Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Jag har smutskastar ingen och jag är inte affekt, men jag är väldigt trött på att det sprids myter om att svensk media inte kan rapportera framgångar för högerpopulistiska partier. Det är helt enkelt inte sant, vilket jag har visat genom många belägg i denna tråd, så tyvärr är det nödvändigt med upprepningar. Jag tycker att det är dags för högerpopulisterna att ta av sig offerkoftan och sedan kan jag inte hjälpa att du kände dig träffad. Det är faktiskt ditt problem. Jag har inte anklagat någon!
När du skriver oförskämdheter som
Citat:
Snart får du lära dig att googla själv
så är du förmodligen i affekt.
Och när du skriver saker som
Citat:
…förutom de tider då censur sen har stängt av mig för att jag har kritiserat Trump och Sverigedemokraterna.
så riskerar du att hamna i konspirationsfacket. Flashback stänger aldrig - aldrig! - av någon för deras politiska åsikter.
Och fakta kvarstår: det engelska kommunalvalet ledde till så stora förändringar att det borde vara föremål för allehanda analys och reportage, från alla politiska läger. Men media verkar inte förstå hur viktig och intressant denna händelse och process är, och det är illa, alldeles oavsett vilka politiska åsikter man har.
Själv skulle jag på ett par timmar kunna skriva ihop en analys av olika faktorer som lett fram till detta valresultat (jag har skrivit åtskilliga analyser av komplicerade förhållanden och processer under årens lopp, i flera stora tidningar), och jag är förvånad över att etablerade media inte gör det nu.