Citat:
Ursprungligen postat av
surferdudedude
Fotboja låter ju också sådär, till vilken nytta har det? Så jag inte lämnar landet, eller vilken funktion fyller en sådan? Samhällstjänst dock hade varit horribelt, då jag har ett bra jobb med personalansvar. Om samhällstjänst skulle bli aktuellt, är det något man kan betala sig fri från isf?
Ska väl addera. Om man blir dömd till samhällstjänst, är det något man betar av under vanlig arbetstid, eller utanför? Om det är utanför, fine, den kan jag också brösta. Men jag måste dyka upp på mitt jobb helt enkelt.
Fotboja innebär att du åker till jobbet, jobbar, du åker till Ica och handlar. Resten av tiden sitter du hemma. I ditt fall blir det villkorligt eller fotboja eftersom du verkar ha en ordnad tillvaro i övrigt och det är överfullt på alla anstalter. Samhällstjänst görs på din fritid, påverkar inte ditt vanliga jobb. Räkna med några uppbokade lördagar oh söndagar framöver om det blir så.
Körkortet kan du nog glömma 12-24 ,månaders spärrtid för att få lämplighetsintyg. Lämna drogtester ytterligare 12-24 månader för att visa du är lämplig att ha körkort. Allt får du betala själv. Dvs. Inte 300 kr per test utan full kostnad.