däremot är jag förvånad över att SVT agerar som om det vore 2008 och gemene man fortfarande inte kände till att man kan få tillgång till en nyanserad bild via sociala medier och altmedia.
Jag trodde faktiskt att de hade lärt sig samma läxa som flera privata gammelmedier, men där trodde jag uppenbarligen fel.
Jag blir tyvärr inte särdeles förvånad över SVT:s tilltag. När man har en myndighet där vänsterliberalism, woke-radikalism, lögnaktighet och hyckleri sitter i väggarna som det gör där, tenderar man att återgå till agenda som ligger i linje med detta så snart man tror att man inte har ögonen på sig längre. Det är knappast något beslut som tagits på högsta ort och gått ut som ett PM, utan snarare enskilda medarbetare som upplever att de troligen kommer att ha ledningens stöd i den goda gärningen att filtrera bort valda delar av sanningen, så att folket inte blir rasister.
Högern behöver lära sig att få sina egna tjänstemän på plats inom Public Service, och göra rena utrensningar av personal när sådana här saker händer. Men det kommer att leda till oerhört högljudda anklagelser och djup indignation från vänstern som har allt att vinna på att de ingrodda mönstren inte rubbas, och mainstreamhögern har hittills varit oerhört konflikträdd.