Citat:
Ursprungligen postat av
draccula
På Pontus insta från 6 april finns en bild på Elsa där hon ser helt vanlig ut. Inga poser, inga tåhävningar, dessutom rätt kort och med lite kraftigare ben. No offence, hon är skitsnygg. Men sen tittar man på Elsas blogginlägg från idag där hon ser lång, smal och slank ut. Jag begriper inte hur detta är samma person? Hon måste ju använda nåt smalfilter? Så sorgligt att hon inte tycker att hon duger som hon är. Hon ser tusen ggr mer intressant ut på Pontus bild.
Tänkte också på bilden på Pontus insta men tror snarare att proportionerna är off där. T ex såg hon som sagt var kort ut på bilden och det är hon ju inte utan snarare ganska lång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fridafogel99
Kom plötsligt på en sak, som säkert diskuterats här och som jag missat. Elsas "hälsoresa" och viktnedgång och sparsamhet med alkohol och tidiga kvällar har såklart med cancern att göra (också)! Förut la ju hon o Sofia hela tiden upp kakor de bakade, men både socker o alkohol ska ju undvikas för att minska risken för återfall. Självklart vill hon som tidigare mullig gärna vara smal men det har nog med noja för cancer att göra att undvika övervikt. Sen behöver hon för den del inte "skryta" om att hon går hem efter ett eller två glas vin, det är fånigt oavsett orsak.
Seriös fråga (för jag vet inte, hon gick ju på efterkontroller länge): finns det verkligen risk för återfall när livmodern är bortopererad? Organet finns ju inte kvar. Det är ju om det hunnit spridas till andra organ men det har ju konstaterats i många kontroller att det inte spreds. Risken är väl därmed inte större än för någon annan som aldrig haft cancer förr?
Men ja, promenader, normalvikt, kost full med grönsaker och fiber och lågt alkoholintag är ju alla bevisat minska risken för flera olika sorters cancer. Som sagt var: motion, nyttig kost och normalvikt handlar inte bara om utseende.
…men apropå utseende. Elsa har ju sagt att hon inte är lockad av ingrepp men den här överläppen…?
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55262815069/in/photostream/lightbox/
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55261679992/in/photostream/
Förstår inte heller idealet med bredare över- än underläpp. Det är väl väldigt sällsynt i verkligheten, det är ju underläppen som är störst i normalfall?