Citat:
Ursprungligen postat av
Cindell
Däremot var alla extremt schyssta; blinkar du släpps du i princip alltid in till den fil du siktar på direkt!
Jag tror det här är ett storstadsfenomen. Ju större stad desto mer liberal måste man vara i tät trafik för att det ska flyta på. Någon har hamnat i fel fil, bara släpp in honom när han blinkar. Annars kommer han ligga där och blinka och hålla upp den filen för alla andra.
Jag tycker man märker det även i Sverige. Norrlänningar ser det som en ren provokation om man kommer på att man behöver byta fil och försöker blinka in sig framför någon. De blockar en med flit. För du ska fan inte tro att du ska komma här och tro du kan köra som du vill.
Medan trafiken i Stockholm skulle se ut än mer som en stillastående parkeringsplats om folk skulle hålla på så i trafiken.
Sen kommer man till Paris där filer och riktningar är helt förlåtet. Alla byter filer kors och tvärs. Vilket de antagligen lärt sig fungerar smidigare i rusningstid än att hålla på och blockera varandra och orsaka trafikstockningar.
Los Angeles, samma sak. Någon ligger i vänsterfilen i en korsning men börjar dra en högersväng. Ok? Jaja, han är väl turist och hamnade i fel fil. Bara släpp fram honom till höger då. Bättre det än att han blir stående mitt i korsningen och stoppar fyra riktningar.