2026-05-08, 18:17
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Destillerat vatten är inte som kranvatten eller köpt dricksvatten på flaska. Destillerat har neutralt pH och löser upp stenar som kalk i ådror, tandsten, gallsten, osv.
Till och med skalet av kalcium runt tallkottkörteln avlägsnas effektivt av destillerat, så detta bör man ju räkna in om man vill testa destillerat, som nästan kan beskrivas som psykadeliskt på grund av detta, fast det är ju en annan form än en klassisk drog, och man drömmer bara mer och mer av destillerat.

Till och med katter med urinsten kan botas med destillerat.

Enligt all denna fakta så är det alltså typ möjligt att bota vad som helst förutom medfödda obotliga skador.

Stenarna i kroppen är lagringar av gifter, och lagringarna är alltid positivt laddade, vilket betyder trasiga och ohälsosamma laddningar.
Destillerat är negativt laddad, dvs hela laddningar som neutraliserar de obalanserade positiva laddningarna, som saknar en elektron, typ.

Se denna :;https://youtu.be/xuHR9R4um6g?si=HNOxGiAiGwRHGpG9

OBS! Destillerat suger gifter ur plast och kan inte förvaras i plastflaskor.
Endast glasflaskor med träkork gäller.
(Rent vatten finns aldrig i plastflaskor)

Destillerat är 99,99% rent, om det görs korrekt och inte nuddar plast.
Funkar det med regnvatten?
Citera
2026-05-08, 18:31
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Funkar det med regnvatten?

Regnvatten är destillerat MEN det kan fånga upp föroreningar som avgaser och chemtrails på vägen ner.
Renare än kranvatten iaf även om det renaste vattnet görs hemma utan chanser för förorening.
Citera
2026-05-08, 18:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det var väl ingen kunskap för din smak då.
Återgå till universitetet och lär dig vad du ska tro på istället. Finns många teorier som kan vara kul att tro på och låtsas att man vet nå lol.

Det kan vem som helst googla, för att se, vad som har hittats i Svenskt kranvatten, som är så rent, enligt alla som inte har gjort detta.

All kunskap som stämmer med verkligheten är för min smak. Det du hävdar om destillerat vatten stämmer inte på någon punkt alls. Du visar också att du inte har kunskap om hur kroppens biologi och kemi fungerar då du har fel i alla dina påståenden om det.

Det är fakta. Det är inte heller hälsosamt för människor att följa ditt råd att dricka destillerat vatten i längden av de anledningar jag har skrivit. Det är också fakta.

Det är också fakta att det du hävdar att destillerat vatten skulle göra för kroppen inte heller stämmer.

Det är också väldigt tydligt att du använder dig av ord och begrepp som du inte förstår.
Citera
2026-05-08, 18:36
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
All kunskap som stämmer med verkligheten är för min smak. Det du hävdar om destillerat vatten stämmer inte på någon punkt alls. Du visar också att du inte har kunskap om hur kroppens biologi och kemi fungerar då du har fel i alla dina påståenden om det.

Det är fakta. Det är inte heller hälsosamt för människor att följa ditt råd att dricka destillerat vatten i längden av de anledningar jag har skrivit. Det är också fakta.

Det är också fakta att det du hävdar att destillerat vatten skulle göra för kroppen inte heller stämmer.

Det är också väldigt tydligt att du använder dig av ord och begrepp som du inte förstår.

Tänk att du skrev så mycket som är helt obetydligt när du saknar bevis för vad du skrev.

Jag berättar bara vad som händer när man dricker destillerat. För att folk som dricker det ska veta varför dom börjar drömma varje natt och varför gallsten försvann eller varför det smakar plast när man har destillerat i plastflaskor.

Du ger din tro med självsäkerhet, åt troende människor som behöver nått att tro på, så att dom slipper testa det renaste vattnet på Jorden.
Citera
2026-05-08, 18:41
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Tänk att du skrev så mycket som är helt obetydligt när du saknar bevis för vad du skrev.

Jag berättar bara vad som händer när man dricker destillerat. För att folk som dricker det ska veta varför dom börjar drömma varje natt och varför gallsten försvann eller varför det smakar plast när man har destillerat i plastflaskor.

Du ger din tro med självsäkerhet, åt troende människor som behöver nått att tro på, så att dom slipper testa det renaste vattnet på Jorden.

Fast problemet för dig är att det du säger ska hända när du dricker destillerat vatten inte händer. Jag har dock förklarat varför det är dåligt för hälsan med ett längre intag av destillerat vatten.
Citera
2026-05-08, 18:45
Medlem
Citat:
Det var väl ingen kunskap för din smak då.
Återgå till universitetet och lär dig vad du ska tro på istället. Finns många teorier som kan vara kul att tro på och låtsas att man vet nå lol.

Det kan vem som helst googla, för att se, vad som har hittats i Svenskt kranvatten, som är så rent, enligt alla som inte har gjort detta.

Berätta för oss om när du flög genom vintergatan som du nämnde ett par sidor bakåt.
Citera
2026-05-08, 18:57
Medlem
avulsions avatar
Citat:
Jag postade en video där en läkare svarar på frågan om det är säkert att dricka destillerat trots att det är så rent vatten att det borde vara skadligt tydligen enligt många idioter som verkar har svårt att tänka lol inge illa menat, men rent vatten är ej farligt.

