2026-05-09, 12:09
Medlem
Han är en mycket stor och respekterad konstnär. Konstnärer fungerar ofta som samhällets sensorer, och när en sådan människa slår larm med så här stark intensitet kanske man borde börja ifrågasätta samhället också – inte bara individen.

Att se ytligt på det här och reducera allt till att ”han tappade kontrollen en gång” känns ganska dumt och förenklat. Det är märkligt hur ingen verkar prata om de senaste tjugo åren då han har skapat konst, representerat Sverige och bidragit kulturellt med sitt arbete. Men plötsligt minns alla bara ett ögonblick där han bröt samman.

Det säger kanske lika mycket om samhället.
Citera
2026-05-09, 22:17
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcefind
Han är en mycket stor och respekterad konstnär. Konstnärer fungerar ofta som samhällets sensorer, och när en sådan människa slår larm med så här stark intensitet kanske man borde börja ifrågasätta samhället också – inte bara individen.

Att se ytligt på det här och reducera allt till att ”han tappade kontrollen en gång” känns ganska dumt och förenklat. Det är märkligt hur ingen verkar prata om de senaste tjugo åren då han har skapat konst, representerat Sverige och bidragit kulturellt med sitt arbete. Men plötsligt minns alla bara ett ögonblick där han bröt samman.

Så var det förr. Decennier tillbaka i tiden. Nuförtiden har det där förändrats helt och hållet.

Utbildningsinstitutionerna är kapade av en och samma ideologi. Jag ska inte driva iväg tråden till något annat genom att svara dig. Men dagens konstnärer är inte längre några samhällets sensorer.

Det du syftar på är vad man också menar på visas genom konsten. Att konstnärer fungerar som samhällets sensorer genom sin konst de skapar.

Det här var ingen skapad konst utan det här var en go gubbe som med stor sannolikhet tagit för mycket psykedeliska droger och sneat helt och hållet.

Tråkigt att det blev så här, men samtidigt en väckarklocka för personen ifråga. Kan knappt föreställa mig vilken fruktansvärd ångest efter att kommit tillbaka till verkligheten och en natts sömn, vakna på psykakuten: ”Jsg gjorde VADÅ FÖR NÅGOT??”

Ta hand om dig mannen. Hoppas du hittar en lösning så du får stabilitet i tillvaron.
Citera
2026-05-09, 23:20
Medlem
UltraSlinkys avatar
Citat:

Han är en värdelös pundare.
Citera
2026-05-10, 10:10
Medlem
Biproducts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Han är en värdelös pundare.

Det där säger mer om dig än om honom!
Citera
2026-05-10, 11:26
Medlem
Citat:

Den respekten försvann rätt fort när han beslöt sig att promenera naken in i en butik med en stor jävla kniv 😂

Är det samhällets fel att han pundar? Är det samhällets fel att han sitter illa till ekonomiskt?
Jävligt enkelt sätt att bortförklara sig i så fall!
Hoppas samhället tar hand om honom nu...helst med tvångsjacka och madrasserat rum 🙌
Citera
2026-05-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Så var det förr. Decennier tillbaka i tiden. Nuförtiden har det där förändrats helt och hållet.

Utbildningsinstitutionerna är kapade av en och samma ideologi. Jag ska inte driva iväg tråden till något annat genom att svara dig. Men dagens konstnärer är inte längre några samhällets sensorer.

Det du syftar på är vad man också menar på visas genom konsten. Att konstnärer fungerar som samhällets sensorer genom sin konst de skapar.

Det här var ingen skapad konst utan det här var en go gubbe som med stor sannolikhet tagit för mycket psykedeliska droger och sneat helt och hållet.

Tråkigt att det blev så här, men samtidigt en väckarklocka för personen ifråga. Kan knappt föreställa mig vilken fruktansvärd ångest efter att kommit tillbaka till verkligheten och en natts sömn, vakna på psykakuten: ”Jsg gjorde VADÅ FÖR NÅGOT??”

Ta hand om dig mannen. Hoppas du hittar en lösning så du får stabilitet i tillvaron.

Go gubbe? 😂 Gillar du "gubbar" som går runt nakna i samhället med knivar och är en allmänfara bland folk? Helt ärligt hoppas jag de spärrar in honom så man slipper se honom på gatorna i Borås? Hur fan kommer man kunna lita på en sådan här människa igen? Vad händer nästa gång? Nästa gång han får sin "psykos" för han poppar piller och snortar vitt? Nästa gång han tycker synd om sig själv?
Citera
2026-05-10, 19:41
Medlem
UltraSlinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biproduct
Det där säger mer om dig än om honom!

Det där säger mer om dig än om mig!
Citera
2026-05-10, 20:29
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Jävla drama queens som stänger butiken. Springer ju runt psykotiska runkgubbar förjämnan, bara vifta bort och fortsätt stapla syltburkar.

Hela Borås består av dam underkläder.o det du beskrev som da.
Tänk när ma. Sköt en rörbomb mot akutbil i sina yngre dagar intill slutstationen. Då vart det blött i bilsätena. Detta var eftersatt scandic. Drabbats av militära lysraket på ett av rummen. . Märklig stad med riksväg på pelare som förstår skite. Fina flickor utan innehåll. Ungefär som A..Svensson. Vacker men tom. Det enda bra med Borås är/var restaurangen ovanför ww vid Willys. O så hororna. Billiga. Nu har jag dock ej bara passerat de senaste 10.
Citera
2026-05-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Hela Borås består av dam underkläder.o det du beskrev som da.
Tänk när ma. Sköt en rörbomb mot akutbil i sina yngre dagar intill slutstationen. Då vart det blött i bilsätena. Detta var eftersatt scandic. Drabbats av militära lysraket på ett av rummen. . Märklig stad med riksväg på pelare som förstår skite. Fina flickor utan innehåll. Ungefär som A..Svensson. Vacker men tom. Det enda bra med Borås är/var restaurangen ovanför ww vid Willys. O så hororna. Billiga. Nu har jag dock ej bara passerat de senaste 10.

Min hjärna luktar bränt bröd efter att försökt läsa detta.
Du har ju tagit sjukare saker än mannen inlägget handlar om.
Citera
2026-05-10, 20:57
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuPerCLaeS
I sina dagar på det glada 80. Nu håller jag mig borta ifrån substans, Borås o flickor ifrån Borås.
Men villiga var de sköra.
Citera
2026-05-11, 14:21
Medlem
Hur menar du samhället ? Det är ju ingen som har tvingat honom att punda o spåra ur?

Det är valfritt
Citat:

Citera
2026-05-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuPerCLaeS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in