Citat:
Ursprungligen postat av
Pazmatic
Det handlar inte om lathet. Jag kan vara ute och springa 3h sträckor, träna varje dag, göra vissa saker extremt disiplinerat. Men att vara med i ett system som inte är byggt för ens sätt att vara på för 5 öre har ingenting med lathet att göra. Det handlar om självrespekt och att skydda sig själv, att vägra låtsas passa in och känna sig som en imposter.
Du vet att lathet inte bara betyder att man inte orkar röra sig? Det innebär också att göra saker som är nyttiga eller viktiga, fast man inte vill. Som att jobba med något man hatar, för att kunna leva. Om man inte vill jobba för sakens skull, då är man kanske lite lat även om man kan jogga länge.
Personligen tycker jag det låter utmärkt att du accepterar din roll som latmask. Du vill bara göra saker som du mår bra av och som du gillar, och du vill inte bidra till samhället. Det låter väl helt okej. Hoppas det löser sig med ekonomiskt bistånd, men du kommer sannolikt inte få så mycket eftersom du åtminstone måste låtsas villig att ta arbete om det erbjuds. Du vill leva på skattepengar, då finns det villkor. Jag hoppas i alla fall det går bra för dig och att du dör i hög ålder och med ett rikt, ensamt och arbetsfritt liv bakom dig.