2026-05-11, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis det jag säger. Du kan se vilken deklarerad inkomst som gått in och du kan se hur mycket det blev efter avdrag. Du kan inte se kapital eller annat som inte ger avtryck i deklarationen.
Har du t ex 1 miljon i kapital på ett konto utan avkastning så syns inte det. Finns avkastning i form av t ex ränta så är det räntan du ser - inte kapitalet som sådant.

Detta kan du se på någons deklaration (offentliga uppgifter):Fastställd förvärvsinkomst: Den totala inkomsten av tjänst och näringsverksamhet.Underskott av kapital: Om personen har mer ränteutgifter än kapitalinkomster (t.ex. stora bolån).Överskott av kapital: Inkomster från exempelvis ränteintäkter eller aktieutdelningar.Skatteåterbäring eller restskatt: Hur mycket pengar personen får tillbaka eller ska betala in.

Jag skulle vilja påstå att det är mycket konstigt att åka buss och tåg i timmar för att ta sig till sitt flickrum om man bor där.
Vad tror du själv din tomte.

Du tänker att Linnea lever på kryptovalutor? De måste ju med hamna på ngt konto för hon ska kunna handla. Hon lever ju liksom inte snålt.
Citera
2026-05-11, 09:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Du tänker att Linnea lever på kryptovalutor? De måste ju med hamna på ngt konto för hon ska kunna handla. Hon lever ju liksom inte snålt.
Nej, jag tänker ingenting, deras ekonomi angår mig inte och är inget jag grottar i.
Jag konstaterar att deklarationen inte berättar vad en person faktiskt har för kapital, utan vad det skattas för och om det finns underskott av kapital som ger avdrag.
Citera
2026-05-11, 09:58
Avstängd
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Jag är inte heller Joakim Lundell. Nog för jag är blond men det är nog det enda som skulle kunna få någon att tro att vi är samma person

Jag gav henne en visning iallafall, men fy så tråkigt liv ändå.

Jag är en man, det är väl det närmaste jag kommer Joakim
Ja o folk påstår att man är avundsjuk på deras liv bara för att man inte gillar dom eller skriver negativt om dom här inne. Är inte ett dugg avundsjuk på hennes liv. Skit förtjänar skit.
Citera
2026-05-11, 10:33
Medlem
Citat:
Precis det jag säger. Du kan se vilken deklarerad inkomst som gått in och du kan se hur mycket det blev efter avdrag. Du kan inte se kapital eller annat som inte ger avtryck i deklarationen.
Har du t ex 1 miljon i kapital på ett konto utan avkastning så syns inte det. Finns avkastning i form av t ex ränta så är det räntan du ser - inte kapitalet som sådant.

Detta kan du se på någons deklaration (offentliga uppgifter):Fastställd förvärvsinkomst: Den totala inkomsten av tjänst och näringsverksamhet.Underskott av kapital: Om personen har mer ränteutgifter än kapitalinkomster (t.ex. stora bolån).Överskott av kapital: Inkomster från exempelvis ränteintäkter eller aktieutdelningar.Skatteåterbäring eller restskatt: Hur mycket pengar personen får tillbaka eller ska betala in.

Jag skulle vilja påstå att det är mycket konstigt att åka buss och tåg i timmar för att ta sig till sitt flickrum om man bor där.
Vad tror du själv din tomte.

Jag följer inte människan och har ingen aning ifall hon åker buss eller tåg.
Kul att få skriva med Jabba the hutt.
Citera
2026-05-11, 11:12
Medlem
Storanglarens avatar
Vad tyst det är om Chrippa. Varför har han inte tagit livet av sig än? Han sade ju i ett telefonsamtal i Jockes bil att han inte skulle palla mer än två veckor om han åkte in. "Då är det slut" sade Chrippa då och syftade på att han nog skulle ta självmord. Varför har han inte gjort det än? Inte många skulle sörja om så blev fallet, tror nog många skulle fira med tårta och bubbel om så skedde!
Citera
2026-05-11, 11:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Vad tyst det är om Chrippa. Varför har han inte tagit livet av sig än? Han sade ju i ett telefonsamtal i Jockes bil att han inte skulle palla mer än två veckor om han åkte in. "Då är det slut" sade Chrippa då och syftade på att han nog skulle ta självmord. Varför har han inte gjort det än? Inte många skulle sörja om så blev fallet, tror nog många skulle fira med tårta och bubbel om så skedde!

Därför det är ett väldigt stort steg att välja att avsluta sitt liv, som ligger väldigt långt inne. Det finns många situationer man kan tänka sig att man inte skulle klara av att fortsätta leva efter att ha hamnat i. Trots det väljer de allra flesta att göra det ändå. Hur Chrippa trodde han skulle ta det när han stod inför situationen visade sig helt enkelt inte vara sant. Att avsluta sitt eget liv strider mot alla mänskliga instinkter. Det är bara väldigt trasiga individer som klarar av det.
Citera
2026-05-11, 12:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Nej, han sa att han inte skulle palla alla de år som JuristJockiboi babblade om. Det handlade väl mest om att få Jockiboi att sluta pladdra, Chrippa ville ju inte fortsätta samtalet men Jockiboi vägrade ju fatta eller snarare respektera det.
Citera
2026-05-11, 13:08
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Nej, han sa att han inte skulle palla alla de år som JuristJockiboi babblade om. Det handlade väl mest om att få Jockiboi att sluta pladdra, Chrippa ville ju inte fortsätta samtalet men Jockiboi vägrade ju fatta eller snarare respektera det.

Chrippa lyssnade/svarade lika mycket/lite som ett bortskämt barn.
Citera
2026-05-11, 13:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Chrippa lyssnade/svarade lika mycket/lite som ett bortskämt barn.
Varför skulle han svara på Jockibois försök att styra hans val och liv?
Det blir dessutom ännu mer tydligt vilken äcklig pascha Jockiboi försöker vara i andra liv när ni refererar till den drabbade som ett bortskämt barn - trots att det är en vuxen med egen beslutanderätt.
Citera
2026-05-11, 14:44
Medlem
Citat:
Det blir dessutom ännu mer tydligt vilken äcklig pascha Jockiboi försöker vara i andra liv när ni refererar till den drabbade som ett bortskämt barn - trots att det är en vuxen med egen beslutanderätt.

Den drabbade? Jocke var den som försökte hjälpa Christofer, även i det samtalet, men förstår att du inte begriper det. Christofer ÄR ett bortskämt barn!
Citera
2026-05-11, 14:47
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Att ta ansvar för sina beslut och handlingar är en central del av vuxenlivet och att man står för konsekvenserna av dem och inte skyller ifrån sig. Det handlar också om att förstå att man kan välja sitt agerande och därmed påverka sin egen livssituation.
Som vuxen förväntas man svara för sin egen och sin familjs försörjning.
Vad är Chrippa utan Pappan, Jocke och Frun?
Är han ett bortskämt barn eller är han vuxen?
Citera
2026-05-11, 14:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Den drabbade? Jocke var den som försökte hjälpa Christofer, även i det samtalet, men förstår att du inte begriper det. Christofer ÄR ett bortskämt barn!
Nej, Chrippa är vuxen och har rätten att betacka sig från Jockibois inblandning - även i det samtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in