Citat:
Ursprungligen postat av
Soffpotatis1357
Handikappad... Hon har någon NPF och psykisk ohälsa. Men det har ju inte framgått vad det är. Uppenbarligen inget som påverkat hennes sexuella liv och lust och förmågan att själv ha en vilja att ha sex med någon och kunna ge sitt samtycke. Visserligen kan man ha fel omdöme och ge samtycke utan att förstå att det är fel. Men tror inte så är fallet här. Hon visste vad hon höll på med. Det är inget fel på henne intellektuellt. Det är M det är fel på. Äckelgubbe som inte kan hålla sig till tjejer i hans egen ålder. De är tillräckligt gamla för att kunna vara hans egna barn. Hade inte trott på straffet han fick. Men det var bra och rätt åt honom. Hoppas verkligen att hovrätten inte sänker när han överklagar.
Nä, man får väl inte säga handikappad längre, men det gör jag ändå. Funktionsvarierad, ska det väl heta. Om jag kommer ihåg det rätt, det senaste uttrycket. Men, jo, det är hon. Av domen framgår det att hon har ADHD med autistiska drag och språkstörningar. Då är man funktionsvarierad (i alla fall i hennes situation och ålder). Man ser också att Magnus Karlsson utnyttjar detta i sitt beteende och språk mot henne. Jag noterar särskilt att hon uttrycker att hon hoppas på att få hjälp med skolarbetet, men det får hon aldrig. Inget brott i det, men det är talande för vad det handlar om.