Citat:
Ursprungligen postat av
Devalvera
Om det visar sig att Iran eller USA ligger bakom så förväntar jag mig att du anser som är några av det ”äckligaste” som världen skådat. Men jag tror inte du kommer tycka det. För du vill bara spy ur dig allmänt hat mot muslimer och letar efter anledningar.
Förövrigt är det äckligare att använda djur för våldtäkter eller suga blod från spädbarnssnopp.
Olje läckan uppdagades den 6 maj. Det var den morgonen vi vaknade till att projet freedom var pausad.
Så någon gång under dagen där upptäcktes detta.
Det låter lite som om den också uppkom då.
Om jag minns rätt var det inga stridigheter då.
Sedan har den sett ut att växa och också röra sig söder ut, oklart om den har slutat växa nu.
Dom senaste dagarna har Iran försökt att få tomma tankfartyg in i sundet men dessa har stoppats av USA innan de kommit i närheten av Kharg . Nästintill alla fartyg vänder på USA begäran. Men som sagt man har nu mer desperat försökt att få fram tomma tankfartyg.
Tänker att du vet vad som sker på kharg.
Jo, det skulle ju kunna vara något som hänt under den 5 men som inte börjat läcka fören den 6. Jag tycker dok Iran ser betydligt mer skyldiga ut en USA, i detta läge.
Den dagen läckan uppkom borde det varit lugnt runt kharg, alltså.
Oavsett vem som ligger bakom är detta fruktansvärt. Och huruvida omskärelse är värre en miljöbrott är åsikter, min är att miljöbrott är betydligt värre en omskärelse och historier vi inte ens vet är sanna och för mig likvärdigt med mord, kanske även värre, men det är min åsikt.