2026-02-27, 16:31
Medlem
Lättare om man bor i Thailand heltid. Jag har 3 vänner som alla dejtar 20 år yngre non-bargirls och har det extremt bra.

Ladyboys? Många som tagit del av the entertainment industry i SEA har stories about Ladyboys, det finns MR- scans som visar att det är heterosexual guys som blir attraherade av kvinnligheten, men att det är snabbt övergående, i bästa fall utan att något hänt på riktigt.

Trots 350? dar i SEA kan jag fortfarande ta fel..

Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Ok, rotmos kan vara ett problem om man inte gillar det.

Så är man känslig så är det bra om man inte är alltför onykter.

Men fortfarande så är det inte helt komplicerat att få till ett samlag i pattaya..

Det svåra är att hitta en bra gik.

Och glöm aldrig att ser det för bra ut, så är det för bra, om man är PK.
Citera
2026-03-20, 08:50
Medlem
Nu har jag haft 2 vänner och 1 mer bekant som var i Thailand nyligen.
de 2 vännerna blev magsjuka i en vecka av 3 de var där. Den andra som är mer bekant fick blodförgiftning efter bad i pool.

Återigen undrar jag varför man åker till detta land där varenda jäkel bara blir sjuk
Citera
2026-03-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
de 2 vännerna blev magsjuka i en vecka av 3 de var där. Den andra som är mer bekant fick blodförgiftning efter bad i pool.

Återigen undrar jag varför man åker till detta land där varenda jäkel bara blir sjuk
Hej!
Det är tråkigt att dom blev sjuka. Jag lider av emetofobi och funderar om detsamma gäller dig?
Jag är också orolig för att bli sjuk och vet inte hur jag vågat åka till Thailand så många gånger (20 gånger kanske) men jag har klarat magen alla gånger utom 1 gång och jag tror att jag blev matförgiftad.
Jag undrar hur stor risken är. Det beror nog på individuella faktorer och hur noga man är på att tvätta händerna före måltiderna samt att försöka välja rätt mat mm. För mig är kanske risken att bli sjuk ca 5%? Så finns ju risken att bli sjuk hemma också när magsjukesmittan florerar. Jag har bokat en till resa nu till vintern. Tar Dukoral innan och har koltabletter i beredskap.
Citera
2026-03-30, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten

Haha, blodförgiftning efter att ha badad i en pool? Hur klen är din vän? Fittskinn över hela kroppen där varenda bakterie och virus bara knatar in?

Att folk blir sjuka är rätt vanligt, annan bakterieflora i andra länder.
Citera
2026-03-30, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Haha, blodförgiftning efter att ha badad i en pool? Hur klen är din vän? Fittskinn över hela kroppen där varenda bakterie och virus bara knatar in?

Att folk blir sjuka är rätt vanligt, annan bakterieflora i andra länder.

Har du sår så är det inget konstigt. Har dock ingen annan jag känner som råkat ut för liknande. En kollega åkte på det på Bali med ett sår på hälen. Vad nära amputering
Citera
2026-05-03, 07:50
Medlem
bithaxs avatar
Jag åkte till krabi och blev kär vid första ögonkastet.
Min fru är dock från en muslimsk familj och det är det som har tärt mest på vårt förhållande kan jag väl säga. Så det är bra att ha i banktanke. Bankok lär ha fler bättre utbildade tjejer, som kommer med högre krav naturligtvis.

När man kommer från sveriges dejtingmarknad så är man dock utsvulten och i mitt fall så kände jag mig så ensam när jag kom hem att jag inte kunde låta bli att fortsätta med henne.

Med det sagt så får jag nog säga att de flesta av mina fördomar om muslimer visade sig vara överdrivna.

Men det är en trist religion precis som kristendomen, så jag rekommenderar inte att hålla på med muslimerna i krabi, vilka fö verkar vara i majoritet där nere.
Citera
2026-05-03, 16:22
Medlem
Whats your problem dude..

Kanske trollar han om muslimska tjejer i Thai.., men mer troligt gör han inte det. Jag har en kompis som var med om precis samma sak, dock en muslimsk tjej från Indonesien.

Citat:
Ursprungligen postat av Inge-bra
va..?
Citera
2026-05-04, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbo
Uppdatering:

Tack för alla inputs. Då har jag bokat direktflyg tur och retur (Phuket) för 14 heldagar i slutet av februari.
Jamen hur gick det då?
Citera
2026-05-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Sikta på patong, krabi , phiphi island.. Skönt häng

Ja det var det 1994. Idag är det helt kört, sönderturistat och överprisat.

+ lägg till Samui, Koh Tao, Koh Pangang på listan.
Citera
2026-05-06, 19:18
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Ja det var det 1994. Idag är det helt kört, sönderturistat och överprisat.

+ lägg till Samui, Koh Tao, Koh Pangang på listan.

Alright, vart ska man nu då ? om man vill ha bra priser och skön semester ?för en som vill " luffa " runt.
Citera
2026-05-06, 21:12
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Alright, vart ska man nu då ? om man vill ha bra priser och skön semester ?för en som vill " luffa " runt.

Problemet verkar vara att du drömmer om en värld som inte finns längre.
Priserna har gått upp. Men du kan fortfarande ha en skön semester.

Nu för tiden har du Google maps. Bara att botanisera.
Men att ”luffa” runt för mycket skapar bara stress.
Tänk på att tre ställen skapar fyra resdagar..
Citera
2026-05-07, 12:29
Medlem
Citat:

Svårt att hitta Thailand som det var för 30-40 år sedan. Men, jag försöker - obs min egen åsikt
ingen garanti att andra uppskattar eller har min smak:

1. Söder om Koh Lanta
Ett antal öar, tex Koh Kradan samt grannöarna Koh Mook, Koh Libong, Koh Ngai

2. Nära Krabi
Koh Yao Noi

3. Norr om Phuket
Laem son nationalpark, tre öar. Buffalo bay är mest känd.
Norr om Nationalparken har du Koh Payam.

+ Inte alla som tycker om Norra Thailand med vattenfall, Trecking osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in