Världshälsoorganisationen (WHO)
Titel: Health Risks from Drinking Demineralized Water
Författare: Frantisek Kozisek
Källa: Ingår i WHO:s riktlinjer för dricksvattenkvalitet.
Denna rapport är en av de mest omfattande genomgångarna av ämnet. Kozisek argumenterar för att demineraliserat vatten (som destillerat eller genom omvänd osmos) har negativa effekter på kroppens homeostatiska mekanismer. Han lyfter fram risker som:
• Direkt påverkan på tarmslemhinnan.
• Lågt intag av kalcium och magnesium.
• Ökad utsöndring av elektrolyter från kroppen.
Citera
2026-05-08, 19:09
Medlem
Gjuteriets avatar
Jag blir rent mörkrädd när jag läser i den här tråden, och följer TS vansinniga resonemang. Ingen nu levande människa kan vara såhär faktaresistent och konspiratorisk, tycker man, och sen kommer motbeviset som ett slag i ansiktet. Otroligt obehagligt. Men sen kommer faktiskt en lättnadens suck. TS är givetvis ett troll. Så måste det vara. Snälla låt det vara så.

Men en stor eloge till kalkryggar som febrilt kämpar på i motvind. Förstår inte hur du orkar, men... väldigt bra gjort.
Citera
2026-05-08, 19:18
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Världshälsoorganisationen (WHO)
Titel: Health Risks from Drinking Demineralized Water
Författare: Frantisek Kozisek
Källa: Ingår i WHO:s riktlinjer för dricksvattenkvalitet.
Denna rapport är en av de mest omfattande genomgångarna av ämnet. Kozisek argumenterar för att demineraliserat vatten (som destillerat eller genom omvänd osmos) har negativa effekter på kroppens homeostatiska mekanismer. Han lyfter fram risker som:
• Direkt påverkan på tarmslemhinnan.
• Lågt intag av kalcium och magnesium.
• Ökad utsöndring av elektrolyter från kroppen.

Ökad utsöndring av elektrolyter lol det låter som hittepå. Ska vi tro på det där eller?

Jävla normietrams det där WHO
https://youtube.com/shorts/FToT1SYauf8?si=F43Zr5_JzIbFdRT4

Homeostatiska mekanismer?
Ja föreslår att författaren är en homo statisk psykopat.

Orkar inte ens kolla upp vad det betyder , för varför ska man lyssna på nån som använder massa ord som ingen fattar. En bra lärare fokuserar mer på att lära än att säga komplicerade ord för att låta smart.
Man ska väl inte behöva kolla upp ord för att fatta vad han har bevisat, och hur han bevisade det.
Citera
2026-05-08, 19:30
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Berätta för oss om när du flög genom vintergatan som du nämnde ett par sidor bakåt.

Det som händer på destillerat är att all sten rensas ut ur kroppen, inklusive kalciumskalet runt tallkottkörteln. Skalet består av flour från tandkräm och kranvatten, då flour är ett avfall från aluminium tillverkning, om jag förstår det rätt, och tallkotten är som en magnet som suger till sig metallavfallet.
Det som händer när skalet försvinner är att man drömmer, mer och mer. Ja... Tillslut flyger du genom Vintergatan som andekroppen som Bibeln nämner i ett kapitel om att varje människa har en fysiska kropp och även en andekropp.
Astral resor kallas det väl, och det finns en tråd om det här på Flashback.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-05-08 kl. 19:34.
Citera
2026-05-08, 19:40
Medlem
Oj! Starka känslor kring destillerat vatten alltså... 😂🤣

Vad tror ni är värst?

1️⃣ Dricka kommunalt kranvatten som innehåller höga halter PFAS.

2️⃣ Dricka destillerat vatten.

PS. Här kommer lite bakgrundsmusik på 30 sekunder medans ni tänker... 😁 https://www.youtube.com/watch?v=vXGhvoekY44
Citera
2026-05-08, 19:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gjuteriet
Jag blir rent mörkrädd när jag läser i den här tråden, och följer TS vansinniga resonemang. Ingen nu levande människa kan vara såhär faktaresistent och konspiratorisk, tycker man, och sen kommer motbeviset som ett slag i ansiktet. Otroligt obehagligt. Men sen kommer faktiskt en lättnadens suck. TS är givetvis ett troll. Så måste det vara. Snälla låt det vara så.

Men en stor eloge till kalkryggar som febrilt kämpar på i motvind. Förstår inte hur du orkar, men... väldigt bra gjort.

Du tycker inte det är lite galet att det är sånt motstånd mot 99,99% rent vatten?
Det vanliga är att pressa rå ekologisk citron och blanda i det destillerade kylda vattnet, vilket betyder mineraler och elektrolyter i ett 99,99% rent och pH neutralt vatten. Finns såklart inget nyttigare på denna Jord än just rent vatten och lite elctrolyter och mineraler samt att citron blir jätte alkaliskt när det väl kommer in i kroppen rå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in