2026-05-08, 23:13
Medlem
Ljudupptagningar finns upplagda på YouTube kanalen Svenska rättegångar för dem som vill lyssna på om den så kallade ”Greven i Växjö”. Jag har även sett flera obehagliga bilder i FUP:en, bland annat på hur han blodigt misshandlat sin hustru. Det handlar om mycket brutala misshandelsfall.

https://www.youtube.com/watch?v=jBMtmhKuLGQ

I övrigt framstår han som en mycket osympatisk person som försöker tala sig ur situationen i rätten. Det kan också noteras att rättegången flyttades från Växjö på grund av en jävsituation.
Citera
2026-05-09, 05:00
Medlem
wizzmans avatar
Han har även varit i rätten för djurplågeri den jävlen.
Citera
2026-05-09, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Han har även varit i rätten för djurplågeri den jävlen.
Åh nej! Vilka djur handlar det om? Fy vilken hemsk människa!
Citera
2026-05-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tänkte jag med. Situationen, att vara frihetsberövad och lyda andra, passar nog inte alls så bra för en man som är van att styra och ställa. Säkert även enormt kontrollbehov.

Sen lär han kanske nyktra till rejält på kuppen. Då sjunker allt sakta in men tror tyvärr inte han är förmögen till förändring utan är snarare av kalibern ”hämnden är ljuv”.

Låter hemskt men tänker att det kanske hade varit bäst för henne att arkiverat honom för gott.

Utan tvekan är han en ytterst farlig person som saknar spärrar.

Såg nyss på folkbokföringen att de fortfarande var gifta och inskrivna i samma hus. Vet att skilsmässor tar tid. Men kommer det skilja sig eller fortsätta vara tillsammans efter han muckat?

Sjukt isåfall om hon inte lämnar honom.
Citera
2026-05-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Såg nyss på folkbokföringen att de fortfarande var gifta och inskrivna i samma hus. Vet att skilsmässor tar tid. Men kommer det skilja sig eller fortsätta vara tillsammans efter han muckat?

Sjukt isåfall om hon inte lämnar honom.

Hon lär nog tar god tid på sig att flytta. Han ska ju sitta garanterat 18 månader till, eller vad det blir efter straff-lindringen..
Citera
2026-05-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simon-hitlerson
Ljudupptagningar finns upplagda på YouTube kanalen Svenska rättegångar för dem som vill lyssna på om den så kallade ”Greven i Växjö”. Jag har även sett flera obehagliga bilder i FUP:en, bland annat på hur han blodigt misshandlat sin hustru. Det handlar om mycket brutala misshandelsfall.

https://www.youtube.com/watch?v=jBMtmhKuLGQ

I övrigt framstår han som en mycket osympatisk person som försöker tala sig ur situationen i rätten. Det kan också noteras att rättegången flyttades från Växjö på grund av en jävsituation.

Tack för länken!

Han är verkligen en mycket slipad person som gör allt för att undgå skuld eller ansvar för sina vidriga handlingar genom att förvränga, minimera eller tiga. Han försöker helt klart styrda samtalet och pratar bara om det han själv vill.

Vad triggern i bråket handla om vill han överhuvudtaget inte nämna trots 2-3 frågor om den samma.

Efter han slängt ut damen och rullstolen den 27 december (mitt i vintern) på gårdsplanen utan något låser han henne ute och går in och gör mat och sätter sig och äter. Sen kommer polisen.

Den ekonomiska uppdelningen är nog att granska. Finns äktenskapsförord på den fasta egendomen enligt honom bör ev rörliga delen av intäkterna ingå vid skilsmässa. Det nämner han inget om.

För övrigt upplevde damen förmodligen att han försökte ha ihjäl henne. Hota med att dränka henne i sjön och slet ut både henne o rullstolen på ett mycket brutalt sätt enligt henne.

Detta förnekar han bestämt och säger att då borde det väl finnas spår efter rullstolen i riktning mot sjön och det gör det inte.

Hoppas de även lägger upp hennes förhör och övriga vittnen.
Citera
2026-05-09, 10:26
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olidoli
Åh nej! Vilka djur handlar det om? Fy vilken hemsk människa!
Hästar tror jag.
Citera
2026-05-09, 12:02
Medlem
Per och Nils förstod inte begreppet "noblesse oblige". De andra syskonen verkade normala.
Citera
2026-05-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tack för länken!

Han är verkligen en mycket slipad person som gör allt för att undgå skuld eller ansvar för sina vidriga handlingar genom att förvränga, minimera eller tiga. Han försöker helt klart styrda samtalet och pratar bara om det han själv vill.

