Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Jag är kritisk till invandringen och varit det länge. Röstat SD sen 2002, men jag gillar dock inte utvecklingen som sker på andra håll där moderaternas ekonomiska politik får mark.
Moderaternas politik gynnar sällan arbetarklassen, speciellt inte dom som står längst ner i lönetrappan. Så i jakten på folk som har kommit hit och inte bidrar så vevas det vitt och brett så även folk som jobbat hela sina liv och betalat skatt, helt plötsligt står utanför arbetsmarknaden pga ålder eller sjukdomar blir drabbade.
Vet hur många som led under fas 3 eran som alliansen införde och vi går åt det hållet igen, dock under andra namn. Slutar bara med kontroll som ändå inte leder till någon vettig sysselsättning.
Men Moderaterna fick som dom ville genom att öppna gränserna, någon stackare måste ju leverera Foodora elr städa till alla tjockisar.
2026 är året jag inte vet vem fan jag ska rösta på.
Fast Fas 3 fick oförtjänt dåligt rykte. När det infördes var det många som skrek om slavarbete och att de skulle ta livet av sig hellre. Men när folk väl hade kommit igång på sina sysselsättningsplatser, så blev tongångarna annorlunda. Undersökningar visade att de flesta tyckte att det var trevligt att ha "arbetsveckor" och helger som andra människor, och att komma ut och träffa folk.
Det fanns även solskenshistorier där folk kom igång med något som de kunde tjäna pengar på, t.ex. något konstnärligt. Jag har en vän som upptäckte en talang för träsnideri, han blev riktigt duktig på detta och tjänar hela sitt uppehälle på detta idag. Han säger att detta skulle aldrig ha blivit av utan Fas 3-platsen och den stöttande ledaren där. (Han gör bland annat schackpjäser och figurer till julkrubbor, jättefina!) Känner även en kvinna som blev placerad på ett studieförbund, i en systuga. Hon delade med sig av sin kunskap i sömnad och andra handarbeten till de andra deltagarna, och det slutade med att när den förra ledaren gick i pension, så blev hon (kvinnan jag känner) anställd där!
Jag tror att vi behöver lite uppryckning och mer positivt tänkande... men det är förstås viktigt att människor som absolut inte kan vara bland andra människor, får HJÄLP med detta. För deras egen skull också, jag menar: vad är det för LIV att gömma sig i sin lägenhet resten av livet, även om man får ett bidrag som man kan leva på?