2026-05-06, 13:23
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Vilken är din favoritbrowser och varför?

Vad gör den bra? Vilka egenskaper.

🏄‍♂️
Citera
2026-05-06, 13:24
Medlem
Chrome
Bara är så.
Citera
2026-05-06, 13:25
Medlem
kalkryggars avatar
Den som man älskar och hatar mest är väl Chrome antar jag. Jag som en gång i tiden utvecklat ganska mycket webbsidor och rena appar vet att Chrome är den absolut bästa webbläsaren i väldigt många avseenden.
Citera
2026-05-06, 13:26
Medlem
TjackOhejs avatar
Favorit och favorit, det blev brave eftersom att firefox "sålde" ut sig.
Citera
2026-05-06, 13:40
Medlem
peterZiipens avatar
Zen

- Vertikala tabs (mer logiskt än horisontella tabs, tar bara lite tid att vänja sig)
- Clean och snygg UI
- Essentials (ungefär som bokmärken för sidor som man använder ofta, där skillnaden är att sidorna är färdigladdade, som om man t.ex. klickar på "Youtube-knappen" tar det 0.0001 sekund att få upp sidan.)
- Workspaces
- Extremt customizable

Övrigt:
- Försöker inte trycka ner AI i halsen på sina användare
- Ny browser som är på uppgång, kul att se den utvecklas
- Skaparna lyssnar på feedback från användarna och försöker skapa en så bra browser som möjligt. Känns inte alls lika corperate som Google/Microsoft
Citera
2026-05-06, 13:53
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Zen

- Vertikala tabs (mer logiskt än horisontella tabs, tar bara lite tid att vänja sig)
- Clean och snygg UI
- Essentials (ungefär som bokmärken för sidor som man använder ofta, där skillnaden är att sidorna är färdigladdade, som om man t.ex. klickar på "Youtube-knappen" tar det 0.0001 sekund att få upp sidan.)
- Workspaces
- Extremt customizable

Övrigt:
- Försöker inte trycka ner AI i halsen på sina användare
- Ny browser som är på uppgång, kul att se den utvecklas
- Skaparna lyssnar på feedback från användarna och försöker skapa en så bra browser som möjligt. Känns inte alls lika corperate som Google/Microsoft

Intressant! Ska prova ikväll. Hur är det med tillägg/plug-ins som Ad-blockers? Kan man importera sina favoriter och lösenord till Zen?
Senast redigerad av Noetlovskij 2026-05-06 kl. 14:02.
Citera
2026-05-06, 14:07
Medlem
bolllers avatar
Brave, den är superbra och blockerar massor av jobbiga popups, dessutom slipper man reklamen på Youtube med mera. Kan rekommenderas!
Citera
2026-05-06, 14:12
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Internet Explorer för den klassiska looken och man slipper AI. Det räcker med Clippy.
Citera
2026-05-06, 14:13
Medlem
Brave - för den automatiska blockeringen av reklam.
Citera
2026-05-06, 14:42
Medlem
triptykens avatar
Firefox eller Waterfox eller Zen Browser (firefox-baserad browser) eftersom jag litar mer på dom än dom andra. Plus enklare att faktiskt blocka reklam mm och så så man slipper skiten.

Med det inte sagt att jag tycker att nån annan browser är "fel" - roade mig svinlänge med qutebrowser vilket var kul (om man gillar Vim's kortkommandon)... men det slutar fort va så skoj
Citera
2026-05-06, 14:43
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Intressant! Ska prova ikväll. Hur är det med tillägg/plug-ins som Ad-blockers? Kan man importera sina favoriter och lösenord till Zen?

Exakt samma som på Firefox.
Citera
2026-05-06, 14:47
Medlem
Jag har ingen favorit, jag använder mig av Chrome, Firefox, Brave och Mullvad helt beroende på vad jag ska göra just då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in