Citat:
Om du inte ser det problematiska med lagstiftningen, samhällsutvecklingen och i det här fallet att kvinnor får deg för en påstådd våldtäkt innan ens några bevis samlats in/bedömts är det nog du som inte helt begriper. Unga män döms till 3 års fängelse för att en kvinna påstår något. Det är en samhällsutveckling som kommer slå tillbaka med kraft, precis som bögeriet och massinvandringen. Sanna mina ord.
Citat:
Trist dock om det är fler män som blir oskyldigt anklagade pga detta.
Media borde ta upp det oftare när män blir oskyldigt anklagade för våldtäkt eller om bevisning ej är tillräcklig. De är ju väldigt snabba med att döma på förhand och kalla saker för våldtäkt och män för våldtäktsmän utan bevis.
Men jag har ju förstått att det inte är tillräckligt PK att skriva om oskyldiga män.
Media borde ta upp det oftare när män blir oskyldigt anklagade för våldtäkt eller om bevisning ej är tillräcklig. De är ju väldigt snabba med att döma på förhand och kalla saker för våldtäkt och män för våldtäktsmän utan bevis.
Men jag har ju förstått att det inte är tillräckligt PK att skriva om oskyldiga män.
Ska man försöka se det större så är utvecklingen kanske önskvärd av två anledningar. Minska familjebildningen och därmed barnafödandet. Hålla vita män i strypkoppel från tidig ålder. Det där exemplet på flugorna som var fångade i ett glas med en glasskiva på toppen. De första tre dagarna försökte de flyga ut genom glasskivan men efter det flög de bara omkring inne i glaset även när glasskivan avlägsnats. Genom att trycka ner, hunsa, ta friheten från unga vita män så kanske man kan hålla dem på mattan resten av livet. De kommer inte protestera när deras länder förstörs eller deras friheter tas ifrån dem.
Citat:
Tror en hemförsäkring måste tecknas av individen själv? Har väl att göra med hur mycket lösöre man har osv? Vet att jag läste om ett ungt par som fått brand i sin lägenhet och de saknade hemförsäkring och skulle själv betala renovering/sanering osv på ca 300.000. Snyftreportage i lokalpressen.
Citat:
Avskyvärt.
Samtyckeslagen gör att män kan dömas till våldtäkt utan bevis och att de måste också bevisa sin oskuld tvärs emot hur rättssamhället är tänkt att fungera.
Nu framkommer det också att kvinnor får betalt för att anmäla män.
Om jag vore ung man hade jag utvandrat.
Samtyckeslagen gör att män kan dömas till våldtäkt utan bevis och att de måste också bevisa sin oskuld tvärs emot hur rättssamhället är tänkt att fungera.
Nu framkommer det också att kvinnor får betalt för att anmäla män.
Om jag vore ung man hade jag utvandrat.
Antingen det eller engagerat mig politiskt. När framtiden tittar tillbaka på vår tid kommer de undra hur fan vansinnet kunde få sådant fäste. Lite dront-beteende över västvärlden.
Citat:
Man utgår från att samtyckeslagen är könsneutral men hur många kvinnor har dömts? Gissar på noll och jag gissar att nära på noll kvinnor anmälts. Har själv varit i en relation för länge sedan där mannen skulle dömts för våldtäkt om situationen var omvänd.
Äkta våldtäkt har jag inga problem med att folk anmäler och att straffen borde stärkas, men det vi har idag har spårat ut fullständigt. En våldtäkt hårt draget är för mig att mot någons vilja föra in kroppsdelar eller föremål i offrets olika öppningar. Stoppa in en godisbit i munnen mot någons vilja är inte våldtäkt men det är ungefär det.
Alltså: om målsägaren har skrivit ett SMS till sin bästis om att hon blivit våldtagen, då räknas det som ett bevis på att hon har blivit det.