2026-05-10, 05:29
Medlem
surfacings avatar
Hm. Ok. Vad är det jag faktiskt ser framför mig här?

Dokument, foton och videos som förefaller att vara autentiska. Såklart i relation till allt som må vara relativt och vad det nu innebär. Massa människor med "inflytande" påstår sig har sett konstiga saker. Infraröda militärkameror som skildrar någonting som rör sig. Etc.

Jag vill inte vara varken kritisk eller öppensinnad. Jag vill vara objektiv, med sanningen framför allt - Oavsett om jag gillar den sanningen eller ej. Vad kan jag avfärda och vad kan jag fastslå? Lite så för att kunna dra vidare slutsatser och sedan samköra allting i relation mot varandra.

Men nä. Det finns liksom här ingen riktigt konkret substans som man kan göra varken bu eller bä med. Ingenting som direkt talar för någons fördel eller nackdel. Allting är bara ytterst konstigt. Alldeles för tunt och för smalt. Så vad innebär egentligen avsaknaden utav tillräckligt med information eller bevis? Jag tror hela den märkliga ovissheten där, talar mer emot, än den talar inför. Även om folk gärna vill hävda motsatsen.

Man skulle dock kunna spela djävulens advokat. Om man tänker hur många utav alla de där mindre maniska UFO-dårarna försöker hävda hur denna teknologin eventuellt skulle fungera rent vetenskapligt. Att "motorn" är en sorts kraft/anti-kraft reaktor som manipulerar gravitation, tid, rum eller ljus. Osvosv. Exempelvis: Hur ska man effektivt kunna fota/filma ett objekt som böjer bort/runt ljus ifrån sig själv, absorberar ljus eller manipulerar ljus? Alternativt deformerar gravitation, tid eller rum? Samtidigt som händelseförloppet sker direkt in och ut i en nyckfull realtid. Det existerar ju anledningar till att vi studerar 'svarta hål' inom forskningen med bland annat just infrarött medel. Eftersom gravitationen är så ofattbart extrem innanför händelsehorisonten att i princip ingenting kan undkomma.

Vidare. Dessutom vore väl det där sannolikt också vad som skulle krävas, den sorters krafter och teknologi, om någon eller något över huvud taget ska kunna ta sig hit igenom universum. Då snackar vi verkligen borderline science-fiction. En fysik som är så äckligt, astronomiskt långt bortom mänsklighetens utveckling. Helt abnormt. Så det ej ens är nära att vara greppbart åt våra hjärnor. Kan man typ kontrollera "elementen" likt ovanstående? Då är man ju fan en gud i universum.

Spekulationerna är sedan ändlösa. Fast som jag skrev i en tidigare tråd så återstår fortfarande den stora frågan: Varför? Vad vore syftet? Vad sysslar de med (utomjordingarna)? Är de forskare, turister eller besökare? Oavsett så är de uppenbarligen inte särskilt frågvisa av sig därefter - Snarare undviker totalt att integrera med oss på alla typer utav nivåer. Den enda enskilda och rimliga orsaken jag kan föreställa mig i mitt huvud inom respektive scenario? Det vore att vi blir observerade/bevakade - Utan att röra.

TLDR.
Jag kan påstå att vi befinner oss i The Matrix, utan att en jävel kan bevisa motsatsen. Metaforiskt talat är det här ungefär en likadan paradox. Om än mer komplicerad. Men ja. Jag vill ha en jävligt mycket större slägga än det här för att bli riktigt övertygad. Gryniga videoklipp med infrarött håller tyvärr inte för mig...
Senast redigerad av surfacing 2026-05-10 kl. 05:39.
Citera
2026-05-10, 08:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutron2818
Idag 8 maj kl 14 svensk tid släpptes första batchen av dokument och videos.

Länk: war.gov/ufo

Att nån fortfarande tror på flygande tefat är fan helt otroligt. De kan ju släppa Epstein-filerna i stället.
Citera
2026-05-10, 08:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothmaur
Tar oss 70000 ljusår resa till närmaste stjärna, hur reser dom till oss?

I så fall med teknik som vi inte ens kan föreställa oss. Med vår nuvarande teknik skulle våra rymdfarkoster vittra sönder till stoft även om de var gjorda av platina innan vi var framme i nästa solsystem.
Citera
2026-05-10, 09:26
Medlem
tror ufon är människor från framtiden som åker runt i framtida farkoster men frågan är vart de bor någonstans kanske mitt inland oss !
Citera
2026-05-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I så fall med teknik som vi inte ens kan föreställa oss.

Om det finns någon form av aliens, UFOs här, så är det nåt om fysikens lagar vi förbisett eller inte ens upptäckt än. Det känns ignorant att bara avfärda möjligheten. Man behöver dock inte bli helt utan verklighetsförankring.

