2026-05-08, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det kan man kalla det.
Chrippas fru är nu en del av barnets familj - oavsett vad Julia tycker om det.
Finns det inte skäl för att sätta restriktioner på umgänget med Chrippa så ska inte Julia göra det -- oavsett hur svartsjuk hon är på hans nya.

Hon gör väl precis vad hon vill. Hon har vårdnaden.
Sjukt osmakligt av familjen Berg att skita totalt i vad hon säger.
Som mamma med ensam vårdnad har hon all rätt att bestämma hur och var och med vem barnet ska vistas.
Tänk om det går så långt och att hon känner sig så otrygg så att hon behöver begära skyddad identitet för barnet!? Hoppas det inte behöver gå så långt, även om hon skulle ha all rätt. Som mamma, med ensam vårdnad, som vill skydda sitt barn.
Citera
2026-05-08, 18:18
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Finns det inte skäl för att sätta restriktioner på umgänget med Chrippa så ska inte Julia göra det -- oavsett hur svartsjuk hon är på hans nya.

Hur fan kan det vara umgängessabotage när den som har ensamvårdnad inte vill att barnet skall träffa en specifik person? Kom igen nu.
Citera
2026-05-08, 18:19
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
julia har ensam vårdnad och chrippa har bara umgängesrätt att träffa sin dotter.Men julia bestämmer precis allt om var när och hur enligt lag.
Citera
2026-05-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
... Varför? Har Julia vart Ok med detta?

Absolut inte. Och nu har de förstört tilliten Julia hade för dom. Så dumt. Så korkat. Jag trodde de var glada att få träffa sitt barnbarn.
Är de efterblivna? Man undrar ju.
Citera
2026-05-08, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
T o m jag fattar att det inte är nå sabotage bara för att förbjuder lilla frun att träffa barnet. Men såklart, lilla frun vill ju vara ett litet stackars offer.

Exakt så. Det är så dumt att ens uttala sig på det sättet.
Citera
2026-05-08, 18:35
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Absolut inte. Och nu har de förstört tilliten Julia hade för dom. Så dumt. Så korkat. Jag trodde de var glada att få träffa sitt barnbarn.

Asså wow verkligen efterblivet. Fullt förståeligt 💯
Jag blir mållös hära..
Citera
2026-05-08, 18:39
Avslutad
Citat:

De var säkert jätteglada att få göra det, det tror jag, de är ju ändå farföräldrar, tror inte heller de är "onda", men ja, kanske efterblivna. Sen vågar de väl inte gå emot Chrippa, eller förlåt Christofer. Om han har sagt "gör så här", så bugar de. Hade det förhållit sig annorlunda, så hade nog ChrippaChrilleChristofer inte suttit där han gör nu, då hade de tagit honom i örat för länge sen och bett honom skärpa för fan till sig.

Hörde oxå att folk som sitter på samma ställe som honom ogillar honom grovt, för han är så jäkla otrevlig där inne. Otaktiskt, men oundvikligt tänker jag.
Citera
2026-05-08, 18:46
Medlem
Citat:

Idioter, efterblivna, korkade osv. Julia gör helt rätt att sätta ner foten.
Citera
2026-05-08, 19:03
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Exakt så. Det är så dumt att ens uttala sig på det sättet.

Vad säger Julia om att lillen ska få ett syskon?

Kommer Julia att främja kontakten för lillen med sitt syskon?
Citera
2026-05-08, 19:17
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:

Vidrigt med mor/farföräldrar som inte respekterar vårdnadshavande förälders regler. Dom får väl ett nytt mirakel till barnbarn nu så dom behöver inte bry sig om flickan mer tänker dom
Citera
2026-05-08, 19:20
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
De var säkert jätteglada att få göra det, det tror jag, de är ju ändå farföräldrar, tror inte heller de är "onda", men ja, kanske efterblivna. Sen vågar de väl inte gå emot Chrippa, eller förlåt Christofer. Om han har sagt "gör så här", så bugar de. Hade det förhållit sig annorlunda, så hade nog ChrippaChrilleChristofer inte suttit där han gör nu, då hade de tagit honom i örat för länge sen och bett honom skärpa för fan till sig.

Hörde oxå att folk som sitter på samma ställe som honom ogillar honom grovt, för han är så jäkla otrevlig där inne. Otaktiskt, men oundvikligt tänker jag.

Men vaaaa, han skrev ju till kvällstidningen att han är så populär där inne…. Är inte det sant alltså?
(Läs med ironi. Ingen är nog förvånad att han är ogillad utöver typ två stycken och pt-frun 😂 )
Senast redigerad av Nejellerva 2026-05-08 kl. 19:22.
Citera
2026-05-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad säger Julia om att lillen ska få ett syskon?

Kommer Julia att främja kontakten för lillen med sitt syskon?

Varför ska hon göra det? Christofer bryr ju sig inte ens om barnet som existerar i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in