2026-05-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Lite barnsligt att se det som något som ska vinnas eller förloras. Putin och Ryssland gör vad de anser nödvändigt och Ukraina och väst gör vad Larry Fink anser nödvändigt.

Jaha... Kan du möjligen förklara VARFÖR putain och kloaken ryssland "anser det nödvändigt" att hundratusentals människor skulle mördas (och hundratusentals ryssar avlivas). Att kloaken ryssland skulle "få" LÄNGRE gräns mot putains störsts skräck och nemesis; försvarsalliansen Nato. Att FLER länder skulle söka, och få, medlemskap i försvarsalliansen Nato. Att den civiliserade världen skulle enas mot den psykotiske dvärgen i kreml?
Citera
2026-05-11, 15:11
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Jaha... Kan du möjligen förklara VARFÖR putain och kloaken ryssland "anser det nödvändigt" att hundratusentals människor skulle mördas (och hundratusentals ryssar avlivas). Att kloaken ryssland skulle "få" LÄNGRE gräns mot putains störsts skräck och nemesis; försvarsalliansen Nato. Att FLER länder skulle söka, och få, medlemskap i försvarsalliansen Nato. Att den civiliserade världen skulle enas mot den psykotiske dvärgen i kreml?

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Gå tillbaka till mentalavdelningen nu där ni hör hemma … (stora tråden om UkrianaKriget) här diskuterar vi om kriget snart kommer ta slut inget annat!

Mentalavdelningen? Är det där du sitter? Varför känner du dig manad att svara på mitt inlägg när du inte förmår kommentera innehållet som var svar på din kollegas påstående att kloaken ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) "gör vad hen anser nödvändigt" medelst invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer? Det nämnda ÄR ju de facto de praktiska resultaten, eller hur?

Hur som hels kan ju din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, inte sluta kriga, ty hen är ju beroende av det eviga kriget, och "krigs-ekonomin", för att klamra sig fast vid makten, eller hur?
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Senast redigerad av Bobbyboi 2026-05-11 kl. 15:40.
Citera
2026-05-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Nog för tidigt för att ge upp ambitionen att ta hela Donbas.
Men, sanningen är att Ryssarna inte har kraft nog på slagfältet att genomföra detta.
Inte i går och definitivt inte i morgon.

”Eller så är de helt enkelt inte intresserade. Om de dessutom kan få igenom förhandlingar med fördelar väger det ju betydligt tyngre än att fortsätta kriga. Till exempel om de får Donetsk, Luhansk och ett handelsavtal med USA eller något liknande. Jag har väldigt svårt att tro att de varit ute efter hela landet. Det handlar snarare om att säkra de ryska områdena och möjligt buffertzoner.

Detta drag är ju betydligt smartare för att få slut på kriget än att fortsätta i flera år till.
Citera
2026-05-11, 15:40
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Efter den antiryska och EU-vänliga statskuppen i Ukraina 2014 så vägrade stora delar av befolkningen i de östra områdena att inrätta sig efter kuppmakarna och EU, vilket ledde till att de blev militärt angripna av de nya makthavarna i Kiev. Befolkningen i öst valde att ty sig till Putins Ryssland och på den vägen är det. Vilka är vi att säga att de inte får gilla Ryssland? Ryska som de är. De har gjort sitt val och jag tror inte någon imaginär krigsvinst eller förlust för vardera sidan kommer ändra det.

Ja de får gilla Ryssland hur mycket de vill och de får gärna flytta dit också!

Men bara för att jag gillar Finland så ska Stockholm då tillhöra finland?

Ni vatniks vrider sanningen helt efter er egen störda verklighet!
Citera
2026-05-11, 15:41
Medlem
Citat:
Jag har väldigt svårt att tro att de varit ute efter hela landet.

Inte ens när armén marscherade mot Kiev?

Inte ens när det kommer direkt från Putins käft?
Citera
2026-05-11, 15:43
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja de får gilla Ryssland hur mycket de vill och de får gärna flytta dit också!

Men bara för att jag gillar Finland så ska Stockholm då tillhöra finland?

