2026-04-23, 13:15
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Att han varit inloggad som admin på flugsvamp där det säljs droger är väl inte bevisat? Däremot att han varit inloggad på forumet men det är en enorm skillnad.

Det finns inga konkreta bevis för att han faktiskt drivit flugsvamp, enbart indicier.

Tycker den största frågan är vem det är som i början utav flugsvamp 3.0 har skickat flera screenshots inloggad som admin till polisen, varför liksom?

Med tanke på att jag tror att Fredrik inte är huvudmannen och att dom med andra ord var flera personer bakom 3.0 baserat på vad jag skrivit tidigare och att Fredrik 10 dagar innan 3.0 stängts ner träffat en Peter på en 15 minuters skogspromenad så känns det rimligt att personen som lämnat dessa uppgifter till polisen i början av 3.0 har hamnat i dispyt med resterande inblandade och gått från att vara admin till utesluten från 3.0 och lämnat dessa uppgifter till polisen i hopp om hämnd.

Om någon är mer påläst och jag är helt ute och cyklar så får denne gärna rätta mig.
Senast redigerad av pulverhonung 2026-04-23 kl. 13:19.
Citera
2026-04-23, 13:37
Medlem
Citat:

Ska Fredrik, en småbarnsfar lämnat sin fru och sina barn hemma cirka 10 gånger om dagen i timmar åt gången under 2-3 år för att hålla på med det här? För att driva ett sånt här projekt är som sagt inget som kan göras via en liten mobil.

Är 99% övertygad om att Fredrik inte är huvudmannen och mer varit en aktiv hjälpreda.
Ja, varför inte? Uppenbarligen är han inblandad på ett eller annat sätt. Och han har tillgång till tiotals miljoner. Varför skulle han som småbarnsfar vara nån liten sidekick i ett sånt här projekt? Det förefaller mig mycket mer sannolikt att han är redo att riskera småbarnslivet om han faktisk är huvudmannen, då ser ju risk rewarden lite bättre ut när potentiella uppsidan är mycket högre

Jag är övertygad om att han är åtminstone en av huvudmännen och att han hade en betydande roll. Detta baserat på:

1. Rolexklockan. Jag är inte tillräckligt insatt för att kunna bedömma hur pålitligt IT-forensikernas metod att spåra transaktionerna genom mixers. Men vi måste komma ihåg sättet man kom på honom var just pga detta! Pengar som togs ur från flugsvamp användes alltså till en rolexklocka. Det känns som podcasten Spår bara nämner det ett par gånger men aldrig lägger någon stor tyngd i detta. Men faktumet att man hittade honom pga detta, och att det inte är någon efterhandskonstruktion, är rätt talande.

2. IRC-chattarna. Det är rätt uppenbart att GM hållt på med fuffens i decennier. Och det talas rätt mycket om liknande business och visar stort intresse. Argumentet "men han var ju rik småbarnsfar, varför skulle han göra nåt sånt" faller hårt på detta. Jag tycker chattarna är ett starkt indicium som talar emot honom.

Sen minns jag att han förklarade sina kryptotillgångar som att allt kommit från NFT-handel. Allt är ju onchain, så borde vara lätt att bevisa det, men det är inga bevis som jag sett. Så det är lite problematiskt att sitta på oförklarade tiotals miljoner i krypto.
Citera
2026-04-23, 14:14
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Ja, varför inte? Uppenbarligen är han inblandad på ett eller annat sätt. Och han har tillgång till tiotals miljoner. Varför skulle han som småbarnsfar vara nån liten sidekick i ett sånt här projekt? Det förefaller mig mycket mer sannolikt att han är redo att riskera småbarnslivet om han faktisk är huvudmannen, då ser ju risk rewarden lite bättre ut när potentiella uppsidan är mycket högre

Jag är övertygad om att han är åtminstone en av huvudmännen och att han hade en betydande roll. Detta baserat på:

1. Rolexklockan. Jag är inte tillräckligt insatt för att kunna bedömma hur pålitligt IT-forensikernas metod att spåra transaktionerna genom mixers. Men vi måste komma ihåg sättet man kom på honom var just pga detta! Pengar som togs ur från flugsvamp användes alltså till en rolexklocka. Det känns som podcasten Spår bara nämner det ett par gånger men aldrig lägger någon stor tyngd i detta. Men faktumet att man hittade honom pga detta, och att det inte är någon efterhandskonstruktion, är rätt talande.

2. IRC-chattarna. Det är rätt uppenbart att GM hållt på med fuffens i decennier. Och det talas rätt mycket om liknande business och visar stort intresse. Argumentet "men han var ju rik småbarnsfar, varför skulle han göra nåt sånt" faller hårt på detta. Jag tycker chattarna är ett starkt indicium som talar emot honom.

Sen minns jag att han förklarade sina kryptotillgångar som att allt kommit från NFT-handel. Allt är ju onchain, så borde vara lätt att bevisa det, men det är inga bevis som jag sett. Så det är lite problematiskt att sitta på oförklarade tiotals miljoner i krypto.

