2024-05-08, 15:02
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Det kan väl hursomhelst uteslutas att det var någon exitscam på fs3...efter tagit del av uppgifterna i fup och domen var ju det här högst oplanerat och jag tror inte sidan ville blåsa folk som så många hävdar .eller är någon av annan uppfattning??

Fakta är att ingen köpare fick någon förvarning om att sidan skulle stängas ner och att många hade pengar på sidan som dom inte fick tillbaka. Dessutom var detta några dagar efter löning så en del påstår sig ha haft rätt mycket pengar i saldo.

Men det var "för krångligt" att låta alla köpare ta ut sitt saldo hette det, vet inte varför det ska vara krångligare att förvarna köpare och låta dom ta ut sitt saldo när dom gjorde så för säljarna.

Sen påstår dom att dom pengarna skänktes till TOR-projektet. Vad jag vet finns det inga bevis på att den donationen är gjord.

Hur menar du att det inte är exitscam?
Senast redigerad av StonedMonkey 2024-05-08 kl. 15:05.
Citera
2024-05-08, 20:46
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Fakta är att ingen köpare fick någon förvarning om att sidan skulle stängas ner och att många hade pengar på sidan som dom inte fick tillbaka. Dessutom var detta några dagar efter löning så en del påstår sig ha haft rätt mycket pengar i saldo.

Men det var "för krångligt" att låta alla köpare ta ut sitt saldo hette det, vet inte varför det ska vara krångligare att förvarna köpare och låta dom ta ut sitt saldo när dom gjorde så för säljarna.

Sen påstår dom att dom pengarna skänktes till TOR-projektet. Vad jag vet finns det inga bevis på att den donationen är gjord.

Ja att nedstängningen av sidan endast hade med att göra att lura till sig pengar..folk jag talar med idag tror faktiskt det..sedan verkar många tror fs3 och fs4 har samma Admin vilket jag ser som högst osannolikt..jag tycker personligen fs3 var den bästa av alla shoppar jag använt och jag har blivit korrekt bedömd av admin i de få dispyterna jag hade där..och det är ett annat påstående att Admin på fs3 var korrupt och alltid gick på säljarens sida..med det sagt tycker jag fs3 har fått oförtjänt mycket negativ kritik siten var ändå klart godkänd
Citera
2024-05-08, 22:26
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Ja att nedstängningen av sidan endast hade med att göra att lura till sig pengar..folk jag talar med idag tror faktiskt det..sedan verkar många tror fs3 och fs4 har samma Admin vilket jag ser som högst osannolikt..jag tycker personligen fs3 var den bästa av alla shoppar jag använt och jag har blivit korrekt bedömd av admin i de få dispyterna jag hade där..och det är ett annat påstående att Admin på fs3 var korrupt och alltid gick på säljarens sida..med det sagt tycker jag fs3 har fått oförtjänt mycket negativ kritik siten var ändå klart godkänd

Det är min teori iallafall, dom körde exitscam några dagar efter löning. För dom visste att även om vi köpare blev av med pengar, skulle dom fortsätta handla på en "ny" sida. Fan dom döpte den till och med till flugsvamp igen. Och uppenbarligen hade dom rätt, folk fortsätter handla som att inget har hänt.

Jag tyckte också om FS3. Men FS4 är ju samma sida med samma funktioner fast en annan design. Och andra som sköter det administrativa. Sen dök FS4 upp nästan direkt efter FS3 försvann. Det skulle mycket väl kunna vara samma gäng, om Fredrik bara skötte det administrativa och det är samma sak med dom andra åtalade. Alltså är det någon mer som skött det tekniska, och därför FS4 rullar på även efter dom grep Fredrik.

Tydligen är en gängkriminell man misstänk för inblandning i FS4, det stod på en liten notis på Aftonbladet.
Senast redigerad av StonedMonkey 2024-05-08 kl. 22:28.
Citera
2024-05-09, 19:49
Medlem
Tortellis avatar
Citat:

Men tänk dig in i stressen när "dom" förstod att det var riksknas! Jag tror faktiskt på det som stod i utkastet/brevet om fs3 och nedläggning. Jag kanske är naiv ,men jag valde att tro på brevet.
Citera
2024-05-11, 04:48
Medlem
Citat:
Det är min teori iallafall, dom körde exitscam några dagar efter löning. För dom visste att även om vi köpare blev av med pengar, skulle dom fortsätta handla på en "ny" sida. Fan dom döpte den till och med till flugsvamp igen. Och uppenbarligen hade dom rätt, folk fortsätter handla som att inget har hänt.