En annan sak som är intressant, dock är det väldigt amerikanskt, det är ju snacket om att det är nåt helt annat, att det är typ demoner. Sägs att kristendomen är hotad. :-)

Om det är så blir det ju lättare att förstå den coverup som eventuellt har skett under mycket lång tid. Tidigare har det mest sagts att det är big oil som satt stopp. Alltid tyckt att det känts långsökt och överdrivet konspiratoriskt.
Citera
2026-05-10, 10:05
Medlem
Viktor79xs avatar
Dan Farah ger sin syn på saken.

https://youtu.be/zlBSj3qBJiU

Enligt honom så ” doppar dom bara tårna lite” - i och med det första släppet. Det pågår interna stridigheter bland de som sitter på den yttersta informationen Vissa är extremt beslutna om att inte släppa något överhuvudtaget. Andra vill lätta på trycket och få någon form av amnesti för vad dom gjort. Något som även Luo Elizondo varit ute å propagerat för

Det saknas inte direkt förstahandsvittnesmål från dom hemliga programmen. Här är en - Bill Uhouse från det ursprungliga Disclosure project tidigt 2000 tal

https://youtu.be/k88MgLfo1aY

https://youtu.be/Y2Gf-53sirI

Som flera andra pekar Bill specifikt ut Bush Sr och Dick Cheney som två av dom som hade tilltråde till projekten. Han konfirmerar även Att Edward Teller var högst inblandad. Teller som enligt uppgift värvade Bob Lazar

Det krävs särskilda säkerhetsnivåer och det tar flera för att ens få se och integrera med en ET. Lazar fick det inte
Citera
2026-05-10, 10:10
Medlem
Det som blev mest tydligt med släppet, är att vi alla, måste gå samman och köpa bättre kameror och sensorer till militären... Stackarna jobbar med teknik från 50talet som det ser ut nu.
Citera
2026-05-10, 10:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Det som blev mest tydligt med släppet, är att vi alla, måste gå samman och köpa bättre kameror och sensorer till militären... Stackarna jobbar med teknik från 50talet som det ser ut nu.

Särskilt konstigt blir det om man ska tro på några av de som mest aktivt varit inblandade i den rådande ufo-hypen - som piloten Ryan Graves som påstår att de såg ufon så gott som dagligen i flera år, men uppenbarligen ändå inte kom sig för att ens försöka filma eller fota dem.

https://www.washingtonpost.com/nation/2021/05/17/ufo-sightings-navy-ryan-graves/
Citera
2026-05-10, 10:26
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch

Eftersom du inte kollade upp det själv gjorde jag det åt dej så har vi det utrett. Enligt Chat gpt

Det finns flera ganska jordnära skäl till att militära bilder och videor på misstänkta “UFO:n” ofta ser svartvita eller gråskaliga ut — och de flesta handlar om sensorer, inte om hemlighetsmakeri.

1. Många militära kameror är inte vanliga kameror

Militära system använder ofta:
• infraröda sensorer (IR)
• värmekameror
• nattoptik
• radarvisualiseringar

De registrerar värme eller ljus utanför det mänskliga färgspektrumet. Då visas bilden naturligt i gråskala.

Till exempel blev de kända amerikanska Navy-klippen (“Gimbal”, “GoFast”, “FLIR1”) filmade med FLIR-system — alltså Forward Looking Infrared. Därför ser objekten vita eller mörka ut mot bakgrunden, inte färgade.

2. Svartvitt ger bättre kontrast och känslighet

I svagt ljus fungerar monokroma sensorer ofta bättre än färgsensorer:
• högre ljuskänslighet
• mindre brus
• tydligare målidentifiering

För piloter eller operatörer är det viktigare att se att något finns där än vilken färg det har.

3. Många videor är inspelningar av instrumentdisplayer

Det man ser är ofta inte “originalkameran” utan en inspelning från cockpit-skärmar eller sensorsystem. Dessa gränssnitt är ofta svartvita för enkelhet och läsbarhet.

4. Komprimering och sekretess

När militären släpper material:
• kan upplösning sänkas
• metadata tas bort
• färginformation försvinna
• vissa delar maskeras

Inte nödvändigtvis för att dölja “aliens”, utan för att skydda sensorernas kapacitet.

5. Det finns faktiskt färgbilder också

Moderna militära drönare och spaningssystem använder absolut färgkameror. Men de mest omtalade “UFO”-klippen kommer nästan alltid från:
• jaktflyg
• nattoperationer
• IR-sensorer
• långdistansspårning

Därför blir de svartvita.

Det är lite som att fråga varför övervakningskameror på natten ofta är svartvita — samma tekniska princip.
Citera
2026-05-10, 10:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Men de mest omtalade “UFO”-klippen kommer nästan alltid från:
• jaktflyg
• nattoperationer
• IR-sensorer
• långdistansspårning

Precis - de mest omtalade klippen är de som uppkommit ur sämsta möjliga omständigheter med absolut högst risk för feltolkning och missförstånd. Det är väldigt talande.
Citera
2026-05-10, 10:37
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis - de mest omtalade klippen är de som uppkommit ur sämsta möjliga omständigheter med absolut högst risk för feltolkning och missförstånd. Det är väldigt talande.

Jo men då bortser ser man från det faktumet att särskilda myndigheter har lagt rabarber på det mest explicita materialet i form av foton, filmer och radarupptagningar.

Det har jag visat på i många gånger i dom här trådarna

Du och jag har fått se det som dom tillåter oss att få se. Dvs som metabunkare och Ufolger kan käbbla om i evigheter. medans dom sköter sitt och allt rullar vidare
Citera
2026-05-10, 10:46
Medlem
NisseNyfikens avatar
Åka hit avståndet är för långt som vi uppfattar tillvaron. Men vi kanske inte förstår vår egna existens troligen är universum ett dator program enligt många Ai vi är en typ data fil. När vi dör kommer vi få en förståelse i form av något så livet efter det här är inte slutet mest troligt. Sedan finns det parallella universum enligt vissa. Ett annat alternativ är att det är vi själva som besöker oss från framtiden kan tänka mig att det är någon bugg eller något som gör att man kan åka in och ut i den värld vi uppfattar som våran verklighet. Men att resa hit låter helt ologiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in