2026-05-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mytenlegende
Jag vill lägga ut en varning.

Trådar som såna här är sällan skrivna av någon som är legitim. Det är valår, det kommer upp all möjliga manipulations taktiker och det här är taktiken att få bort SD-väljare bort från SD och pekar på missnöjen. Klassiker varje valår här på flashback.

TS är till stor chans faktiskt inte en SD-väljare utan en politiskt motståndare. Se taktiken som används och gå inte på den.

So what? SDs väljare kan tänka själva i ganska stor utsträckning oavsett vem som startar tråden.

Problemet är inte SDs politik utan Moderaternas och KDs politik mot vanligt folk.
Samtidigt är det ingen tilltalande tanke att vi ska gulla med 13-åriga kontraktsmördare när man borde göra precis tvärtom. Om man verkligen bryr sig om dessa odjur så ska man inte släppa ut dem på gatan. Då kommer de inte att leva särskilt länge.

Så oavsett hur man röstar så får man skit.
Citera
2026-05-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Skulle vara intressant att höra ni som tidigare har röstat SD men inte tänker rösta på SD detta val.

Varför vill ni inte rösta SD detta val? Vilket parti kommer ni rösta på istället?

Jag börjar:

Jag vill inte rösta SD pga deras nära sammankoppling med sionismen som i praktiken är dålig för Sverige. Det är tack vare sionismens krig i Mellanöstern som vi har kaos i Europa. För mig är det därför självmål att rösta SD då jag inte vill ha kaos i Sverige.

Dessutom är jag irriterad på Åkesson att han har 93% frånvaro och aldrig haft ett riktigt jobb. Jag tycker han saknar karaktär.

Jag tror att jag istället kommer rösta på Örebropartiet, mest för jag tycker Allard är en behövande röst i svensk politik. Har inte riktigt bestämt mig. Tar tacksamt emot tips från er som oxå gör en resa från SD.

Jag har röstat SD - alltid.

I år blir det inte SD utav samma anledning som hos dig.

I valet och kvalet mellan Liberalerna och AFS.
Citera
2026-05-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Jag har röstat SD - alltid.

I år blir det inte SD utav samma anledning som hos dig.

I valet och kvalet mellan Liberalerna och AFS.

Intressanta val. Liberalerna är ett oerhört radikalt feministiskt och globalistiskt parti medan AFS är en fortsättning på Nationaldemokraterna, som bröt sig ut ur SD för att de var för mesiga.
Citera
2026-05-05, 12:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mytenlegende
Jag vill lägga ut en varning.

Trådar som såna här är sällan skrivna av någon som är legitim. Det är valår, det kommer upp all möjliga manipulations taktiker och det här är taktiken att få bort SD-väljare bort från SD och pekar på missnöjen. Klassiker varje valår här på flashback.

TS är till stor chans faktiskt inte en SD-väljare utan en politiskt motståndare. Se taktiken som används och gå inte på den.
Är det du säger att saker som skrivs på Flashback kanske inte alltid är vad de ser ut att vara? Att användare inte alltid är ärliga och ibland försöker vilseleda läsarna? Ett kontroversiellt påstående som jag inte vet om världen är redo för.
Citera
2026-05-05, 12:38
Medlem
tjallepetters avatar
Kommer rösta på alternativ för Sverige.

Det enda partier som förstått att judarna manipulerat varenda parti (framförallt SD) och som har förstått att massinvandringen av tredje världen är ett symptom på en ännu större sjukdom.
Citera
2026-05-05, 12:51
Medlem
Facades avatar
Jag kommer inte rösta SD därför att jag är trött på deras fullkomligt onödiga och irrationella utspel om oväsentliga saker.
T.ex att man ska få könsstympa barn bara för att man är jude samt motståndet mot aborträtten.

Helt onödiga utspel om saker som bara sänker dom och det är ingenting jag stödjer.

KD står mig närmast politiskt men ideologiskt så ogillar jag dom.
Det blir nog M även fast Reinfeldt fortfarande är en nagel i ögat på mig, såhär många år senare. Uffe gör ett bra jobb anser jag, Ebba med.

