Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
Ja det gjorde dom, men har för mig det ändrade sig relativt fort. Dock var det ett annat typ av virus.
Men visst jag köper din poäng här
Och sedan gick man sent ut med avrådan för resor till ställen med smittspridning.
Har flera jag känner som reste på skidresa till Alperna.
UD var sena och då de inte hade avrådan tog många det för att det var ok alternativt att de inte ville förlora det de betalat för resan.
Många kom hem med covid.
Ett gäng jag känner en i åkte 11 till Alperna. Alla hade covid när de kom hem och ingen tog hand om dem varken på flygplatsen ut eller när de kom till Sverige.
Det är sådant som gör att många är kritiska till alla myndigheternas hantering.
De som kom hem fanns inga direkt råd för hur de skulle göra.
Företaget jag jobbade på införde dock att alla som reste jan-feb till riskområden skulle jobba hemifrån i två veckor ifall de råkat bli smittade. Ingen visste uppenbarligen hur man smittade och när.
Vi fick långt senare reda på att man smittade 1-2 dagar före symptom. Alltså precis som vanliga förkylningar.
Genom bra info här på forumet lyckades jag och min familj leva ett rätt normalt liv utan att bli sjuka före vaccin kom.
Nu får vi hoppas att det här inte blir så farligt och att man lyckas isolera de som kan föra smittan vidare.