Håller med dig om att han mest troligen är en av huvudmännen men inte huvudmannen av huvudmännen så att säga, mest troligen är en underdrift då det finns en hel del som pekar mot honom men det är kul att spekulera med omständigheterna som finns, resan som togs av en annan person några timmar efter Fredrik haft husrannsakan, mötet i skogen osv.

Alla som åkt dit för sådant här har blivit tagna på bar gärning under husrannsakan eller med sin krypterade datorstation i hemmet, det var väl ägaren av silkroad där dom distraherade honom med att knacka på dörren samtidigt som någon annan gick igenom en annan ingång för att då lyckas få tag på hans dator innan han stängde ner/loggade ut ifrån den.

Det här har inte hänt i Fredriks fall, han hade en mobil där han var inloggad som admin på flugforum, inte på flugsvamp, har även för mig att polisen noterar hur lite aktivitet Fredrik har på darknet då dom spårat allt tekniskt han gjort ett bra tag.

Det räcker med fem minuters läsning av FUP för att inse hur extremt mycket jobb det innebär att driva flugsvamp, han har givetvis inte lämnat sin fru och sina barn flera gånger per dag i år för att kunna göra det här, och inget bevis hittas på hans laptop så han har inte gjort det hemifrån.

Har han då dilegerat detta jobb till någon annan? Programmering, uppdateringar av sidan och allt därtill.

Eller är han just en sidekick?

Att han varit mycket inblandad är ju iallafall klarlagt, det kan spåras transaktioner till honom redan vid starten av flugsvamp men allt talar för att det är flera inblandade med lika stor om inte större roll än Fredrik.
Senast redigerad av pulverhonung 2026-04-23 kl. 14:20.
Citera
2026-04-23, 14:19
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei

Håller fullständigt med dig!

Lägg även till att han sedan 16års åldern (enligt egen utsago) hållit på med diverse lagligt tvivelaktiga sätt att tjäna snabba pengar på internet.

Han är inget annat än en jävla lallare som lärt sig tvätta pengar åt kriminella och begå diverse krypto bedrägerier när dessa var relativt nya.

Lyssnar man på alla tingsrätts förhören med Fredrik blir det tydligt att han försöker dölja sin kriminella karriär med en fasad av i brist på bättre ord ”finansmans persona”.

I själva verket får det helt motsatt effekt då ingen legitim människa i finansvärlden beter sig som Fredrik och både tings och hovrätt verkar se samma sak.

Han framstår som en laddtorsk med dyr kostym karaktär i nån gammal Beck film.
Han säger ju fan tom själv med finare ord att hans huvudsakliga inkomst kommit från att sälja porrlänks klick på nätet.

Han är lika kriminell som vilken gängarab eller knarklangare som helst.
Finns hur många exempel som helst på ostraffade män i 40-60 års åldern som helt plötsligt torskar med 100kg kokain i nån byhåla i Sverige med exakt samma beteende och täckmantel som Fredrik.
Citera
2026-04-23, 14:37
Medlem
Citat:
Att han varit inloggad som admin på flugsvamp där det säljs droger är väl inte bevisat? Däremot att han varit inloggad på forumet men det är en enorm skillnad.

Det finns inga konkreta bevis för att han faktiskt drivit flugsvamp, enbart indicier.

Tycker den största frågan är vem det är som i början utav flugsvamp 3.0 har skickat flera screenshots inloggad som admin till polisen, varför liksom?
Jag undrar också! Framkom det inte vem det var? Vad var syftet om inte sätta dit Fredrik.
Citera
2026-04-23, 16:10
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag undrar också! Framkom det inte vem det var? Vad var syftet om inte sätta dit Fredrik.
Nej det framkom aldrig.

Enda förklaringen är att det är någon som var inblandad vid starten men som sedan blev utesluten av någon anledning och därmed ville ha sin hämnd alternativt en konkurrent men oklart varför en sådan skulle ha någon tillgång till flugsvamp.
Citera
2026-05-08, 17:28
Medlem
Mindbusinesss avatar
Den 34-årige man som dömts som ansvarig för droghandelsplatsen Flugsvamp 2.0 har under fredagen landat i Sverige, uppger polisen för SvD. Mannen dömdes 2022 för bland annat synnerligen grovt narkotikabrott och grovt penningtvättsbrott, och greps i Turkiet sommaren 2024. Enligt utredningen såldes narkotika värd 350 miljoner kronor under tre år.
https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-nytt?pinnedEntry=72770
Citera
2026-05-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Den 34-årige man som dömts som ansvarig för droghandelsplatsen Flugsvamp 2.0 har under fredagen landat i Sverige, uppger polisen för SvD. Mannen dömdes 2022 för bland annat synnerligen grovt narkotikabrott och grovt penningtvättsbrott, och greps i Turkiet sommaren 2024. Enligt utredningen såldes narkotika värd 350 miljoner kronor under tre år.
https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-nytt?pinnedEntry=72770

Detta är inte Fredrik som de handlar om, utan Alexander som hade Flugsvamp 2.0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in