Jag tyckte också om FS3. Men FS4 är ju samma sida med samma funktioner fast en annan design. Och andra som sköter det administrativa. Sen dök FS4 upp nästan direkt efter FS3 försvann. Det skulle mycket väl kunna vara samma gäng, om Fredrik bara skötte det administrativa och det är samma sak med dom andra åtalade. Alltså är det någon mer som skött det tekniska, och därför FS4 rullar på även efter dom grep Fredrik.

Citat:
Tydligen är en gängkriminell man misstänk för inblandning i FS4, det stod på en liten notis på Aftonbladet.
Den gängkriminell man som du anspelar på har där till, enligt egen utsago, skapat, utvecklat och sedan sålt FS1, FS2 och FS3.
Citera
2024-05-11, 12:43
hur gick det för han?
rättegången måste väll ha meddelat dom nu?
vad fick han?
Citera
2024-05-11, 15:12
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheterpinto
hur gick det för han?
rättegången måste väll ha meddelat dom nu?
vad fick han?

Elva år och tio månader fängelse.
Citera
2024-05-11, 20:11
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bshp

Så vad är din teori, några helt andra hade en sida som om man bortser från designen är en nästan exakt kopia, och när FS3 försvinner är dom redo att lansera den och bestämmer sig för att kalla den flugsvamp?

Citat:
Ursprungligen postat av bshp
Den gängkriminell man som du anspelar på har där till, enligt egen utsago, skapat, utvecklat och sedan sålt FS1, FS2 och FS3.

Okej, helt klart en mytoman, vad har du läst om han?
Citera
2024-05-11, 20:34
Medlem
Tortellis avatar
Jag har läst fupen och även lyssnat på crime prime och jag tänker att jag inte är ensam om det! Att kopiera allt och starta fs5 för en fs4 ska ju tydligen redan finnas. Men teoretiskt så är väl risken stor att någon gör det? Det är bara en tanke jag får när jag läser fupen och lyssnar på rättegången. Tror ni att någon it guru kommer att pröva lyckan som Fredrik?
Citera
2024-05-11, 21:07
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag har läst fupen och även lyssnat på crime prime och jag tänker att jag inte är ensam om det! Att kopiera allt och starta fs5 för en fs4 ska ju tydligen redan finnas. Men teoretiskt så är väl risken stor att någon gör det? Det är bara en tanke jag får när jag läser fupen och lyssnar på rättegången. Tror ni att någon it guru kommer att pröva lyckan som Fredrik?

Ja, jag är förvånad att någon inte startat en konkurrent för länge sen, Fredrik var riktigt smart och kom nästan undan. Både han och Alexander (FS2) tjänade många miljoner.

FS4 är uppe och det är gott om både säljare och köpare.

Sen är ju Eva-lena och Mupparna 2 säljare som startat egna sidor, på clearnet till och med. Vet inte vad som hände med eva-lena, dom försvann. Mupparna säljer fortfarande men vet inte hur det går med deras sida.

Tror många är sugna och tillslut får till en konkurrent till flugsvamp, det är många miljoner i potten.
Senast redigerad av StonedMonkey 2024-05-11 kl. 21:13.
Citera
2024-05-11, 22:32
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ja, jag är förvånad att någon inte startat en konkurrent för länge sen, Fredrik var riktigt smart och kom nästan undan. Både han och Alexander (FS2) tjänade många miljoner.

FS4 är uppe och det är gott om både säljare och köpare.

Sen är ju Eva-lena och Mupparna 2 säljare som startat egna sidor, på clearnet till och med. Vet inte vad som hände med eva-lena, dom försvann. Mupparna säljer fortfarande men vet inte hur det går med deras sida.

Tror många är sugna och tillslut får till en konkurrent till flugsvamp, det är många miljoner i potten.

Lite OT nu men Eva-lena finns på Archetyp, kom tillbaka för några månader sen.
Citera
2024-05-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SICARION
Angående den här ju "view only" wallet och visar 12 miljoner dollar, det är synd att hela adressen är maskerad för det hade verkligen varit intressant.

Denna tror jag https://zapper.xyz/account/0xdb7cec6...5a6bfadec1228a

Vilket alltså är denna eth-adress https://etherscan.io/address/0xdb7ce...5a6bfadec1228a

Har hanterat hundratals eth och man kan se att den tömdes i början av februari 2022 (när han var på fri fot efter första häktningen väl?).

Fan sitta på det stashet och ta de riskerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in