Ni vatniks vrider sanningen helt efter er egen störda verklighet!
Går inte att få 8 miljoner etniska ryssar att flytta ifrån sina hemtrakter i vad som var östra Ukraina. EU och gänget får helt enkelt acceptera att Ukraina har starka historiska band till Ryssland. EU och gänget kommer inte kunna förvandla hela landet till deras egna antiryska lekstuga. De kan möjligtvis ha antirysk lekstuga i de västligaste delarna men inte i de östra.
Senast redigerad av PK-befriad 2026-05-11 kl. 15:48.
Citera
2026-05-11, 15:49
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
”Eller så är de helt enkelt inte intresserade. Om de dessutom kan få igenom förhandlingar med fördelar väger det ju betydligt tyngre än att fortsätta kriga. Till exempel om de får Donetsk, Luhansk och ett handelsavtal med USA eller något liknande. Jag har väldigt svårt att tro att de varit ute efter hela landet. Det handlar snarare om att säkra de ryska områdena och möjligt buffertzoner.

Detta drag är ju betydligt smartare för att få slut på kriget än att fortsätta i flera år till.

Luhansk möjligtvis, men inte Donetsk eftersom att betydande delar fortfarande är under Ukrainsk kontroll. Om Putin ska ha dela Donetsk så får han fortsätta kriget länge till.
Citera
2026-05-11, 15:57
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jag har redan postat det perfekta svaret på det du tar upp men det inlägget togs bort så det är ingen idé att diskutera i denna tråden.
Nej du har inte postat något perfekt svar. Du har postat rysk statspropaganda, flyttade målstolpar och vatnik-copium.
Citera
2026-05-11, 15:57
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Nej det har jag aldrig sagt. Du fabulerar fritt utifrån dina antiryska feberfantasier
Så du menar att säga emot din "vranyo" här på Flдshbдck, eller ifrågasätta varför ni medvetet ljuger, är att vara "anti-rysk"...?

Det är bra, då vet vi var vi har varann, Ivan:
https://carnegieendowment.org/research/2022/01/why-the-kremlin-lies-understanding-its-loose-relationship-with-the-truth
Why The Kremlin Lies: Understanding Its Loose Relationship With the Truth
One of the stickiest challenges for Western governments has been how to deal with, or even understand, a Russian leadership that lies insistently and incessantly, even when it doesn’t need to.
Men borde ni inte ta era diskussioner på Telegram istället, snarare än att gång på gång invadera svenska forum (samt alla andra online-plattformar)? Ni kanske menar att svenska forum, liksom Ukraina, tillhör er...? Dear Leader säger ju det:
https://www.bbc.com/news/world-europe-38093468
Russia's border doesn't end anywhere, Vladimir Putin says

Kriget är över när ni lort-orcher insett att ni ska hålla er i ert nedsupna Sovjet-reservat. Oavsett vad er pravda påstår.

Edit:
Citat:
Jag har redan postat det perfekta svaret på det du tar upp men det inlägget togs bort
Ni vatnik-trälar inbillar er alltså att det s.k. "perfekta svaret" skulle bryta mot forumets regler!? Only in moscovia, lol...
Senast redigerad av zergrush 2026-05-11 kl. 16:31.
Citera
2026-05-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Stödet som Biden beslutade har i princip redan överförts.
Inga nya ekonomiska paket har USA beslutat om.
Det senaste beslutades 2024.

Menar du att Vance ljög när han mästrade media med att säga: "Det största jag gjort för kriget var att avsluta Amerikas bidrag till Ukraina"
?

Finns det någon i Trumps närhet som inte ljuger?

https://kyivindependent.com/pentagon-releases-400-million-military-aid-package-for-ukraine/

https://www.bloomberg.com/news/articles/2026-04-29/pentagon-released-400-million-ukraine-funding-hegseth-says?embedded-checkout=true
Citera
2026-05-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Luhansk möjligtvis, men inte Donetsk eftersom att betydande delar fortfarande är under Ukrainsk kontroll. Om Putin ska ha dela Donetsk så får han fortsätta kriget länge till.

Nej jag tror detta kommer lösas med förhandlingar..för att Ryssland ska säga ja till slut på kriget.
Citera
2026-05-11, 16:10
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Nej jag tror detta kommer lösas med förhandlingar..för att Ryssland ska säga ja till slut på kriget.

Till slut kommer det bli förhandlingar, men det är alldeles för tidigt ännu med seriösa sådana om Putin fortfarande vill ha hela Donetsk. Ukraina kommer inte ge upp Kramatorsk osv utan strid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in