2026-05-07, 10:04
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Du känns mest som en besvärlig människa som måste ha rätt. Inse att du inte alltid kan ha det.

Du får gärna tycka jag är besvärlig. Så kan det vara på ett diskussionsforum. Jag tycker att du uttrycker dig som en mycket ung person som genuint blir konfunderad över att andra har olika åsikter än du.

Citat:
Nej, de killar jag har träffat har inte haft några som helst resurser. Inte ens jobb.

När man diskuterar sådana saker som mänskliga beteenden måste man göra det på någon form av makro-nivå, inte mikro. Vad du själv personligen har gjort må vara intressant, men ger liksom inte ett facit för världens övriga miljarder kvinnor.

Citat:
Så där har du fel. Tyckte jag förklarade det innan.

Det är faktiskt genuint rart att du, på fullt allvar, tror att du genom några slarviga one-liners tycker dig ha "förklarat" att någon annan har "fel" och att saken därmed borde vara ur världen.
Citera
2026-05-07, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Du får gärna tycka jag är besvärlig. Så kan det vara på ett diskussionsforum. Jag tycker att du uttrycker dig som en mycket ung person som genuint blir konfunderad över att andra har olika åsikter än du.

När man diskuterar sådana saker som mänskliga beteenden måste man göra det på någon form av makro-nivå, inte mikro. Vad du själv personligen har gjort må vara intressant, men ger liksom inte ett facit för världens övriga miljarder kvinnor.

Det är faktiskt genuint rart att du, på fullt allvar, tror att du genom några slarviga one-liners tycker dig ha "förklarat" att någon annan har "fel" och att saken därmed borde vara ur världen.
Jag är absolut inte ung, tvärtom gammal med mycket erfarenheter från livet. Så där hade du fel igen.

Och jag vet absolut ingen annan kvinna som ser ”status och resurser” som något attraktivt hos män. Det är snarare red-pillat skitsnack
Citera
2026-05-07, 10:13
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Jag är absolut inte ung, tvärtom gammal med mycket erfarenheter från livet. Så där hade du fel igen.

Nej, jag hade inte fel. Jag skrev att jag tycker du uttrycker dig som en mycket ung person. Om du nu inte är ung förbättrar det liksom inte din position.

Citat:
Och jag vet absolut ingen annan kvinna som ser ”status och resurser” som något attraktivt hos män. Det är snarare red-pillat skitsnack

Det håller jag helt med dig om. Det är inget som kvinnor typiskt vet om på en medveten nivå, men naturligtvis har ni, precis som vi män, en mängd inprogrammerade biologiska instinkter vad vi söker hos en partner, som sedan kroppen - efter analys - signalerar som känslan attraktion.
Citera
2026-05-07, 10:14
Bannlyst
Citat:
Nej, jag hade inte fel. Jag skrev att jag tycker du uttrycker dig som en mycket ung person. Om du nu inte är ung förbättrar det liksom inte din position.

Det håller jag helt med dig om. Det är inget som kvinnor typiskt vet om på en medveten nivå, men naturligtvis har ni, precis som vi män, en mängd inprogrammerade biologiska instinkter vad vi söker hos en partner, som sedan kroppen - efter analys - signalerar som känslan attraktion.
Och jag tycker att du uttrycker dig som en person som verkligen inte klarar av att ha fel lite då och då. Ta det!
Citera
2026-05-07, 10:18
Medlem
erikp121s avatar
Ni pratar över huvudet på varandra, ni två. Den ena manligt kodat och den andra kvinnligt kodat, typ. Klart det inte fanns judiska silverpenningar på stenåldern och klart man kan dunka dunka och dra hem till grottan i dagsläget med.

Att haffa guzz är enklare utan "jobb" då man har mer egentid snarare än att vara med i gänget eller firman m.m. och ingå i homofiliskt "brödraskap" eller liknande och suga kuk för kapitalisterna och kommunisterna i deras oheliga bankirsyndikat.

Men så lever man Lush Life, hehe. Dra på trissor med fyrklöver i hand, tur i spel otur i kärlek. Därför man är "gamer". Kaffe latte på den och på kvällen ljus lager. Handlar bara om "dryck". = )
Citera
2026-05-07, 10:24
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Och jag tycker att du uttrycker dig som en person som verkligen inte klarar av att ha fel lite då och då. Ta det!

Saken är så här, jag vill gärna lära mig om jag har fel. Det är därför jag diskuterar. Men det fungerar liksom inte så att någon kan säga "du har fel, därför att jag känner annorlunda".

Möjligen är diskussionen, som skrevs ovan, en sorts representation över logiskt vs känslomässigt tänkande.
Citera
2026-05-07, 10:26
Bannlyst
Citat:
Saken är så här, jag vill gärna lära mig om jag har fel. Det är därför jag diskuterar. Men det fungerar liksom inte så att någon kan säga "du har fel, därför att jag känner annorlunda".