SD har mycket som är i min riktning och mina åsikter. Men jag ogillar deras infantila utspel om saker som enbart skapar problem.
Citera
2026-05-05, 12:56
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Är det du säger att saker som skrivs på Flashback kanske inte alltid är vad de ser ut att vara? Att användare inte alltid är ärliga och ibland försöker vilseleda läsarna? Ett kontroversiellt påstående som jag inte vet om världen är redo för.
Han reggade sig 2013 och har gjort 65 inlägg, så han kan väl få vara förlåten.
Citera
2026-05-05, 13:26
Medlem
Mytenlegendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
So what? SDs väljare kan tänka själva i ganska stor utsträckning oavsett vem som startar tråden.

Problemet är inte SDs politik utan Moderaternas och KDs politik mot vanligt folk.
Samtidigt är det ingen tilltalande tanke att vi ska gulla med 13-åriga kontraktsmördare när man borde göra precis tvärtom. Om man verkligen bryr sig om dessa odjur så ska man inte släppa ut dem på gatan. Då kommer de inte att leva särskilt länge.

Så oavsett hur man röstar så får man skit.

Inte alla. Alla kan påverkas och den som redan är tveksam med exempelvis Israel kan mer än gärna droppa SD för AfD, eller om dom går till KD/L/M eller röster blankt och när det kommer till val så spelar alla röster roll eftersom i slutet av dagen så brukar det handla om några hundra röster hit och dit för att kunna ta makten.

Dessa småröster spelar roll, Trump förlorade valet 2020 mot Biden på grund just av dessa små röster lite överallt där Biden vann med 10-100 röster så han vann valmansrösten i flera delstater.

Poängen handlar här om att peka ut "psyops". Tittar man runt här på Flashback sen valkampanjerna började så läser du minst 1-3 trådar om just detta ämne dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe

Det är bara en generell påminnelse, för alla där ute har inte den högre nivån av tänkande där dom vet hur dessa taktiker ser ut. Och det är ändå valår.

Och så ser det ut varje valår, du har delen som är vänster/kommunister som bara skriver skit och påstår sig vara SDare för att få SD att se dåliga ut eller uppmana till missnöje och du har de som är AfS som försöker ragga röster till dom genom att säga att SD är för mycket av X och Y samt minsann inte gjort någon skillnad för Sverige.

Alla olika scenarion finns.

Men alla har inte vart ute på nätet i över 30+ år.
Citera
2026-05-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
En kompis till mig är Polis och han är jätteglad för Tidö och SD. Han tycker det är så mycket lättare att ta kriminella pga lättare med övervakning etc.

Kriminella som rånar, misshandlar, skjuter, spränger och ägnar sig åt bedräglig verksamhet? Eller kriminella som kör för fort, går mot röd gubbe, röker braj eller förnekar förintelsen på nätet?

En kompis till mig är också polis, och han ser inte att man fått bukt på den riktiga brottligheten, alltså den som skadar andra människor, trots ökade befogenheter och fler verktyg.
Citera
2026-05-05, 13:57
Medlem
Röstat på SD i 15-20 år och det är det enda partiet som stått upp för sverige och som är tydliga med vad de vill och det är att göra det bättre för svenska folket.
Citera
2026-05-05, 14:16
Medlem
rallykalles avatar
Alla som röstar på dessa små skitpartier som MED, AFS, Örebropartiet och allt vad de heter hjälper bara vänstersidan att vinna valet i höst. Ingen av dem kommer i närheten av 1%, men kan ta tillräckligt med röster för att högern skall förlora om det är riktigt jämt.
Citera
2026-05-05, 14:44
Medlem
Limma skinkbits avatar
Jag röstade på SD en gång, det var på den tiden då alla andra partier tyckte mångkultur var bra och ingen pratade om problemen i förorterna.
Nu pratar alla om problemen, som har blivit mycket värre, och ganska få verkar på riktigt tycka att vi behöver mer mångkultur. SD har "rört om i grytan" och gjort sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in