2026-05-07, 18:18
Medlem
Weit-wegs avatar
Ja om Jonna känner att hon kan utvecklas lite till utaför landslaget under försäsongen och gör så, blir hon svårslagen i alla dicipliner.
Är detta den nya Björgen vi kommer att få se på banorna?
Citera
2026-05-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Suck, Byström höll på att tramsa på samma sätt när FML stod utanför.

På vilket sätt är det tramsigt att man skall prestera på uttagningstävlingar innan man får en plats i VC och mästerskap? Form är färskvara och vad man presterat tidigare år är bara en ledtråd.
Citera
2026-05-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
På vilket sätt är det tramsigt att man skall prestera på uttagningstävlingar innan man får en plats i VC och mästerskap? Form är färskvara och vad man presterat tidigare år är bara en ledtråd.
I Jonnas fall en ganska jävla stor ledtråd dock.
Citera
2026-05-07, 19:04
Medlem
FNLSs avatar
Jonna har åtminstone en friplats i VM sprinten.

Ganska lika lag som mitt facit för ett par veckor sedan. Samma herrar plus Algotsson som var den siste jag valde bort. Och samm damer utom mina tre u23or jag slängde in på slutet. Och Sundling då. Så jag kan inte klaga.
Citera
2026-05-07, 19:23
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Jonna har åtminstone en friplats i VM sprinten.

Ganska lika lag som mitt facit för ett par veckor sedan. Samma herrar plus Algotsson som var den siste jag valde bort. Och samm damer utom mina tre u23or jag slängde in på slutet. Och Sundling då. Så jag kan inte klaga.
så de har utgått från ditt förslag?
Citera
2026-05-07, 19:27
Medlem
Citat:
Du briljerar som vanligt
Citera
2026-05-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Du briljerar som vanligt

Ytterligare någon som inte tycker att det är en självklarhet att man skall visa form innan man tas ut till tävlingar som VC och mästerskap och då speciellt om man valt att stå utanför landslaget? Det är ju ett tjänstefel av en förbundskapten om man inte agerar så.
Citera
2026-05-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ytterligare någon som inte tycker att det är en självklarhet att man skall visa form innan man tas ut till tävlingar som VC och mästerskap och då speciellt om man valt att stå utanför landslaget? Det är ju ett tjänstefel av en förbundskapten om man inte agerar så.

Ja men kanske ändå att man kan ha lite överseende med formalian när man har åkare med Jonnas resultatlista i ryggen.
Citera
2026-05-07, 20:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Jonna uttalar sig om varför hon ställt sig utanför laget: https://www.svt.se/sport/langdskidor/jonna-sundling-berattar-om-beslutet-kanns-helt-ratt
Citera
2026-05-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gultomte7
Ja men kanske ändå att man kan ha lite överseende med formalian när man har åkare med Jonnas resultatlista i ryggen.

Jag ställde frågan "varför är det tramsigt att kräva att man skall visa form/resultat innan man tas ut till VC eller mästerskap?". Är ditt svar Jonnas resultatlista från i år räcker? I så fall delar jag inte din uppfattning. Därmed inte sagt att jag inte tror att Jonna med största sannolikhet inte skulle ha några problem att kvalificera sig via ett tävlingsresultat.
Citera
2026-05-07, 21:50
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:
Jag ställde frågan "varför är det tramsigt att kräva att man skall visa form/resultat innan man tas ut till VC eller mästerskap?". Är ditt svar Jonnas resultatlista från i år räcker? I så fall delar jag inte din uppfattning. Därmed inte sagt att jag inte tror att Jonna med största sannolikhet inte skulle ha några problem att kvalificera sig via ett tävlingsresultat.

Inte tramsigt.
Är väl så att de som tränar med landslaget är mer synliga med form/prestationer under läger och bör ha en större möjlighet att komma med i tävlingsuttag kan jag tycka.
Dock är det väl så att de utanför av egen vilja tillhör Sveriges topp och har inga problem att visa styrka inför tävlingar.
Det är väl snarare smart att skicka folk man vet form på än på gamla meriter.
Citera
2026-05-07, 22:15
Medlem
Citat:
Det tramsiga är att det ska spela roll om man väljer att träna med landslaget eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in