2026-05-06, 23:40
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Jonas Eriksson säger samma sak på SVT, han inser dock att det är ologiskt, vilket inte är det enda ologiska med handsreglerna. Rätt dömt, idiotisk regel.

Mendes skulle dock ha åkt för andra gula i momentet innan, eller har någon sett att Laimer rörde bollen först med sin hand? Tyvärr verkar inte en portugisisk domare ha den kompetens som behövs på den här nivån.
Lika ologiskt det ska bli straff. Spelaren gör sig smalare och man kan kanske hävda att armen är intill om han står i vanlig position (omöjligt avgöra på bilderna).

Handsen på Mendes vill jag se i slowmotion, möjligen den tar lite på tröjan och då ingen hands.
https://allsvenskan.se/nyheter/nya-reglerandringar-vid-starten-av-sasongen/
2026-05-06, 23:49
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Lika ologiskt det ska bli straff. Spelaren gör sig smalare och man kan kanske hävda att armen är intill om han står i vanlig position (omöjligt avgöra på bilderna).

Handsen på Mendes vill jag se i slowmotion, möjligen den tar lite på tröjan och då ingen hands.
Att ens tjafsa om en sådan sak. Är man inte tillräckligt bra så ska man inte gå vidare, skamligt att man gnäller från Bayerns sida som alltid får med sig massa oförklarliga straffar. Pinsamt att man ens vill gå vidare på en tveksam dömd straff. Hertegud vad skämmigt
2026-05-06, 23:49
Medlem
Skarparattarns avatar
Bayern München hade vunnit finalen men nu får man hoppas på PSG
2026-05-06, 23:50
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:

Att spelaren gör sig smalare är samma sak som att en annan spelare t ex försöker undvika att träffa någon med sträckt ben: Det är resultatet som räknas dvs handen var långt ut från kroppen och benet kanske träffade ändå.

Det är som det är nu, FC Bayern borde ha gjort ett par mål tidigare annars vinner man inte.
2026-05-06, 23:52
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Att ens tjafsa om en sådan sak. Är man inte tillräckligt bra så ska man inte gå vidare, skamligt att man gnäller från Bayerns sida som alltid får med sig massa oförklarliga straffar. Pinsamt att man ens vill gå vidare på en tveksam dömd straff. Hertegud vad skämmigt
Klart de ropar på hands, de flesta hade inge koll på något okända regeln.

PSG skulle egentligen avgjort hemma men släppte onödigt in Bayern i matchen. PSG numret större än övriga semifinalister för mig så rättmätigt de går til final.
2026-05-06, 23:54
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Att spelaren gör sig smalare är samma sak som att en annan spelare t ex försöker undvika att träffa någon med sträckt ben: Det är resultatet som räknas dvs handen var långt ut från kroppen och benet kanske träffade ändå.

Det är som det är nu, FC Bayern borde ha gjort ett par mål tidigare annars vinner man inte.
Menar du dom när folk kastar sig och går bollen på stödjearmen?

PSG skulle avgjort i första, de kunde gjort 2-5 till. PSG numret större, Bayern tror de är bättre än vad de är.
Senast redigerad av Drickback 2026-05-06 kl. 23:57.
2026-05-06, 23:56
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Hatar både PSG och Bayern.
Men visst är det så.
Otroligt märklig nivå på domaren.

Det är så mycket pengar i dagens fotboll så det är så solklart att höjdarna blir mutade.
Äckligt är bara förnamnet.
Fotbollen är ju förstörd för längesedan. Ta bara Qatar VM, där Argentina fick en massa oförklarliga straffar för att det skulle ge Qatar bästa möjliga reklam om Messi spelade final. Hela VM och att det ens spelades på vintern, fotbollen har dödat sig själv. Jag förstår att folk följer allsvenskan som fortfarande är en genuin liga trots sin bristande kvalitet.
2026-05-06, 23:56
Medlem
Både jag och Malmens var helt säkra på att denna skulle gå under 3.5 mål.
2026-05-06, 23:58
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Klart de ropar på hands, de flesta hade inge koll på något okända regeln.

PSG skulle egentligen avgjort hemma men släppte onödigt in Bayern i matchen. PSG numret större än övriga semifinalister för mig så rättmätigt de går til final.
Varför ska dom ropa på hands, och stå och tjafsa om det efteråt. Bayern får alltid en massa gratis från domarna och att börja gnälla så fort man inte får en massa saker med sig är fan magstarkt. Fan vilken förlorar mentalitet att hålla på så.
2026-05-07, 00:02
Medlem
Drickbacks avatar
Här är en video med Laimar och Mendes.
https://x.com/fchollywood9/status/2052116202839773270/mediaViewer?currentTweet=2052116202839773270&curre ntTweetUser=fchollywood9

Man får tänka på hur fort det går och vinklarna domaren kan tänkas ha, lite lättare på stillbilder men inte alltid lätt då heller.
2026-05-07, 00:04
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Varför ska dom ropa på hands, och stå och tjafsa om det efteråt. Bayern får alltid en massa gratis från domarna och att börja gnälla så fort man inte får en massa saker med sig är fan magstarkt. Fan vilken förlorar mentalitet att hålla på så.
Kane är expert på att förstärka och få med sig frisparkar så lite återbetalning..

AM valde vara tysta igår även om de har fog för tre straffar och frilägesutvisning. Hjälper inte så mycket efter signal även om man förstår frustrationen av en förlust.
2026-05-07, 00:05
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Du har mycket att se fram emot kompis.
EN CL final 30 maj, och VM strax därefter.
Kan bara föreställa mig hur din VM sommar blir om du får fira en CL titel någon vecka före VM

CL-finalen är ingenting jag kommer att tänka på förens att ligan är avgjord, vinner dom den så är allt därefter bara bonus. Den absoluta drömmen vore att avgöra i omgång 37 på hemmaplan, och så försvinner den pressen och dom får två veckor på sig att tänka på finalen istället. Det kommer vara två spännande, men också jäkligt jobbiga veckor nu.. men efter 20 år av misär så är det ändå det här man längtat efter igen så jag ska inte gnälla.

VM däremot är ingenting jag direkt tänker på, antar att förra mästerskapet tillsammans med att Fifa och deras äckel till president till slut har lyckats förstöra det magiska med mästerskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in