Citat:
Ursprungligen postat av
Quoi...
Svenskar är förnuftiga människor som inte hänfaller åt barnslig rasism eller högerextremistisk propaganda.
Ingenting av det du tar upp i trådstarten utgör något större samhällsproblem. Det där är saker som drabbar mycket få människor. Du överdriver något enormt, vilket de flesta i vårt land är intelligenta nog att inse.
Jävlar vad felresonerat...För det första har det inte mycket med rasism att göra. Men det åt sidan, det är inte bara "några få" som drabbats av brott pga massinvasion/migration av mestadels män från inkompatibla kulturer.. Försöker du verkligen låtsas som det?
Det är inte extremism att peka på den tydligt ökade brottsligheten och otryggheten och andra ekonomiska och sociala kostnader som ett stort problem som kommit med nästan öppna gränser och massimport av 2+miljoner människor på mycket kort tid, ungefär bara en generation in i ett litet land som Sverige.
Det är extremism däremot att genomföra sådan massimport rakt emot länder och folks bästa, till varje pris som helst, från vilka regioner och kulturer som helst samt att försöka mörka problemen som man gjort från politiker och medias håll, kostnader, brottstatistik, m.m. samtidigt som dessa förrädiska, köpta politiker och massmedia och andra indoktrineringsverktyg de har förespråkat MER av det - utan att ens ha ordentliga regelverk på plats FÖRST - där man t.ex. inte ens i förväg standardiserat en nolltolerans för kriminalitet bland invandrare. Bara låtit det eskalera och eskalera.
Och då menar jag inte offerlösa brott som någon som dragit en lina av något olagligt eller röker på, cyklar utan lampa, 5km/h för fort på vägen eller liknande - utan riktiga brott. Första brott mot någon annan = utvisning på livstid. Efter avtjänat straff, straffarbete/återbetalning eller likande. Det borde vara helt självklart ifall man inte har haft en riktig illvilja mot landet och folket som bor här. Medvetet velat göra stora områden i landet mer otrygga för att t.ex. kunna ge skäl till att införa ett övervakningssamhälle. Är själv för dödstraff för de mest grova brott med. Vissa brott gör att man har sagt upp sin rätt att finnas kvar här enligt mig...
Jämför våldtäktstatistiken mellan Sverige och Polen som inte haft massinvasion från muslimska länder, före 2000, fram till nu. Det är absurda, hemska siffror - en extrem skillnad mellan länderna(!) Hur förklarar såna som du den statistiken? Över 50 gånger fler i Sverige (räknat per capita) jämfört polen 2024 t.ex.
Tror du det såg ut så på 60-70-80talet?
eller
"Number of bombing attacks in 2025.
Sweden: 189
Poland: 0"
Det är empatilöst, lågt, psykopatiskt nästan att förringa alla oräkneligt antal brottsoffer som fått lida pga såna som dig som i årtionden försökt förringa problemen som blivit allt tydligare om man inte är väldigt... Du verkar inte begripa eller så vill du mörka hur omfattande problemet är. Du ser förmodligen på det här som "189 små granater, minibombdåd för 9 miljoner människor och bara knappt en handfull skadades eller dog av dessa" - ja 2024, & än så länge, men det är illa nog.
Har vi inte haft ungefär en handful granater och explosioner som bränt av senaste par veckorna 'som vanligt" nu med?
- Det ska inte vara "som vanligt!" Kanske är du en del av en sån där trollarme från regimen, en del av mediabruset som pushar vidare oavsett hur läget förändras till det sämre. Det för står för dig isf.
Otryggheten i att veta att det finns ett
bomblotteri, där vilket kvarter eller port eller dörr eller förbipasserande kan bli offer för om kvällar eller nätterna är knappast något man ska vifta bort. Här har jag nog hört runt tio bomber eka över staden. En inte långt härifrån fick sin hund dödad i ett bombdåd, en kvinna skadades. Vet inte hur allvarligt. Den sov jag igenom av någon anledning utan att vakna dock.
Bomber är inte det enda sättet företagare och privatpersoner blir hotade med utpressade på pengar eller handlingar genom, begriper du? Det är mycket annat våld man nog med stor sannolikhet kan anta finns med i bilden med, skadegörelse, misshandel osv av dessa utpressningsgäng. Kanske finns det faktiska svenskar bland dessa fanskap med, må så vara - ifall det är så.
Dock långt ifrån de enda typer av brott och "heders"våld, rån, misshandel, bedrägerier och dyl begångna av folk som inte enshar här att göra. Och då menar jag personligen inte alla invandrare, och inte heller försöker jag påstå att det inte finns svenskar som begår brott mot folk för det finns det för många av med, men de(!) som genom sitt kriminella råttbeteende bevisat sig inte ha någon rätt att vara här, inte är härifrån, kommit hit och sysslar med brott av en typ där det finns brottsoffer ska ut ur vårat land!
Det handlar om minst hundratusentals brottsoffer! Jag vet inte vilken skyddad liten del av Sverige du lever i men grattis då om du eller dina nära inte utsatts för något ännu..