2026-05-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Instämmer helt.Skulle ha varit roligare om den s.k stilresan var tvärtom,att hon gick från att i början ha varit en ängslig,beige,trist bloggare,till att nu blomma ut med självförtroende,färg,orginalitet och personlighet! Hon inspirerar inte till någonting alls nu med sin trista stil och showroomlägenhet.
Kommer ihåg att jag tyckte deras kök och lägenhet på Hallandsgatan var så mysig. Numer mest ett showroom ja.
Citera
2026-05-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Ja som jag skrev syftade hon på stilen när hon sa det i podden. Och att hennes numer mer exklusiva stil berodde på påverkan från Instagram bl a. Fast eg är väl indie främst en musikgenre, som förknippas med en klädstil.
Men jag menar att hennes stil OCH personlighet verkar ha varit friare då,, mer avslappnad och mindre självmedveten och ängslig.

Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Instämmer helt.Skulle ha varit roligare om den s.k stilresan var tvärtom,att hon gick från att i början ha varit en ängslig,beige,trist bloggare,till att nu blomma ut med självförtroende,färg,orginalitet och personlighet! Hon inspirerar inte till någonting alls nu med sin trista stil och showroomlägenhet.

Jag håller helt med. Det verkar som att hon har blivit mer och mer ofri och ängslig i takt med att följarskaran har vuxit och samarbeten blivit större. Och det är förståeligt, fallhöjden och pressen på att skapa bra content och förbli relevant blir ju också större.

Men det kan verkligen inte vara hälsosamt att ha det här jobbet i så många år utan rejäla pauser, särskilt om man är neurotisk och övertänkar alla möjliga saker. Hon måste ju tappa sin identitet lite, för när är hon bara Elsa och inte Influencer-Elsa? Har hon någonsin ledigt på riktigt? Jag forstår faktisk inte at det är värdt det.
Citera
2026-05-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heksa
Men det kan verkligen inte vara hälsosamt att ha det här jobbet i så många år utan rejäla pauser, särskilt om man är neurotisk och övertänkar alla möjliga saker. Hon måste ju tappa sin identitet lite, för när är hon bara Elsa och inte Influencer-Elsa? Har hon någonsin ledigt på riktigt? Jag forstår faktisk inte at det är värdt det.
Har funderat över samma sak, det måste ju vara så att när hon "jobbar" så fotar hon content, och utanför det lever hon ett vanligt liv med tvättstuga etc som inte blir content. Hon sätter nog ihop content i efterhand också för ibland stämmer inte hennes dagar och outfits. Att ständigt gå och tänka content måste vara otroligt stressande föreställer jag mig.
Citera
2026-05-10, 19:51
Medlem
dracculas avatar
På Pontus insta från 6 april finns en bild på Elsa där hon ser helt vanlig ut. Inga poser, inga tåhävningar, dessutom rätt kort och med lite kraftigare ben. No offence, hon är skitsnygg. Men sen tittar man på Elsas blogginlägg från idag där hon ser lång, smal och slank ut. Jag begriper inte hur detta är samma person? Hon måste ju använda nåt smalfilter? Så sorgligt att hon inte tycker att hon duger som hon är. Hon ser tusen ggr mer intressant ut på Pontus bild.
Citera
2026-05-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
På Pontus insta från 6 april finns en bild på Elsa där hon ser helt vanlig ut. Inga poser, inga tåhävningar, dessutom rätt kort och med lite kraftigare ben. No offence, hon är skitsnygg. Men sen tittar man på Elsas blogginlägg från idag där hon ser lång, smal och slank ut. Jag begriper inte hur detta är samma person? Hon måste ju använda nåt smalfilter? Så sorgligt att hon inte tycker att hon duger som hon är. Hon ser tusen ggr mer intressant ut på Pontus bild.
Hon vet precis hur man poserar,på tå,ett ben fram,vrida på sig på rätt sätt,dra in det som går att dra in,lägga fram håret,kanske fota lite uppifrån,...då kan man se smalare ut på bild. Tycker också att på Pontus foto,(där hon bara går där på vägen) är en mycket mer tilltalande bild just för att hon inte kör sin vanliga pose-grej!
Citera
2026-05-11, 10:05
Medlem
Kom plötsligt på en sak, som säkert diskuterats här och som jag missat. Elsas "hälsoresa" och viktnedgång och sparsamhet med alkohol och tidiga kvällar har såklart med cancern att göra (också)! Förut la ju hon o Sofia hela tiden upp kakor de bakade, men både socker o alkohol ska ju undvikas för att minska risken för återfall. Självklart vill hon som tidigare mullig gärna vara smal men det har nog med noja för cancer att göra att undvika övervikt. Sen behöver hon för den del inte "skryta" om att hon går hem efter ett eller två glas vin, det är fånigt oavsett orsak.
Citera
2026-05-11, 10:13
Medlem
Citat:
Kom plötsligt på en sak, som säkert diskuterats här och som jag missat. Elsas "hälsoresa" och viktnedgång och sparsamhet med alkohol och tidiga kvällar har såklart med cancern att göra (också)! Förut la ju hon o Sofia hela tiden upp kakor de bakade, men både socker o alkohol ska ju undvikas för att minska risken för återfall. Självklart vill hon som tidigare mullig gärna vara smal men det har nog med noja för cancer att göra att undvika övervikt. Sen behöver hon för den del inte "skryta" om att hon går hem efter ett eller två glas vin, det är fånigt oavsett orsak.

