2026-05-06, 13:39
Medlem
Bodbud275s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TagetJumbo
Levt på ”99% THC-A” (vad det nu innebär) vapes från sw*zzle i ungefär ett halvår nu. Beställde nyss indica super mix från UN som jag ska testa när dom förhoppningsvis rullar in nästa vecka.

Har ni andra testat vapes från olika tillverkare? Vilka funkar bäst för er?
Swizzle 99% Magic farmers - nyss inköpt och provad -

jättenöjd, riktigt bra couch-lock, muskelavslappnande, eufori, ångestdämpning, sömn, kort rus 60-120 min (går kora bil efter 4-5 timmar om Man vill det), riktigt bra smak och väldigt lite lukt, really stealth. Bästa jag provat, köpte förut av Uforia - den är bra och prisvärd men inte lika stark som 99% Magic farmers från swizzle.

5 djupa bloss blir jag bra stenad på (tolerans … borjade med thc-a for 1 är sedan, tog då tre djupa och kunde inte sta upp.

Och Ja jag känner igen att det är THC-A i Magic farmers (last att det var magin enstaka batch som var thco)

.

.
Senast redigerad av Bodbud275 2026-05-06 kl. 13:47.
Citera
2026-05-06, 14:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurdiskaHunden
10 - 30% THC cirkus
Nej. Det är ju det jag säger. Vanlig cannabisplantan innehåller också THCA. Hur trögfattade är ni egentligen?
Citera
2026-05-06, 14:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tuyrents
Alltså var tror du själv att resonemanget faller?
Ja vart tror du själv? Din idiot. Kan någon som vet vad han pratar om faktiskt skriva nåt istället..
Citera
2026-05-06, 17:07
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible2
Nej. Det är ju det jag säger. Vanlig cannabisplantan innehåller också THCA. Hur trögfattade är ni egentligen?
Nu hänger inte trötta Pärra Puk med här. Förklara igen din frågeställning igen.
Citera
2026-05-06, 19:11
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodbud275
Swizzle 99% Magic farmers - nyss inköpt och provad -

jättenöjd, riktigt bra couch-lock, muskelavslappnande, eufori, ångestdämpning, sömn, kort rus 60-120 min (går kora bil efter 4-5 timmar om Man vill det), riktigt bra smak och väldigt lite lukt, really stealth. Bästa jag provat, köpte förut av Uforia - den är bra och prisvärd men inte lika stark som 99% Magic farmers från swizzle.

5 djupa bloss blir jag bra stenad på (tolerans … borjade med thc-a for 1 är sedan, tog då tre djupa och kunde inte sta upp.

Och Ja jag känner igen att det är THC-A i Magic farmers (last att det var magin enstaka batch som var thco)

.

.
Hur gör dom en vape med 99% THC-A?
Citera
2026-05-06, 19:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Nu hänger inte trötta Pärra Puk med här. Förklara igen din frågeställning igen.
Läs denna tråd:

https://www.flashback.org/t3727240

Mer pedagogiskt än så kan jag inte förklara.
Citera
2026-05-06, 20:15
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Läs denna tråd:

Jo men i olagligt gräs har du ju mycket mer THC än tillåtet. Det är det jag inte riktigt förstår. Det är ju det som gör det olagligt.
Citera
2026-05-06, 20:52
Medlem
Citat:
Läs denna tråd:

Först och främst så kan du läsa Narkotikastrafflag (1968:64), Förordning (1992:1554) om kontroll av narkotika samt Klassificering av nya psykoaktiva substanser SOU 2016:93 för att få en bild av vad den svenska lagstiftningen säger om cannabis. Hemsidorna som säljer substanserna har ingen anledning att utveckla in i minsta detalj vad lagen säger och förenklar därför det hela. Precis som alla på flashback som också upprepar saker någon sagt en gång i en annan tråd och tror att det därför är juridisk praxis inom rättsväsendet.

Sidorna säljer inte obehandlade cannbisplantor som med tiden börjar innehålla berusande mängder tetrahydrocannabinol från sitt THCA innehåll. De säljer vad som enligt SOU 2016:93 inte ska räknas som cannabis (och därmed inte ses som narkotika) utan istället som en hampaprodukt. Denna produkt har de sedan sprayat med pulver de köpt från någon webshop i Kina. Därför är det inte narkotika enligt lag i nuläget. I teorin då, för vi kan inte veta om pulvret är något narkotikaklassat.

Förenklar vi vad lagen faktiskt säger och tolkar det som att det bara står "THC = olagligt", så vet jag inte vad som är konstigt med att THCA inte är olagligt. Vatten är inte olagligt att sälja på stan bara för att vatten kan bli alkohol. Det hade varit olagligt om lagen säger att vatten är olagligt för att det kan bli alkohol. Det gör den inte. Därför är det inte olagligt med vatten.

