Citat:
Ursprungligen postat av
Lagerkommandant
Tryckeriet vet vilken låda/bunt TV-lotten hamnar i. Men alla lådor hamnar hos Svenska Spel innan dessa fördelas ut till ombuden. SvS vet inte vilken låda som innehåller TV-lotten. Typ så.
Om det på något sätt går att samla in denna data från båda platserna, tryckeriet och Svenska Spel,
då går det såklart se vart lotten tar vägen och sedan bege sig till ombudet för att köpa upp hela mängden.
Kanske Rasmus bara hade väldigt mycket tur. Eller så kanske han är ett geni eller springpojke åt någon annan.
Skulle ju inte vara första gången i historien som ett lotteri drabbas av korruption om Triss nu varit riggat.
Det kan ju också vara så att både tryckeriet och/eller Svenska Spel slarvar med hanteringen kring vart tv-lotten hamnar, att slumpen inte blir så slumpmässig på grund av lathet eller dåliga rutiner.
Så kan det absolut vara men jag tror att vissa människor går genom livet med lite mer tur än andra. Den må vara ovanlig men jag tror ändå den finns, likaså att det finns människor på andra sidan skalan som har oansenlig mängd otur i livet.
Här hittar jag fler med samma tur.
Att få skrapa Triss i TV4 Nyhetsmorgon för andra gången är ovanligt men har hänt flera lyckosamma vinnare. Nyligen uppmärksammade fall inkluderar Rasmus från Röbäck (maj 2026), Sven och Kerstin från Bollnäs (februari 2026), samt Yothin Eriksson som skrapade två gånger under 2024.
Här är några av de uppmärksammade dubbelskraparna:
Rasmus, 37 (maj 2026): Vann 2,5 miljoner kronor i sin andra TV-vinst.
Marie från Finspång (april 2026): Skrapade för andra gången på ett halvår.
Lucas från Haninge (februari 2026): Vann 1,8 miljoner kronor.
Sven & Kerstin från Bollnäs (februari 2026): Besökte Nyhetsmorgon för andra gången.
Anto & Manda från Skillingaryd (december 2025): Vann en halv miljon vid sitt andra besök.