Hm. Ok. Vad är det jag faktiskt ser framför mig här?
Dokument, foton och videos som förefaller att vara autentiska. Såklart i relation till allt som må vara relativt och vad det nu innebär. Massa människor med "inflytande" påstår sig har sett konstiga saker. Infraröda militärkameror som skildrar någonting som rör sig. Etc.
Jag vill inte vara varken kritisk eller öppensinnad. Jag vill vara objektiv, med sanningen framför allt - Oavsett om jag gillar den sanningen eller ej. Vad kan jag avfärda och vad kan jag fastslå? Lite så för att kunna dra vidare slutsatser och sedan samköra allting i relation mot varandra.
Men nä. Det finns liksom här ingen riktigt konkret substans som man kan göra varken bu eller bä med. Ingenting som direkt talar för någons fördel eller nackdel. Allting är bara ytterst konstigt. Alldeles för tunt och för smalt. Så vad innebär egentligen avsaknaden utav tillräckligt med information eller bevis? Jag tror hela den märkliga ovissheten där, talar mer emot, än den talar inför. Även om folk gärna vill hävda motsatsen.
Man skulle dock kunna spela djävulens advokat. Om man tänker hur många utav alla de där mindre maniska UFO-dårarna försöker hävda hur denna teknologin eventuellt skulle fungera rent vetenskapligt. Att "motorn" är en sorts kraft/anti-kraft reaktor som manipulerar gravitation, tid, rum eller ljus. Osvosv. Exempelvis: Hur ska man effektivt kunna fota/filma ett objekt som böjer bort/runt ljus ifrån sig själv, absorberar ljus eller manipulerar ljus? Alternativt deformerar gravitation, tid eller rum? Samtidigt som händelseförloppet sker direkt in och ut i en nyckfull realtid. Det existerar ju anledningar till att vi studerar 'svarta hål' inom forskningen med bland annat just infrarött medel. Eftersom gravitationen är så ofattbart extrem innanför händelsehorisonten att i princip ingenting kan undkomma.
Vidare. Dessutom vore väl det där sannolikt också vad som skulle krävas, den sorters krafter och teknologi, om någon eller något över huvud taget ska kunna ta sig hit igenom universum. Då snackar vi verkligen borderline science-fiction. En fysik som är så äckligt, astronomiskt långt bortom mänsklighetens utveckling. Helt abnormt. Så det ej ens är nära att vara greppbart åt våra hjärnor. Kan man typ kontrollera "elementen" likt ovanstående? Då är man ju fan en gud i universum.
Spekulationerna är sedan ändlösa. Fast som jag skrev i en tidigare tråd så återstår fortfarande den stora frågan: Varför? Vad vore syftet? Vad sysslar de med (utomjordingarna)? Är de forskare, turister eller besökare? Oavsett så är de uppenbarligen inte särskilt frågvisa av sig därefter - Snarare undviker totalt att integrera med oss på alla typer utav nivåer. Den enda enskilda och rimliga orsaken jag kan föreställa mig i mitt huvud inom respektive scenario? Det vore att vi blir observerade/bevakade - Utan att röra.
TLDR.
Jag kan påstå att vi befinner oss i The Matrix, utan att en jävel kan bevisa motsatsen. Metaforiskt talat är det här ungefär en likadan paradox. Om än mer komplicerad. Men ja. Jag vill ha en jävligt mycket större slägga än det här för att bli riktigt övertygad. Gryniga videoklipp med infrarött håller tyvärr inte för mig...
Dokument, foton och videos som förefaller att vara autentiska. Såklart i relation till allt som må vara relativt och vad det nu innebär. Massa människor med "inflytande" påstår sig har sett konstiga saker. Infraröda militärkameror som skildrar någonting som rör sig. Etc.
Jag vill inte vara varken kritisk eller öppensinnad. Jag vill vara objektiv, med sanningen framför allt - Oavsett om jag gillar den sanningen eller ej. Vad kan jag avfärda och vad kan jag fastslå? Lite så för att kunna dra vidare slutsatser och sedan samköra allting i relation mot varandra.
Men nä. Det finns liksom här ingen riktigt konkret substans som man kan göra varken bu eller bä med. Ingenting som direkt talar för någons fördel eller nackdel. Allting är bara ytterst konstigt. Alldeles för tunt och för smalt. Så vad innebär egentligen avsaknaden utav tillräckligt med information eller bevis? Jag tror hela den märkliga ovissheten där, talar mer emot, än den talar inför. Även om folk gärna vill hävda motsatsen.
Man skulle dock kunna spela djävulens advokat. Om man tänker hur många utav alla de där mindre maniska UFO-dårarna försöker hävda hur denna teknologin eventuellt skulle fungera rent vetenskapligt. Att "motorn" är en sorts kraft/anti-kraft reaktor som manipulerar gravitation, tid, rum eller ljus. Osvosv. Exempelvis: Hur ska man effektivt kunna fota/filma ett objekt som böjer bort/runt ljus ifrån sig själv, absorberar ljus eller manipulerar ljus? Alternativt deformerar gravitation, tid eller rum? Samtidigt som händelseförloppet sker direkt in och ut i en nyckfull realtid. Det existerar ju anledningar till att vi studerar 'svarta hål' inom forskningen med bland annat just infrarött medel. Eftersom gravitationen är så ofattbart extrem innanför händelsehorisonten att i princip ingenting kan undkomma.
Vidare. Dessutom vore väl det där sannolikt också vad som skulle krävas, den sorters krafter och teknologi, om någon eller något över huvud taget ska kunna ta sig hit igenom universum. Då snackar vi verkligen borderline science-fiction. En fysik som är så äckligt, astronomiskt långt bortom mänsklighetens utveckling. Helt abnormt. Så det ej ens är nära att vara greppbart åt våra hjärnor. Kan man typ kontrollera "elementen" likt ovanstående? Då är man ju fan en gud i universum.
Spekulationerna är sedan ändlösa. Fast som jag skrev i en tidigare tråd så återstår fortfarande den stora frågan: Varför? Vad vore syftet? Vad sysslar de med (utomjordingarna)? Är de forskare, turister eller besökare? Oavsett så är de uppenbarligen inte särskilt frågvisa av sig därefter - Snarare undviker totalt att integrera med oss på alla typer utav nivåer. Den enda enskilda och rimliga orsaken jag kan föreställa mig i mitt huvud inom respektive scenario? Det vore att vi blir observerade/bevakade - Utan att röra.
TLDR.
Jag kan påstå att vi befinner oss i The Matrix, utan att en jävel kan bevisa motsatsen. Metaforiskt talat är det här ungefär en likadan paradox. Om än mer komplicerad. Men ja. Jag vill ha en jävligt mycket större slägga än det här för att bli riktigt övertygad. Gryniga videoklipp med infrarött håller tyvärr inte för mig...
__________________
Senast redigerad av surfacing 2026-05-10 kl. 05:39.
Senast redigerad av surfacing 2026-05-10 kl. 05:39.