Citat:
Ursprungligen postat av
Takanashi
Inte ens fysiska övergrepp i den meningen att de träffats via nätet. Grooming med nakenbilder och säkert i detta fall fått flickorna att penetrera sig själva på olika sätt i en CAM och/eller video. När det gäller minderåriga är det likställt med våldtäkt och i detta fall grov våldtäkt. Säkerligen har även hot förekommit . Du inbillar dig väl inte att denna snarfagra casanova har lägrat 19 fjortisar?
Till en början har han säkert kontaktat dem som Linus 17 för att få bilder, sen har han via utpressning kört på IRL. Synnerligen vidrigt och riktigt bra att vederbörande fick ett kännbart fängelsestraff.
Sen kan han ju ha förgripit sig på någon i hans naturliga närhet dessutom.
Absolut vidrigt ja. Menar bara att när det passerar artiklar ibland om "man dömd för... " så brukar jag läsa (allmänt), finns inte ett spår av logik. Det är våldtäkt då ja, men det innefattar i alla jag sett (vad jag kan minnas), övertala, tvinga osv. Om någon skickar penetrationsvideo frivilligt så vet ja inte (?), säkert inget ovanligt bland 14-15 åringar.
Det jag ville komma fram till. Vissa man läst som förefaller vara grovt på många sätt, även uttalanden som "särskilt hänsynslöst" m.m. kan rendera i skyddstillsyn (knappt).
Men det som tillsynes är mildare ger fängelse. Satt och läste lite domar och domskäl, men gav upp, finns nog ingen logik - men givetvis gör det det, men inget som ingår i domskäl. Snare i pappershögen som personutredning, uppsåt, osv osv osv.
Lika faschinerande generellt, för samma princip gäller ju all brottslighet, dock är rattfylla exempelvis inte ämnet här (även om de kan va lika sjukt det).