Möjligen är diskussionen, som skrevs ovan, en sorts representation över logiskt vs känslomässigt tänkande.
Nej, eftersom jag har väldigt låg EQ och ligger långt över genomsnittet i logiska tester. Fel igen…

Du försöker bara representera ett amerikanskt levnadssätt
Citera
2026-05-07, 10:32
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Nej, eftersom jag har väldigt låg EQ och ligger långt över genomsnittet i logiska tester. Fel igen…

Saken är att det inte är du som kan döma ut vad som är rätt eller fel. Du har inte det mandatet.

Min tolkning av det du skriver är att den är starkt känslomässig och dessutom, på ett ganska roande sätt, uppenbart indignerad över att inte andra är omedelbart undfallande till dina känslor och upplevelser.

Citat:
Du försöker bara representera ett amerikanskt levnadssätt

Det förstår jag inte överhuvudtaget vad du menar med.
Citera
2026-05-07, 10:34
Bannlyst
Citat:
Saken är att det inte är du som kan döma ut vad som är rätt eller fel. Du har inte det mandatet.

Min tolkning av det du skriver är att den är starkt känslomässig och dessutom, på ett ganska roande sätt, uppenbart indignerad över att inte andra är omedelbart undfallande till dina känslor och upplevelser.

Det förstår jag inte överhuvudtaget vad du menar med.
Då tolkar du mig fel. Jag tolkar dig som den känslomässigt lagde här. Du klarar inte av att ha fel. Då sitter du och knyter näven under bordet. Jag har inte skrivit något om mina känslor…
Citera
2026-05-07, 10:44
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Du klarar inte av att ha fel. Då sitter du och knyter näven under bordet.

Nejdå, det är ingen fara, tack. Jag blir enbart lätt road över att du upprepade gånger deklarerat att jag har "fel" och trott att det räcker att du känner så.

Citat:
Jag har inte skrivit något om mina känslor…

Det enda stöd för din argumentation du har presenterat har varit att du själv, enligt din uppgift, bara varit med män som varit "helt" utan resurser och jobb - och därför borde denna känsla även gälla för alla andra kvinnor på jordklotet.

Hur som helst så känns det som att denna diskussion inte är så givande och kommer allt längre i från trådämnet.
Citera
2026-05-07, 10:47
Bannlyst
Citat:
Nejdå, det är ingen fara, tack. Jag blir enbart lätt road över att du upprepade gånger deklarerat att jag har "fel" och trott att det räcker att du känner så.

Det enda stöd för din argumentation du har presenterat har varit att du själv, enligt din uppgift, bara varit med män som varit "helt" utan resurser och jobb - och därför borde denna känsla även gälla för alla andra kvinnor på jordklotet.

Hur som helst så känns det som att denna diskussion inte är så givande och kommer allt längre i från trådämnet.
Nej jag har pratat med oändligt med kvinnor som alla säger att pengar osv osv inte gör någon skillnad. Och jag håller med. Har aldrig sett det så. Pengar fanns som sagt inte på stenåldern heller. Då blev nog f.ö kvinnor våldtagna, och valde inte så fint man själv som många män gärna vill tro.

Däremot har jag pratat med flera andra kvinnor som bara dras till äldre män. För att denne mer vuxna och mogna än jämgamla män. Om ens det…tyvär…
Citera
2026-05-07, 11:02
Medlem
All-the-way-77s avatar
Tack för ett trevligt och resonerande inlägg!

Citat:
Nej jag har pratat med oändligt med kvinnor som alla säger att pengar osv osv inte gör någon skillnad. Och jag håller med.

Jag förstår det och det är ju en i grunden positiv sak. Jag tror att det är väldigt få kvinnor som både säger och medvetet tycker att pengar spelar roll. Jag tror absolut inte, som en del män uttrycker det, att kvinnor bara vill ha rika män. Min uppfattning, gällande trådens ämne hypergami, är dock att de instinkter som driver vår attraktion ofta är helt undermedvetna, och att en instinkt hos kvinnor, generellt, är att leta efter en partner som bäst uppfyller så många möjligt av egenskaper som status, kunskaper, förmåga, erfarenhet och tillgång till resurser. Sedan är ju detta inte det enda, men en delmängd av ekvationen, kanske starkare hos vissa än andra.

Citat:
Pengar fanns som sagt inte på stenåldern heller.

Det fanns resurser som motsvarade pengar, så både driften att samla dessa och att få tillgång till dem tror jag är lika oavsett deras specifika form. Jag tror att man inte skall haka upp sig för mycket på just konceptet pengar utan se vad det representerar.

Citat:
Då blev nog f.ö kvinnor våldtagna, och valde inte så fint man själv som många män gärna vill tro.

Det är ju svårt att veta hur det var, men gissningsvis inte i någon större omfattning. Människor har ju alltid levt i flock och en huvudfunktion för flocken har varit att skydda dess medlemmar. Jag skulle tro snarare att flocken "överbeskyddade" kvinnornas sexualitet, d.v.s. någon sorts motsvarighet till nutidens "patriarkat som vill kontrollera kvinnor".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in