Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
Innan jag gick hem till personen så hade vi många timmars telefonsamtal på sociala medier och sedan blockade personen mig. Jag gick till trapphuset utan att personen har bjudit hem mig och personen har inte sagt till mig vart personen bor.
Vetefan om du är trög, trollar eller annat.
Personen blockade dig på sociala medier. För de flesta så brukar det då vara uppenbart att den andra personen inte längre vill ha kontakt. Men inte för dig, för du skapar totalt 5 konton och samtliga blir blockade. Det var inte tillräckligt, utan du började åka dit och stanna i trapphuset.
Trots att du blev polisanmäld för detta med sociala medier, och polisen bad dig sedan att inte kontakta personen igen, och de tydliggjorde att om du fortsätter kontakta personen kan det leda till rättegång och ytterligare juridiska konsekvenser. Trots det bestämmer du dig för att åka hem till personen ifråga, flertal gånger. Trots att polisen fick hämta dig flertal gånger.
Varför förstår du inte att personen inte vill ha kontakt med dig? Hur mycket ska krävas?
Och om polisen säger att fortsatta kontaktförsök kan leda till rättegång och juridiska konsekvenser, så borde du väl förstå att du borde upphöra med kontaktförsöken? Oavsett om det är sociala medier, brev, telefonsamtal, hembesök (eller försök till det genom att vistas i trapphuset) eller något annat.
Det är inte så att du blir polisanmäld flera gånger eller hämtad av polisen flertal gånger för att det är roligt, och att de inte har något vettigare för sig. Eller för att personen som polisanmäler dig är ond (vilket du i princip tyckte tidigare).