2026-05-06, 15:09
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
Det måste finnas någon annan medicin hon kan prova.

Bupropion funkade inte alls, dossänkning har inte heller funkat.

Alternativet är att avsluta helt men då spårar hennes ocd ur. Det var för att det var outhärdligt hon började.

Hon har ett tufft beslut att fatta. Gå med på att jag träffar andra, eller inte gå med på det.
Det blir inte lätt i vår lilla ort heller, om hon väljer att inte lämna.
Jag får helt enkelt åka bort på helgerna om jag ska kunna träffa någon.
Citera
2026-05-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Väldigt enkelt, älskar du henne? Stanna, älskar du inte henne så dra fort som fan. Ingen mår bra av att vara fast i ett dåligt förhållande, varken du eller hon.
Så enkelt är det inte. Det går absolut att älska en person trots att det är djupt destruktivt att stanna.

Jag hade lämnat om jag inte fick tillstånd att ha sex på annat håll. Jag hade helt enkelt mått för dåligt av att vara utan, och det hade blivit kasst för oss båda på sikt.
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Ocd är bara hittepå.. som alla säger sig ha för att få droga ner sig. Så släng hennes piller o byt dom mot sockerpiller så är problemet löst
Vilket jävla skitsnack. Visst, det finns folk som säger att de har OCD när de egentligen inte har det, men de som verkligen har det har det väldigt jobbigt. Och vem fan skulle vilja droga sig med sertralin i onödan? Det är inte direkt en kul medicin.
Citera
2026-05-06, 15:21
Medlem
Låter mer som hon är egoistisk och bara tänker på sig själv. Hon måste ju fatta att man måste tillfredsställa sin partner, en partner behöver närhet och kärlek. Vi snackar ju inte tillfälligt frånvaro från sex utan du har ju väntat ett år på att det ska bli bättre.
Hon verkar ju inte göra något åt saken utan bara förklara så här är det pga av medicinerna och du måste finna dig i det.
Hennes attityd åt något så viktigt är extremt omoget. Hon spelar ned allt men detta är en klassiker som den här typ av tjejer gör för att du inte ska lämna och för att hon ska slippa göra något åt saken. Det därför dom istället skuldbelägger sin partner.

Man kan väl ha sex utan lust också, jag har haft det massa gånger själv genom livet. Man ställer liksom upp för att göra sin partner glad.

Tiden går och ni blir inte yngre direkt.

Eftersom ni är gifta så är lämna inte så lätt heller och inget man vill göra i första taget men jag tycker du ska göra det pga hennes attityd. Hon resonerar inte logiskt. Men hon på att hon vill att du ska leva sexlöst med henne, det är ju helt sjukt.
Citera
2026-05-06, 15:28
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Just av henne att låta mig va sexlös i evighet, eller???

Du menar att hon själv orsakar sin egen OCD frivilligt?
Citera
2026-05-06, 15:30
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Grundproblemet som jag uppfattar tråden handlar om, handlar inte om fruns problem utan om den moraliska frågan om man har rätt att sexuellt låsa in en annan människa. De flesta relationer är monogama då det är den kultur de flesta av oss har. Intimitet och sex är olika viktigt för olika människor men anses ändå vara ett grundläggande behov. Var och en får göra sin moraliska bedömning men i detta fall kallar TS fru honom egoistisk när han vill lösa ett problem som hon har. Att tvinga henne till sex hade enligt mig inte varit okej men att som hon gör, tvinga TS att leva i celibat är lika illa.

TS, jag hade haft en seriös diskussion med henne och sedan sagt att jag är beredd att leva med dig men jag är inte beredd att leva i celibat. Lösningen blir således att vi två är intima med varandra eller så är jag det utanför vår relation. Din fru har då ett val.

// CC

På vilket sätt tvingar TS fru honom till att leva i celibat? Han är väl vuxen och kan lämna relationen och hitta en annan när han vill?
Citera
2026-05-06, 15:39
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Är det schysst att förvänta sig att sin partner stannar även utan sex, ömhetsbevis eller någon plan för framtiden?

Jag tycker att det som är schysst att se till att sin partner får det den behöver i förhållandet.

Det är också schysst att ta ansvar när man själv inte kan ge det. Slippa plåga den man påstår sig älska.

Men kärlek är komplicerat när det gäller för vuxna .

Var någonstans har TS nämnt att hans fru förväntar sig att han stannar hos henne utan sex?
Citera
2026-05-06, 15:40
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du menar att hon själv orsakar sin egen OCD frivilligt?

Nej men jag har heller inte orsakat den.
Ska jag leva med konsekvenserna utan ett slutdatum?
Citera
2026-05-06, 15:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det är för OCD hon äter, finns få alternativ. De som finns har hon testat.

Har hon testat Fevarin?
Citera
2026-05-06, 15:43
Medlem
Vad får dig att tro att du förtjänar sex på något sätt?
Citera
2026-05-06, 15:48
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
På vilket sätt tvingar TS fru honom till att leva i celibat? Han är väl vuxen och kan lämna relationen och hitta en annan när han vill?

Om livet och bara vore så enkelt SoulOfSophia...

Nu skriver jag bara olika orsaker till varför det inte alltid "bara" är att lämna en relation. Jag vet inget om TS situation så detta är rent allmänt skrivet.

- Parets ekonomiska situation är kanske sådan att det inte går utan en rejäl ekonomisk förlust som kan få långtgående konsekvenser för bådas framtida liv
- En separation kan innebära tvingad flytt från område / stad / ort. Kan påverka jobbmöjligheter, närhet till släkt och vänner, för hobbys och fritidsliv m.m.
- Det kan finnas barn inblandat som det kan få stora konsekvenser för vid en separation och älskar man sina barn vill man undvika det
- Partners kan älska varandra, trivas bra ihop i övrigt och man vill inte lämna varandra

Ovan bara som exempel. Det kanna finnas många fler som gör att tröskeln för att lämna är hög.

// CC
Citera
2026-05-06, 15:53
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Vad får dig att tro att du förtjänar sex på något sätt?

Jag ställer inga krav på henne mer än att hon har ett val om att låta mig träffa andra eller inte.
Har jag inte rätt att skilja mig?.
Det har ju hon...

Hade jag varit tjej som skrivit detta så hade jag fått oerhört mycket medhåll att jag inte ska slänga bort mitt liv.
Citera
2026-05-06, 15:54
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Nej men jag har heller inte orsakat den.
Ska jag leva med konsekvenserna utan ett slutdatum?

Ja du får tråkigt nog leva med konsekvenserna av en olycka som drabbat din fru, så fungerar verkligheten. Vill du inte det så får du göra slut så du kan ha sex med andra, vilket är fullt förståeligt. Tycker du inte själv det låter rimligt?

Men jag undrar faktiskt vad det är du anklagar din fru för och gnäller på för att hon har blivit sjuk? Hon är ju hjälplös i sin situation, hon har provat andra mediciner säger du. Så vad är det exakt som du tycker hon ska göra för stackars dig som behöver stå ut med att hon lider?

Om du är en bra man som behandlar din kvinna väl och gör fina saker för henne, så kan jag sträcka mig till att tycka att hon kan ge dig en avsugning då och då samt låta dig få sätta på henne, men utan att hon behöver vara involverad och fejka att hon är kåt eller tycker det är skönt. Bara sära på benen och låta dig ensam få göra din grej. Skulle detta duga känner du? Annars är det nog göra slut som gäller tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in