2026-05-07, 19:12
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Tre kvinnor, varav två är systrar, har åtalats i Solna tingsrätt misstänkta för att ha lagrat vapen och narkotika åt ett kriminellt nätverk i Stockholm.

Vid en husrannsakan i en lägenhet i norra Stockholm hittade polisen enligt åtalet ett större vapen- och narkotikaförråd: bland annat 26 halvautomatiska pistoler, ammunition och flera kilo kokain.

Två av kvinnorna åtalas även för grovt narkotikabrott. Samtliga är enligt uppgifter tidigare ostraffade och ska ha haft nära relation till varandra.

Utredningen bygger bland annat på innehåll från beslagtagna mobiltelefoner där bilder på vapen, kontakter med gängkopplade personer och foton med stora mängder kontanter har hittats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43E9Kg/tre-kvinnor-atalas-forvarade-vapen-och-knark-at-gang
Citera
2026-05-07, 19:33
Medlem
Fantens avatar
Det är härligt att se att kvinnor också börjar visa framfötterna och provar på den tungt kriminella banan. Annars brukar dom ju nöja sig med att hora och det är ju krasst sett inte olagligt, och inte så hardcore heller.

Med att stasha vapen och ladd, det är riktiga kriminella det.

Förstår dom att dom mesta vara minst dubbelt så hårda och brutala som snubbarna för att få respekt?
Citera
2026-05-07, 19:34
Avstängd
Det här är helt sjukt. Att personer utan tidigare brottsregister kan sitta på sådana mängder vapen och droger visar verkligen hur stora luckor det finns i vårt system. Folk måste förstå allvaret – det är livsfarligt för hela samhället. Jag tycker absolut att lagen borde skärpas så att sådana brott får högre straff, oavsett tidigare register. Annars blir det lätt en ’lek med elden’ där man kan hamna i stora problem utan större konsekvenser.
Citera
2026-05-07, 19:56
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är härligt att se att kvinnor också börjar visa framfötterna och provar på den tungt kriminella banan. Annars brukar dom ju nöja sig med att hora och det är ju krasst sett inte olagligt, och inte så hardcore heller.

Med att stasha vapen och ladd, det är riktiga kriminella det.

Förstår dom att dom mesta vara minst dubbelt så hårda och brutala som snubbarna för att få respekt?
Det ena utesluter inte det andra. Dom är med högsta sannolikhet horor också. Lätta pengar så jag dömer inte. Men dom är garanterat horor.
Citera
2026-05-07, 20:02
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Det ena utesluter inte det andra. Dom är med högsta sannolikhet horor också. Lätta pengar så jag dömer inte. Men dom är garanterat horor.
Det är väl inte otänkbart, jag vet inte hur det ser ut nu men när jag rörde mig i såna kretsar så var dom brudarna som var horor definitivt bara horor, och dom brudarna som vara riktiga G's hade inte kommit långt som horor.

Men det var ju inte direkt igår så den organiserade brottsligheten såg annorlunda ut.
Citera
2026-05-08, 05:42
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
En var klart underbetald då hon vid tiden för gripandet arbetade på dagis åt Norrköping kommun.

Vad är piratkopierade vapen och vill Baretta och Colt ha skadestånd??
https://www.sverigesradio.se/artikel/26-vapen-och-fyra-kilo-kokain-hittades-systrar-atalas

"... efter att polisen hittade 26 piratkopierade handeldvapen och fyra kilo kokain i en lägenhet i norra Stockholm."
Citera
2026-05-08, 15:29
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Målnummer:
Solna tingsrätt
B 7154-25
Citera
2026-05-08, 15:50
Medlem
Tråd finns:
(FB) Razzia mot Foxtrot - 26 vapen beslagtogs, Spånga (2025-09-16)
Citera
2026-05-08, 19:27
Medlem
Vad är straffet för grovt narkotikabrott och vapenbrott?
Citera
2026-05-25, 17:55
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H204422
Vad är straffet för grovt narkotikabrott och vapenbrott?

2-7 år resp 4-7 år

de borde få sitta 4 i alla fall, dom 6 år minus 2.
Citera
Igår, 15:08
Medlem
Finns det någon dom eller förundersökningsprotokoll tillgängliga?
Citera
Igår, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brummelisa92
Finns det någon dom eller förundersökningsprotokoll tillgängliga?

Undrar också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in