Om det nu vore så att de sålde samma typ av cannabis som på gatan, men att det bara blev olagligt vid rökning så: Grattis till upptäckten att lagstiftning inte behöver vara logisk eller förutse framtiden. Lagen säger vad man bestämmer att den säger. Sen arbetar rättsväsendet utefter detta. Det är ingen "logisk sanning över vad som är på riktigt". Tipsar om att läsa några rättsfall så blir det tydligt att en rättegång inte handlar om säga ja eller nej utifrån att lagtexter skulle ha svaret på varenda fråga som uppstår.

ChatGPT är värdelöst för detta, tyvärr.
Senast redigerad av snellgrisen 2026-05-06 kl. 20:55.
Citera
2026-05-06, 21:34
Medlem
Bodbud275s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Hur gör dom en vape med 99% THC-A?
Vet inte, men klart mycket starkare än allt jag provat i vape
Citera
2026-05-06, 21:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Jo men i olagligt gräs har du ju mycket mer THC än tillåtet. Det är det jag inte riktigt förstår. Det är ju det som gör det olagligt.

Citat:
Ungefär hur mycket thc har vanligt gräs då?
Var min fråga. Fick svaret 10-30%. Det stämmer inte. Utan det är THCA halten som är 10-30 %. Jag tror inte du läste tråden jag länkade, om du gjorde det och fortfarande inte förstår så lägger vi ner diskussionen.
Citera
2026-05-06, 21:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snellgrisen
Först och främst så kan du läsa Narkotikastrafflag (1968:64), Förordning (1992:1554) om kontroll av narkotika samt Klassificering av nya psykoaktiva substanser SOU 2016:93 för att få en bild av vad den svenska lagstiftningen säger om cannabis. Hemsidorna som säljer substanserna har ingen anledning att utveckla in i minsta detalj vad lagen säger och förenklar därför det hela. Precis som alla på flashback som också upprepar saker någon sagt en gång i en annan tråd och tror att det därför är juridisk praxis inom rättsväsendet.

Sidorna säljer inte obehandlade cannbisplantor som med tiden börjar innehålla berusande mängder tetrahydrocannabinol från sitt THCA innehåll. De säljer vad som enligt SOU 2016:93 inte ska räknas som cannabis (och därmed inte ses som narkotika) utan istället som en hampaprodukt. Denna produkt har de sedan sprayat med pulver de köpt från någon webshop i Kina. Därför är det inte narkotika enligt lag i nuläget. I teorin då, för vi kan inte veta om pulvret är något narkotikaklassat.

Förenklar vi vad lagen faktiskt säger och tolkar det som att det bara står "THC = olagligt", så vet jag inte vad som är konstigt med att THCA inte är olagligt. Vatten är inte olagligt att sälja på stan bara för att vatten kan bli alkohol. Det hade varit olagligt om lagen säger att vatten är olagligt för att det kan bli alkohol. Det gör den inte. Därför är det inte olagligt med vatten.

Om det nu vore så att de sålde samma typ av cannabis som på gatan, men att det bara blev olagligt vid rökning så: Grattis till upptäckten att lagstiftning inte behöver vara logisk eller förutse framtiden. Lagen säger vad man bestämmer att den säger. Sen arbetar rättsväsendet utefter detta. Det är ingen "logisk sanning över vad som är på riktigt". Tipsar om att läsa några rättsfall så blir det tydligt att en rättegång inte handlar om säga ja eller nej utifrån att lagtexter skulle ha svaret på varenda fråga som uppstår.

ChatGPT är värdelöst för detta, tyvärr.
Vet inte vad du försöker bevisa riktigt. Vad är din poäng?
Citera
2026-05-06, 22:38
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodbud275
Jag väntar också på en beställning från Uforia, står att frakten är bokad, men inte inlämnad ännu (1 vecka). Tror ändå det löser sig …

Kan ha fastnat hos tull, då tar det flera månader att få varorna, för dom kommer till slut, när tullen testat och inser att det är lagligt. Hänt mej två gånger med Uforia.

Och om ni undrar om tull - ja tullen jobbar inrikes också, t ex rek kollas extra noga.

.
Mjoo visst köper det. MEN, det berör inte varför de ignorerar att svara på support, för kunder som till och med lagt en beställning på 5 tusen. Då blir det upprörande. Jag är upprörd. Jag HATAR Uforia, köp inget därifrån. Om du som äger Uforia kollar på detta inlägg. Lägg ner verksamheten, folk blir helt förstörda av att inte få sin thc i tid. Det har tvingat mig till att börja med Benzo igen för att sova. Helvete om jag visste detta innan….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in