2026-05-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det är ju länken din "kamrat" lade upp.
Jag förlitar mig naturligtvis inte på Flashback i fråga om livesändningar. Och nej, jag och det aktuella kontot är inte nödvändigtvis överens om allt bara för att jag citerade honom.
Citera
2026-05-09, 10:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Lite mer från verkliga "segerparaden"

Från maks25 telegram:
Parade
https://t.me/MAKS23_NAFO/98764

Kul att du å flera så pass intresserad av paraden att ni letar efter bra livesändningar .. det uppskattar Ryssland!
Citera
2026-05-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Kollar idag som jag brukar varje år om jag är ledig.. tycker de är rätt mysig tradition . Köpa något gott å kolla på det. Tycker de är skittråkigt att Europa inte har något likn men de hade kanske vara löjligt å se svenskar i HBTQ färger.
nej riktiga karlakarlar som barnamördare v.puttin firar förslavandet av Östeuropa, 45 års ockupation och brutalt förtryck.
Citera
2026-05-09, 10:25
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Kul att du å flera så pass intresserad av paraden att ni letar efter bra livesändningar .. det uppskattar Ryssland!

Vi sitter och väntar spänt på något speciellt, det ser man att även Putins livvakter gör.
Citera
2026-05-09, 10:26
Avstängd
Citat:
Det är väl bara att bosätta sig i valfri diktatur, då får du parader varannan vecka.

Nja så ofta är dom inte … men hade varit kul om det var så!
Citera
2026-05-09, 10:27
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag förlitar mig naturligtvis inte på Flashback i fråga om livesändningar. Och nej, jag och det aktuella kontot är inte nödvändigtvis överens om allt bara för att jag citerade honom.

Är det den där gamla trotskister/marxister-grejen?
Citera
2026-05-09, 10:30
Medlem
Duvlorts avatar
Gänget bakom med vita flaggor, är det "vi ger upp-bataljonen"?
Citera
2026-05-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ryssland vill nog att så få som möjligt ska se den här paraden. Den var så kort och utarmad att det är uppenbart för alla som ser den att Putin lät hålla den enbart på grund av att han kände sig tvungen.

Det går inte att se detta pinsamma spektakel utan att samtidigt tänka att det går uselt för Ryssland i kriget.
Citera
2026-05-09, 10:31
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Segerparaden "direktsänder" över 4 H, blandat väder med sol och snö omvartanat!!

Men i verkligheten 45 min, i solsken
Bilder från United24Media:
Russia held a Victory Day parade. It was the shortest in recent years, lasting only 45 minutes. North Korean troops marched alongside Russian forces.

https://t.me/United24media/42185
Ingen bryr sig om denna parad av neandertalare, ja förutom galna vatniks eller övervintrade svenska kommunister med alzheimers.
Citera
2026-05-09, 10:34
Medlem
Duvlorts avatar
Hade varit snyggt med att även ha med en Mercedes-Benz W150, för att även hylla åren 1939-1941.
Citera
2026-05-09, 10:34
Avstängd
Citat:
Vi sitter och väntar spänt på något speciellt, det ser man att även Putins livvakter gör.

Nja ni tittar med "förstoringsglas" för att hitta små bevis på att Ryssland är svagt…
Varje gång en lastbil ryker lite extra, kanske en soldat trampar lite snett eller om det är färre stridsvagnar än året innan, så känns det som en personlig seger för er. Det ger er en dopaminkick att kunna skriva.. "Titta, de har bara skrot kvar!". Den kicken driver er att titta vidare.

Märkligt fenomen detta ändå… sitta i flera timmar och hate -watching en parad för ni inte har annat liv! Destruktivt beteende ändå måste jag säga.
Citera
2026-05-09, 10:35
Medlem
Citat:
Det är ju länken din "kamrat" lade upp.
Kanal med titeln "Best Hollywood Movies", det låter ju riktigt påltiligt det. Hur som helst, paraden är över (alltså just nu ingen pågående livesändning) men firandet av minnet av segern över fascismen 1945 fortsätter över hela Ryssland och i andra länder.

Man behöver för övrigt inte vara emot demokrati för att vara emot bluffmakarna i Ukraina, eller kritisk mot nyhetsmedia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in