2026-05-11, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.
Nej det gör den inte...
Kolla inlägg 197 din tröga åsna
Citera
2026-05-11, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogfury
Nej. Vet du ens hur en sån fungerar?
Den fälls inte ihop på det sättet.

Det är en fällkniv han har i klippet. Det kan vara en sån som antingen fälls upp genom en snabb snärt med handleden samtidigt som man för en del av bladets baksida framåt med pekfingret, eller en sån med en skåra i bladet som man drar ut med nageln/nypan.
Båda dessa sorter fälls ihop som han gör i klippet.

Finns stilett också som är lätta att hantera...
Citera
2026-05-11, 05:58
Medlem
Är det någon som specifikt vet vad det handlar om..
Är det något liknande som skedde i Malmö mellan falangerna eller 🫣

Hugget på filmen verkar vara i trakten av lever, blindtarmen och njure..
Alla organ kan tömma blod snabbt vid yttre påverkan...

Är dödsstöten planerad eller bara händer i en specifik situation, kan bli endast dråp om det inte är planerat dåd...
Vållande till annans död har jag dock lite svårt att se i detta läget, då g.m har kniv/dolk vid gärningen..

Motivet är nog att B.O skulle få ett minne för livet, men det slutade tyvärr med att B.O dog...
Citera
2026-05-11, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Är det någon som specifikt vet vad det handlar om..
Är det något liknande som skedde i Malmö mellan falangerna eller 🫣

Hugget på filmen verkar vara i trakten av lever, blindtarmen och njure..
Alla organ kan tömma blod snabbt vid yttre påverkan...

Är dödsstöten planerad eller bara händer i en specifik situation, kan bli endast dråp om det inte är planerat dåd...
Vållande till annans död har jag dock lite svårt att se i detta läget, då g.m har kniv/dolk vid gärningen..

Motivet är nog att B.O skulle få ett minne för livet, men det slutade tyvärr med att B.O dog...

Bo jagas ut ur restaurang och en bit på gatan. Gm hade kunnat avsluta långt innan men väljer att fullfölja gärningen.
Citera
2026-05-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Bo jagas ut ur restaurang och en bit på gatan. Gm hade kunnat avsluta långt innan men väljer att fullfölja gärningen.

Jo det har jag förstått också, men jag undrar vad är upprinnelsen till det hela..
Man använder inte grovt våld utan en specifik anledning...
Dessutom använder vapen på öppen gata mitt i en stad som jag förstår..

Kristianstad var en fin stad innan millennieskiftet..
Verkar bliv lite som malmö nuförtiden..
Är något negativt som händer där med omnejd väldigt ofta, och dessutom kommer upp en del här på flashback...

Jag personligen tycker att det hade väl räckt med en rejäl omgång eftersom g.m gör ett hugg..
Så det är inte ett brutalt knivdåd men ändå en väldigt tråkig utgång..
Citera
2026-05-11, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Vad fan har familjen med det att göra?

Det är denna jävla inställningen som gjort att ni fått lämna era länder och flytta hit, för ni har förstört era länder när varenda man ska va tupp
denna jävla töntiga "heder" & " heder" tills hela byar ligger under jorden

Hämnas på mördaren, låt familjen vara

Och stick gärna hem och gör det
Familjen kunde väl inte uppfostra honom på rätt sätt. Det är väl inte barnmorskans fel som förlöste mamman eller läraren i skolans fel? Uppenbarligen är hans uppfostran från hans föräldrar felaktig och givetvis, får man inte tag på homom så får familjen betala. På sätt skadar du honom 🙂 att du inte kunde lists ut detta själv...
Citera
2026-05-11, 08:10
Medlem
tomyhockeys avatar
Kan det vara samma gm som tidigare

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/25-aring-haktad-tidigare-domd-for-knivhugg-i-ansikte/
Citera
2026-05-11, 08:13
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Kan det vara samma gm som tidigare

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/25-aring-haktad-tidigare-domd-for-knivhugg-i-ansikte/

Nej, inte samma mgm, eller bo.. Detta bo överlevde..Detta hände på Gamlegården, Näsby - Inte samma fall alls.
Citera
2026-05-11, 08:31
Medlem
Citat:
Jo det har jag förstått också, men jag undrar vad är upprinnelsen till det hela..

Är något negativt som händer där med omnejd väldigt ofta, och dessutom kommer upp en del här på flashback...

Jag personligen tycker att det hade väl räckt med en rejäl omgång eftersom g.m gör ett hugg..

(FB) Knivmord Kristianstad (2026-05-09)

Det började som ett bråk över en knattematch 2011, sen har det väl varit fulnyp senaste decenniet åt ena eller andra hållet med skadegörelse av bilar osv.

Här är en annan händelse kopplad till bråken:

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/konflikt-misstanks-ligga-bakom-braket-i-ollsjo-avsiktlig-pakorning/
Citera
2026-05-11, 08:31
Medlem
Tycker inte MG ser särskilt tjock ut om man kollar på hans instagramprofil(låst konto). Där kan man skymta en rätt så vältränad kropp.
Sökning: B*snik H*lili
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Lägg bara ner. En hotfull tjockis som han vet är farlig jagar honom ursinnigt. Då lägger man in turbon inte tar de piano. Fattar väl även du trots du lever i något parallellt universum?!
Citera
2026-05-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BufordT.Justice
Det är kanske inbillning men jag tycker mig se bröstkorgen röra sig i stil med andetag.

Ser också detta, men tycker det ser ut som s.k. agonal andning.
Citera
2026-05-11, 09:06
Medlem
Citat:

Undrar också om upprinnelsen.
Det finns folk som inte kan lösa problem med andra utan att ta till våld/grovt våld. De är inte vana vid att "skipa rättvisa" på annat sätt och så må det bära eller brista -- impulstänk finns inte och då ska de ta ut sin "rätt."

Alla knivdåd är väl brutala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in