2026-04-29, 14:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Helvete vilken pärs att köpa biljetter till cup finalen. Gick åt som smör i solsken och det vart stressigt när man för 20:e gången fick "åhhh nej, platserna du valt finns inte längre kvar" och tiden började gå ut. Till slut fick man bara ta random platser för att öht få plåt.

Slutsålt på mellan och nedre på hela Hammarbys planhalva efter 20 minuter...

AXS är ett jävla piss system.

Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Jag hade maxflyt för en gångs skull, fick biljetter typ direkt. Fick meddelandet om att platserna redan var tagna en gång bara men hann få panik trots det. Men nu är det klart! Forza!
Oj, jävlar. Haft flyt mot både Sirius, Göteborg och cupfinalen. Kommit in efter 5-10 min och kunnat köpa direkt, inget krångel. Mot Blåvitt körde jag dubbla lurar och kom fram med arbetstelefonen först som jag saknar BankID på, kunde tillåta mig själv att vänta 1 min och komma in och ändå få tag i biljetter efter 7 minuter. Inser när jag läser vilken flyt jag haft (fick tag i 4 ståplats på nedre).

Väldigt glädjande att övre etage öppnas upp om vi sålt slut på nedre och mellan.
Citera
2026-05-05, 12:43
Medlem
Il.Malizias avatar
Lånar tråden för att fråga, när är det man brukar lotta Svenska Cupens första matcher för allsvenska lagen? De som brukar spelas i augusti/september.
Citera
2026-05-07, 22:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Motståndet är helt irrelevant när det vankas final.

Vi hade kunnat sälja slut hela jordgubben utan problem i en cupfinal.
Med en vecka kvar är det 30k sålda så nja...
Citera
2026-05-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Med en vecka kvar är det 30k sålda så nja...
Vi har ju sålt slut alla våra tilldelade platser.

Men det är ju också sinnessjuka priser som gör att det antagligen inte kommer bli fullsatt, marginalarna är nog inte så taggade på pröjsa 600 kr, trist prissättning från förbundet.

Kommer iaf bli publikrekord på en cupfinal och tidernas största bortafölje i svensk fotbollshistoria, kommer bli en mardröm att ta sig till och från arenan…
Citera
2026-05-08, 13:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi har ju sålt slut alla våra tilldelade platser.

Men det är ju också sinnessjuka priser som gör att det antagligen inte kommer bli fullsatt, marginalarna är nog inte så taggade på pröjsa 600 kr, trist prissättning från förbundet.

Kommer iaf bli publikrekord på en cupfinal och tidernas största bortafölje i svensk fotbollshistoria, kommer bli en mardröm att ta sig till och från arenan…
Man undrar ju vad förbundet först hade för prisbild innan Bajen satte stopp och fick ner priserna...

Som sagt, hellre 50k till ett snittpris på 300kr än 35k till ett snittpris på 500kr. Men det finns byten av gräsmattor som behöver finansieras antar jag...
Citera
2026-05-08, 13:22
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Man undrar ju vad förbundet först hade för prisbild innan Bajen satte stopp och fick ner priserna...

Som sagt, hellre 50k till ett snittpris på 300kr än 35k till ett snittpris på 500kr. Men det finns byten av gräsmattor som behöver finansieras antar jag...

Kommunen och förbundet hjälper tillsammans Solna att hyra in sig till LÅNGT under marknadsmässighyra. Underskottet måste hämtas in på annat håll.

Kommundopning i folkmun men nämn inget för Teu.
Citera
2026-05-08, 13:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Kommunen och förbundet hjälper tillsammans Solna att hyra in sig till LÅNGT under marknadsmässighyra. Underskottet måste hämtas in på annat håll.

Kommundopning i folkmun men nämn inget för Teu.
Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen...
Citera
2026-05-08, 13:24
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen...

Gammalt Solna ordspråk. När fan spelas finalen för övrigt?
Citera
2026-05-08, 16:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Gammalt Solna ordspråk. När fan spelas finalen för övrigt?
Torsdag 15.00
Citera
2026-05-13, 12:37
Medlem
erikp121s avatar
Får se om man får tage på Etage 1-biljett under morgondagen. Is i magen att vänta in till matchdag, lite gamla skolans supporter på den.

Så är det om man är såväl orten som patriot. Kalla mig sen eller världens idiot. Alla ska dit, även Kapten Nemo. Mussolini ha sempre ragione, semo.

Rim och reson när det kommer till angripandet av motståndet. Mjällby kommer vara taggade och har hittat form sedan 3-0:an i premiären verkar det som. Som om vi bryr oss, hehe. Oavsett om det är Real Madrid eller Hertzöga som står som motståndare ska vi spela för att vinna.

Norrettan eller cupfinal? Gröna fält och vita linjer. "Keep it pure". Väl mött eller som man också kan säga; TTA-ta.
Citera
2026-05-13, 20:10
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Torsdag 15.00

Nu närmar det sig!

Mjällby - Hammarby

Odds 1. 3.20 X. 3.50 2. 2.20

Hammarby favoriter enligt marknaden. Men det kommer bli jämnt.

Molnigt/Sol runt 10 grader inget regn som det ser ut just nu. Spel på gräs och neutral plan så ingen speciell fördel att matchen spelas i Stockholm mer än att det kommer vara 30 k bajare och 500 (?) bönder på plats.
Senast redigerad av skogsburkan 2026-05-13 kl. 20:12.
Citera
2026-05-13, 21:00
Medlem
QuantumQuills avatar
"Helgdagsstängt i AIK Shop.
Med anledning av Kristi himmelsfärdsdag håller butiken i Strawberry Arena stängt under torsdagen."

💚🤍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in