Vad triggern i bråket handla om vill han överhuvudtaget inte nämna trots 2-3 frågor om den samma.

Efter han slängt ut damen och rullstolen den 27 december (mitt i vintern) på gårdsplanen utan något låser han henne ute och går in och gör mat och sätter sig och äter. Sen kommer polisen.

Den ekonomiska uppdelningen är nog att granska. Finns äktenskapsförord på den fasta egendomen enligt honom bör ev rörliga delen av intäkterna ingå vid skilsmässa. Det nämner han inget om.

För övrigt upplevde damen förmodligen att han försökte ha ihjäl henne. Hota med att dränka henne i sjön och slet ut både henne o rullstolen på ett mycket brutalt sätt enligt henne.

Detta förnekar han bestämt och säger att då borde det väl finnas spår efter rullstolen i riktning mot sjön och det gör det inte.

Hoppas de även lägger upp hennes förhör och övriga vittnen.

Vittnesförhöret med båda systrarna till Ulri.a och Ni.s finns nu att lyssna på kanalen.https://www.youtube.com/watch?v=oaoW0q4o5hA

Ulrik.s syster beskriver honom som narcissist och psykopat, vilket jag också tycker stämmer ganska väl utifrån det som framkommit.I övrigt är det väldigt intressant lyssning.Domen kommer med största sannolikhet att överklagas, och jag skulle gissa att han kanske får ett något lägre straff i hovrätten, med hänsyn till hans ålder.
Senast redigerad av simon-hitlerson 2026-05-09 kl. 14:35.
Citera
2026-05-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Han var Kommunfullmäktigeordförande och en del vill kalla det borgmästare! Mer ett hedersuppdrag men men hade han varit kommunstyrelsens ordförande hade det varit en annan sak!

Det var N som själv införde titeln "borgmästare" fick ett tjusigt "halsband" eller vad man ska kalla det när det hänger på hela överkroppen. N:s orsak att införa "borgmästare" lättare i internationella kontakter. Ja, lär väl bli internationella kontakter i det fängelse han hamnar i. Kommunen har plockat ner hans porträtt, en målning, där alla tidigare kommunalråd hänger. En vit lucka nu.

Gissar att N har gömt pengar så U inte ska få något, har bara en inkomst på 300.000 kr 2025. Även om man har äktenskapsförord så blir det pengar om inkomstskillnaderna är för stora. U har större inkomst än N. Han ser till att hon blir utan jobb och inte får ett öre.

Under många år har det pratats om att U har misshandlats. Utan de bevis U har hade han gått helt fri. Ser detta som ett "symboliskt straff" står inte i proportion till det våld och psykiska misshandel han har utsatt henne för. N hade väl en bror som brände ner en lägenhet på söder där en flicka dog. Är man adlig så gör man som man vill. För N har sett att "han är för mer än andra" modern fick inte begravas med grevefadern - hon var inte adlig. Jag känner till mycket, men har inget behov i att gräva mer i detta. Det jag skriver är sant, hittar inte källorna nu. Tidningar plockar bort artiklar på nätet efter ett visst antal år. Nästan allt jag skrivit och medverkat i är borta från nätet nu. Helt ärliga och bra saker, jag är ingen "fuling", jag står upp för de svaga.
Citera
2026-05-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxskaft666
Per och Nils förstod inte begreppet "noblesse oblige". De andra syskonen verkade normala.

Ja, har hört från säker källa att P var ökänd och ansågs vara otrevlig redan som barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Halvdan2026
(…)
N hade väl en bror som brände ner en lägenhet på söder där en flicka dog. Är man adlig så gör man som man vill. För N har sett att "han är för mer än andra" modern fick inte begravas med grevefadern - hon var inte adlig.
(…)

Den version som nått mig var att det var P:s egna barn som dog (två ungdomar tror jag). Blev det ens färdigutrett? Om det gått rykten i Växjö och spekulerats om mordbrand är det ju allvarligt i sig.

Enligt FUP har just dessa två bröder brutit kontakten trots att de bor i samma stad. Vilket förstås kan ha många orsaker. Men staden är väl knappast större än att ryktesspridning kan få
stora konsekvenser.
Citera
2026-05-09, 23:40
Medlem
pelle_snusks avatar
Jag har ingen kontakt med honom på senare år - förutom att jag träffade honom kort en gång för ett par år sedan och då verkade han ha taggat ner. Tydligen inte ...

Men i tidigare år var han en dryg översittarjävel som alltid skulle ha fördelar och såg ner på sin omgivning eftersom han "var greve". Högfärd står i omvänd proportion till brist på talang och intellekt hos den mannen. Man söker inte hans sällskap precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in