2026-05-08, 17:34
Medlem
Det var väl en enstaka video och några bilder från NASA Apollo 12, Apollo 17 som fångade mitt intresse, annars kan man väl rättvist säga en nothingburger än så länge. Kan ha missat något.

Citat:
Ursprungligen postat av jvlap
Varför släpper de inte bara allt direkt då? Varför bara släppa lite pö om pö? Det öppnar ju bara för mer konspirationsteorier, att de döljer något osv. Att de behåller bevisen för sig själva.
Corbell hävdade tidigare i morse att det inte skulle vara något dramatiskt i den första omgången, vi får se kommande veckor, månader när mer släpps. Ger honom för stunden the benefit of the doubt i och med att han och Knapp lagt upp filmer som slår det här pentagon släppet med hästlängder.

''We are told it will be slow and steady at first. Nothing shocking initially. Let's see where this goes! ''
Citera
2026-05-08, 17:47
Medlem
SmartSkalles avatar
Fatta att det aldrig kommer att komma nåt jävla disclosure....allt handlar om att sälja så många böcker som möjligt och att producera så många podcasts på Tuben som möjligt för att tjäna sitt uppehälle. Det handlas om USA och där är det money som gäller över allt annat. GREED IS GOOD Mothafakkers !
Citera
2026-05-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Det var väl en enstaka video och några bilder från NASA Apollo 12, Apollo 17 som fångade mitt intresse, annars kan man väl rättvist säga en nothingburger än så länge. Kan ha missat något.

Corbell hävdade tidigare i morse att det inte skulle vara något dramatiskt i den första omgången, vi får se kommande veckor, månader när mer släpps. Ger honom för stunden the benefit of the doubt i och med att han och Knapp lagt upp filmer som slår det här pentagon släppet med hästlängder.

''We are told it will be slow and steady at first. Nothing shocking initially. Let's see where this goes! ''

Tack, bra inlägg. Jag ska också försöka vara objektiv och se vart detta leder.

Mitt intresse är rätt lågt numera för detta. För 20-30 år sedan hade jag tyckt det varit väldigt intressant.

I slutändan lär jag undra om detta verkligen var allt.
Citera
2026-05-08, 18:47
Medlem
Det måste väl ändå vara ett stort skämt alltihop?

Varför visar de inte de mest trovärdiga fallen från privata aktörer som de själva lagt ner resurser på att verifiera? Eller det kanske är ännu sämre material än detta?

Inte för att jag tror på ufon i bemärkelsen av något utomjordiskt, men ändå.
Citera
2026-05-08, 18:48
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Det känns som amerikanska myndigheter håller på med en filibuster gällande UFO-frågan. Måste också säga att UI på sidan är under all kritik. Hur svårt är det att göra ett användbart UI där man kan sortera mellan filerna? Känns så otroligt medvetet, eller så är det bara slapphet och inkompetens.

Svenska valmyndigheten har också försämrat sitt UI i valpresentationerna och det är svårt att få fram relevant information.
Citera
2026-05-08, 18:57
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Ofast börjar de väl prata om UFOn när de vill att man skall lägga fokus på det istället för något annat.
För några år sedan i samband med något krig så började de ju prata väldigt mycket om det på nyheterna. Tom. de svenska nyheterna. Det var väldigt intensivt ett tag. Typ 2020.
Det är lustigt hur man kan tala så mycket om något utan att direkt kunna visa upp något.

Sedan bara vips så slutade man prata om det igen.
Citera
2026-05-08, 19:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Ofast börjar de väl prata om UFOn när de vill att man skall lägga fokus på det istället för något annat.
För några år sedan i samband med något krig så började de ju prata väldigt mycket om det på nyheterna. Tom. de svenska nyheterna. Det var väldigt intensivt ett tag. Typ 2020.
Det är lustigt hur man kan tala så mycket om något utan att direkt kunna visa upp något.

Sedan bara vips så slutade man prata om det igen.

En bekväm bortförklaring - eller kan du nämna något enda tillfälle i världshistorien när ett meningslöst ”avslöjande” som detta inte hade kunnat bortförklaras som en avledningsmanöver?
Citera
2026-05-08, 19:38
Medlem
Citat:

Ja hade "riktiga" UFOn kommit hit hade vi alla säkerligen inte undgått detta så det finns inga utomjordingar här men folks intresse för det gör det till perfekt avledningsmanöver när det behövs. Här är några UFOn så slipper ni prata om det misslyckade kriget mot Iran och Epsteinfilerna!
Citera
2026-05-08, 19:50
Medlem
K.Blomkvists avatar
Dumheter.

Vi är ensamma i universum.

Jorden är platt.

Solen snurrar runt jorden.

Men... hittills har vi hittat c:a 3 miljarder galaxer.
Varje galax har c:a 2 miljarder stjärnor.
Där det finns c:a 80% av dem har planeter.

Vi har hitta något som liknar vatten
https://illvet.se/universum/borde-vara-omojligt-astronomer-gor-bisarr-upptackt-i-utkanten-av-vart-solsystem

Borde vara omöjligt: Astronomer gör bisarr upptäckt i utkanten av vårt solsystem

Klart att vi är ensamma.......

(obs en hel del ironi)
Senast redigerad av K.Blomkvist 2026-05-08 kl. 20:00.
Citera
2026-05-08, 20:12
Avstängd
Den där "Julgransstjärnan" är ju fantastiskt vacker.... ser ut som den försöker skriva och kommunicera något.

Den kommer i bild efter 4min 26 sek...
https://www.youtube.com/watch?v=VOinXr2uruI
Citera
2026-05-08, 20:17
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Dumheter.

Vi är ensamma i universum.

Jorden är platt.

Solen snurrar runt jorden.

Det finns sannolikt annat liv i universum, men det är inte alls säkert det besökt vår lilla jord.
Citera
2026-05-08, 20:54
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Det finns sannolikt annat liv i universum, men det är inte alls säkert det besökt vår lilla jord.

Ja Du, det vet vi ju inte hittills.
Det finns ju inga bevis för det mer än påståenden och suddiga bilder.

Om de finns så skulle jag gärna se dem utanför dörren och börja prata.

Universum är ju stort, "Waste of space, som Jodie Foster sade i Contact filmen"
https://www.imdb.com/title/tt0118884/

Det har ju dykt upp nya teorier nu när det gäller svarta hål.
De svarta hålen är "kanske" innehåller ett annat universum inuti.
b.l.a Avi Loeb sade detta.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Avi_Loeb

Men han är väldigt kontroversiell.

Vi får väl se om någon dyker på Vita husets gräsmatta: "Take me to your leader."

Helst vill jag se dessa aliens in FN skrapan och börja prata till som president Reagen gjorde 1985, 1987, 1988

President Reagan | Three Famous Alien Threat Speeches
https://www.youtube.com/watch?v=uD2186Yh0Uc

Jaja, Time will tell....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in