2026-05-07, 16:31
Medlem
Två personer i Singapore är isolerade och väntar på svarsresultat av test.

https://www.cda.gov.sg/news-and-events/public-health-measures-activated-for-two-singapore-residents-onboard-mv-hondius/
Citera
2026-05-07, 16:34
Medlem
Lockdown är nog ofrånkomligt om viruset sprider sig över världen. 40% dödlighet är ingen barnlek, det är en skräckfilm.
Citera
2026-05-07, 16:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Lockdown är nog ofrånkomligt om viruset sprider sig över världen. 40% dödlighet är ingen barnlek, det är en skräckfilm.
Vad hade Covid-19 för dödlighet? 0,05%?
Citera
2026-05-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Så de betalade 22000 dollar var för en lyxkryssning där de fick fågelskåda på en soptipp, men det finns inga bilder eller videos på alla unika fåglar de såg.

Låter inte så rimligt.

Nej jag tror de var så att dom la till där å hade fri dag att göra vad dom ville… vissa stanna kvar på fartyget andra gick av och gjorde olika saker. Dessa två som fågelskåda gjorde de troligen på egen hand.
Citera
2026-05-07, 16:52
Medlem
Hade jag varit smittad och kom ifrån båten så hade jag haft otroligt svårt att låta bli att gå på fester när det blivit sommar. Låt så vara att smittan sprider sig.
Citera
2026-05-07, 16:53
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Du citerade mitt inlägg där jag bad om källa på att viruset spreds asymtomatiskt.
Ok. Jag svarade till flera som deltog i diskussionen om asymtomatiskt eller ej.

Mitt svar - som mest var citat från de som är bäst insatts i hur Andesviruset smittar, sade väl egentligen att det enda man tror sig veta är att viruset smittar i något dygn i samband med att man får feber. Om det sedan är just före eller efter febern är oklart.

Men eftersom de initiala symptomen är lindriga, kan de tas för en vanlig förkylning eller influensa, och då är folk normalt inte så försiktiga.
Citera
2026-05-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad hade Covid-19 för dödlighet? 0,05%?
99% dödlighet. Sen rapporterade medierna saktligen de riktiga siffrorna.

Där de sen sänkte från 99% till 0.0...%

Med en procent om dagen 😁
Citera
2026-05-07, 16:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI

Mja, jo, men den första strängen i Kina dödade ju mängder av folk. Mystiska ask-högar dök upp över natten i Wuhan. Det var kremerade rester av de som dött...
Citera
2026-05-07, 17:02
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI

Så småningom kommer det att visa sig att smittrisken och dödligheten är enorm. Bara munskydd och nedstängningar hjälper. Fast myndigheterna mörkar i det längsta. Vi får en ny Covid-katastrof. Det kommer i alla fall att skrivas spaltkilometrar i sociala medier om detta. Bör statsepidemiologen Anders Johansson bytas ut? Hur stoppar man Big Pharma i tid?
Citera
2026-05-07, 17:08
Medlem
En person från Frankrike har blivit sjuk med hantavirus trots att hon aldrig har stigit en fot på kryssningsfartyget där den nuvarande utbrottet började.. tydligen ska hon blivit smittad på ett plan med någon av resenärerna som tog sig hem.
Citera
2026-05-07, 17:14
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Reproduktionstalet för hantavirus hos människor är närmare 0 så det kommer inte bli någon pandemi likt Corona-viruset. Självfallet kan viruset spridas vidare till en och annan enstaka person dock innan spridningen dör ut.
Senast redigerad av twoeggs 2026-05-07 kl. 17:17.
Citera
2026-05-07, 17:19
Medlem
elbels avatar
Så hamnansvariga kan inte vägra skeppet inträde?
Hur ser chain of command ut?

Som att låta ett flygplan landa utan flygtornets klartecken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in