Med tanke på att hon börjat feströka tvivlar jag på att hon är så noga med socker och alkohol just av canceranledning. Jag tror att hon får för mycket ångest av alkohol och därför undviker att dricka sig full, och att hon avstår socker för att hålla sig smal
Citera
2026-05-11, 19:28
Medlem
Yes,nu har ljusstakarna och snackskålen i Marie-Louise Sjöberg design hittat till deras spiselkrans. (10.200 kr,men de kanske fick kompispris?) Elsa har verkligen inspirerats av Marie-Louises hem,som hon lovordat stort i bloggen! Färgskalan,gamla stora skärbrädor,en stor snäcka ovanpå några böcker,ljusstakarna mm.Nästan som om inspirationen gått över till att kopiera.
Citera
2026-05-11, 20:00
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Med tanke på att hon börjat feströka tvivlar jag på att hon är så noga med socker och alkohol just av canceranledning. Jag tror att hon får för mycket ångest av alkohol och därför undviker att dricka sig full, och att hon avstår socker för att hålla sig smal

För många personer med ätstörningar är orsaken ett stort behov av kontroll, för at man har tappat kontrollen helt inom andra områden i livet, som cancern. Så det kan också vara en stor del av anledningen. Om hon har en ätstörning, jag tror det.

Men ja, hon ville nog gå ner i vikt oavsett. Det verkar ju dock inte som att hon riktigt har kroppstypen för att vara smal, när hon måste äta dietmat och ibland fasta för att hålla vikten.
Citera
2026-05-12, 06:36
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draccula

Tänkte också på bilden på Pontus insta men tror snarare att proportionerna är off där. T ex såg hon som sagt var kort ut på bilden och det är hon ju inte utan snarare ganska lång.

Citat:
Seriös fråga (för jag vet inte, hon gick ju på efterkontroller länge): finns det verkligen risk för återfall när livmodern är bortopererad? Organet finns ju inte kvar. Det är ju om det hunnit spridas till andra organ men det har ju konstaterats i många kontroller att det inte spreds. Risken är väl därmed inte större än för någon annan som aldrig haft cancer förr?
Men ja, promenader, normalvikt, kost full med grönsaker och fiber och lågt alkoholintag är ju alla bevisat minska risken för flera olika sorters cancer. Som sagt var: motion, nyttig kost och normalvikt handlar inte bara om utseende.

…men apropå utseende. Elsa har ju sagt att hon inte är lockad av ingrepp men den här överläppen…?
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55262815069/in/photostream/lightbox/

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55261679992/in/photostream/

Förstår inte heller idealet med bredare över- än underläpp. Det är väl väldigt sällsynt i verkligheten, det är ju underläppen som är störst i normalfall?
Citera
2026-05-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina

Seriös fråga (för jag vet inte, hon gick ju på efterkontroller länge): finns det verkligen risk för återfall när livmodern är bortopererad? Organet finns ju inte kvar. Det är ju om det hunnit spridas till andra organ men det har ju konstaterats i många kontroller att det inte spreds. Risken är väl därmed inte större än för någon annan som aldrig haft cancer förr?
Men ja, promenader, normalvikt, kost full med grönsaker och fiber och lågt alkoholintag är ju alla bevisat minska risken för flera olika sorters cancer. Som sagt var: motion, nyttig kost och normalvikt handlar inte bara om utseende.

…men apropå utseende. Elsa har ju sagt att hon inte är lockad av ingrepp men den här överläppen…?
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55262815069/in/photostream/lightbox/

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55261679992/in/photostream/

Förstår inte heller idealet med bredare över- än underläpp. Det är väl väldigt sällsynt i verkligheten, det är ju underläppen som är störst i normalfall?
Ingen koll på det med cancern faktiskt. Men vet bara att övervikt är en risk i sig och känner andra som blivit friskförklarade från cancer som blivit nojiga (med rätta) med socker och alkohol. Jag tänker att har man en gång haft cancer i kroppen så finns ångesten för återfall där.

Ang överläppen så har jag flera ggr trott att hon sprutat i den också, men kommit fram till att hon har lite sån överläpp, som hon dessutom plutar duktigt med. Kanske förstärker skuggan ovanpå med retuschering. Den andra bilden ser helt klart Photoshoppad ut med en vit linje ovanpå.
Senast redigerad av Fridafogel99 2026-05-12 kl. 09:55.
Citera
2026-05-12, 09:53
Medlem
Hur många bilder har vi nu sett på hennes gymkläder i gymmets omklädningsrum. Denna med extra fånig framåtlutad pose. Detta är inte inspirerande utan bara beklämmande.
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55261680242/in/photostream/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in